Home

d   7 14 21
v 1 8 15 22
z 2 9 16 23

Donderdag 29 mei 2008, Ambrosita naar Ranomafana.

Na een koude en woelige nacht gaan we weer op pad, het is niet zo ver rijden en we maken dan ook niet veel haast. Eerst nog wat boodschappen gedaan in Ambrosita voor de lunch later. Onderweg zie weer de mooiste landschappen. Af en toe stoppen we om te plassen of wat te kopen. Even na de middag stoppen we om te lunchen op een picknick plaats. We nuttigen daar onze lunch. De picknick plaats is speciaal aangelegd hiervoor. Een betonnen tafel en een paar bankjes van beton. Na de lunch verblijdt onze chauffeur een paar bananen handelaren en koeien (zebu) drijvers met het overgebleven eten. Dit gaat heel anders dan in Afrika, veel relaxter, geen gevecht om eten en tijdens de picknick laten ze je met rust.

Verder naar Ranomafana, het is niet ver en de weg is nieuw, maar het begint wel zachtjes te miezeren en wat later gaat dit over in motregen. Plots stopt de chauffeur bij een prachtige waterval in de Mananjary rivier. Langs de rivier overnachten we 2 nachten. We volgen de rivier via een heel bochtige weg, en na een paar kilometer komen we bij het Ihary hotel waar we verblijven in mooie hutjes langs de rivier.

Om 16:00 uur worden we weer bij de bus verwacht om een avondwandeling in het park Ranomafana te maken. We zijn er stipt op tijd en beginnen aan een niet zo lange maar O zo steile wandeling door het secundaire regenwoud over een goed begaanbaar pad. Boven aangekomen moeten we even wachten, en als het donker wordt na een minuut of 10 zien we al gauw de eerste Mouse lemuur, we volgen er nog een paar. Ze laten zich heel goed zien en trekken zich weinig van ons aan. Ook zien we nog een uiltje, dat overigens ook op Mouse lemuren jaagt. Al te gauw moeten we de terugweg aanvaarden. Door het donker met af en toe regen naar beneden. Onderweg weten de gidsen nog een aantal kameleonnen en een bladstaart gekko te vinden. Veel te snel is alles voorbij en zijn we weer bij de bus die ons terugbrengt naar het hotel. Hier gebruiken we de maaltijd die we al besteld hadden en gaan naar bed.