Links en navigatie worden niet meer bijgewerkt. Actuele weblog op martinvolder.nl. Last updated: 26-12-2005; 23:09:21.
Weblog van Martin Volder
 www.martinvolder.nl
Get Firefox!         

maandag, 16 februari 2004

Publieke omroep

De EO gaat naar Nederland 1, de Avro naar Nederland 2. Er wordt wat geschoven met omroepen en programma's. Medialog komt met een plan om het allemaal anders aan te pakken:

  • Nederland 1: de zender voor 45+. Programma's als Spoorloos, Villa Felderhof, Memories, Toen Was Geluk, Knevel Op Zaterdag, Kruispunt, Opsporing Verzocht en nieuwe programma's voor senioren (60+).
  • Nederland 2: de zender voor 20 - 45. Programma's als Loveletters, 1 Tegen 100, Kopspijkers, Vermist, Spangen, Ook Dat Nog, Dit Was Het Nieuws, Man Bijt Hond, Tien Voor Taal, Middag Magazine en Studio Sport.
  • Nederland 3: de zender voor 20-. Programma's als Costa, Jiskefet, Top Of The Pops, De Band, Klokhuis, Sesamstraat, Jeugdjournaal en nieuwe op jongeren gerichte programma's. En Zappelin voor overdag.

    Medialog noemt een aantal voordelen, waaronder:
    De STER-reclame kan meer dan ooit op één betreffende leeftijdgroep gericht zijn.

    En dàt vind ik nou geen goed argument. Nu al spelen de belangen van adverteerders dagelijks mee in beslissingen binnen de publieke omroep. Schandalig, we hebben toch al commerciële omroep? De publieke omroep behoort tegenwicht te bieden en ze niet met gelijke middelen te beconcurreren. Dat dat wel gebeurt komt door een weeffout die al lang geleden hersteld had moeten worden. Ik denk dat ook een andere discussie met kracht gestart moet worden: àfschaffing van reclame bij de publieke omroep.
    12:01:47 AM     |




  •  


    mail Martin:
    Click here to send an email to the editor of this weblog.
    ICQ Martin: