Home

d   7 14 21
v 1 8 15 22
z 2 9 16 23

Vrijdag 13 juni 2008, Nosy be.

We worden vroeg wakker en genieten van het uitzicht op ons balkonnetje. We bereiden ons rustig voor op de snorkeldag. Eerst ontbijten we bij het hotel en om 08:10 uur worden we opgehaald door Donald onze gids voor vandaag. Eerst moet er snorkelmateriaal worden gehuurd. Wij hebben onze eigen snorkels en maskers maar volgens de gids is een paar flippers ook wel een slim idee. Er staat stroming en er leven zee-egels. Op het strand wachten we andere mede excursisten en dan vertrekken we met de speedboot voor een reisje van een half uurtje naar het snorkeleiland Tankily. Waar we ook lunchen en eventueel een wandeling naar het uitkijkpunt (met kans op het zien van lemuren) kunnen maken. Maar snorkelen in het mooie rif is onze eerste wens. We kunnen vanaf het strand zo het water in. Het overtreft onze stoutste verwachtingen. Het is ronduit schitterend, we flipperen rustig door het lauwe water en zien prachtige vissen, zeedieren, en verschillende koralen. Dan roept Marianne: Zee schildpad, hier kom snel. Ton weet niet hoe hard hij naar haar toe moet zwemmen. Inderdaad, er zwemt een zee schildpad. Wat een majestueus beest. Hij “vliegt” relaxed van het ene koraalrifje naar het andere. Onderwijl af en toe naar boven om te ademen. We kunnen geen genoeg van hem krijgen. Maar er is zoveel te zien. Een gigantische school vissen, die dicht gepakt op elkaar uit de verte een mega grote vis lijken. We kijken onze ogen uit. Voor de lunch hebben we al zeker 2 maal 1 uur gesnorkeld. Uitzichpunt en lemuren zijn niet meer belangrijk. Om 13:00 uur wordt de lunch geserveerd. Tjonge wat een luxe:

Salade, garnaalspiesjes, zebus-piesjes, een grote vis, krab, langouste gevuld, en kokos rijst met saffraan, en vruchten van het seizoen toe.

We durven bijna niet meer te snorkelen, maar het is zo mooi dus toch gedaan. Werd zelf om 14:45 uur uit het water geroepen, omdat we om 15:00 uur gingen vertrekken. Het was een heerlijke dag, nu zit ik nog na te genieten op het balkonnetje terwijl ik dit schrijf. We gaan nog wat rusten, want het belooft laat te worden vanavond, iedereen is vol van het EK voetbal en Nederland speelt vanavond de 2de wedstrijd tegen Frankrijk. We worden echter pas tegen 21:00 uur wakker en de wedstrijd begint om 21:45 uur. Geen “tijd” voor eten. Maar we zitten nog steeds vol van de lunch. We vinden iedereen  in een cafeetje met 2 TV’s en een groot scherm. De sfeer is uitgelaten en de lokale bevolking super enthousiast. De wedstrijd begint en Nederland komt al na 5 minuten op voorsprong. Het gejuich is niet van de lucht. De locals gillen en joelen (ze zijn voor Nederland want die staat voor). Het blijft super gezellig en Nederland wint met 4-1. Daarna gaat snel het kaarsje uit en lopen terug naar het hotel. Nog even wat snacks aan Bianca gegeven, en eten zelf ook een zakje. Dan duiken we de koffer in.