Home
Kenia-Uganda 2007
Foto's deze reis
Vertrek
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
Dag 6
Dag 7

Dag 2

Vrijdag 19 januari 2007 Nairobi -> Maji-Moto.

’s Ochtends vroeg komen we aan op Nairobi airport. Het was een turbulente vlucht, maar al met al zijn we veilig op de plaats van bestemming. Na de nodige formaliteiten worden we buiten opgewacht door de chauffeur van deze reis “Lelei”. Een grote zwarte man. Het is trouwens zeer mistig. Na verloop van tijd zijn we compleet en rijden we naar het hotel. Van slapen komt niets, we moeten al bijna weer op pad. Dus maar even gebadderd (heel mooie kamer met mega balkon en pluche rood bankstel). Na een heerlijk ontbijt (echt van alles) gaan we dan op pad. Boodschappen doen en dan door naar Maji-Moto. De mensen zijn erg moe, vanwege de overgeslagen nacht. Slechts 1 stel, een moeder en dochter, die waren al in het land, hebben hier geen last van. Na enige tijd stoppen we bij een mooi uitkijk punt met Massai winkeltjes, we filmen en kopen 4 lavastenen dierfiguurtjes, na flink (nou ja toch nog niet flink genoeg) te hebben afgedongen. (We hadden geld gewisseld bij het winkelcentrum van de supermarkt). De Massai wilde echter niet worden gefotografeerd. De reis ging verder en om 12:30 uur stopten we langs de kant op een mooi punt voor de lunch. Het was weer een grote herinnering aan onze vorige trips. De grote tafel en de klapstoeltjes. We kwamen weer even bij. Ook kon er een sanitaire stop worden gemaakt. Een smal houten keetje met een groot gat in de grond. Na de lunch hap naar Narok, er moest nog een gasfles worden gekocht. Vandaar de omweg. Narok is een echt Afrikaans stadje met de bekende chaotische markt. We stoppen bij een tankstation aan de doorlopende weg. Snel nog wat foto’s en voor Ton een sigaretje en we gaan weer op reis. We komen nu echt in wild gebied en we zien de nodige dieren onderweg. Eerst een heleboel gieren, praktisch langs de kant van de weg. Daar lag een dode Zebra, echt heel dichtbij, en wat zijn ze groot. Na Giraffen en Zebra’s zien we een Koribustard (trap). De grootste nog vliegende vogel, echter deze liep parmantig op en neer. We zagen nog antilope, gnoes, zebra’s en met de verrekijker elandantilopen. We hebben echt geluk gehad. Na zo’n 5 uur gereden te hebben komen we in Maji-Moto aan. We werden verwelkomd door Charles (de Massai naam leek  getoilet). Hij hielp ons met de nieuwe (lees vreemde) Sawadee tentjes op zetten. Hij zag er mooi kleurrijk uit, en had een stok, speer en een groot mes. De volgende dag vertelde hij dat hij met de speer een Hyena (deze viel een schaap aan) en een buffel had gedood.

We reorganiseren het tent interieur en we krijgen te horen dat de washokjes met de toiletten (gesponsord door Sawadee) kapot zijn. Dus niet wassen en toiletten op een zelfde hutje met gat als onderweg. Het geeft allemaal niets, het is hier echt mooi. We logeren bij een schooltje en de kinderen lopen geregeld langs. Een leuk gezicht en ze groetten ons enthousiast. Het is tenslotte etenstijd heerlijke soep gemaakt door Suzie onze kokkin. Gevold door pasta met gehakt en groente. Het smaakt ons goed. Na het eten een rondootje. Iedereen vertelt iets over zich zelf. Het is een hoog opgeleid geheel. Nog wat drinken en we gaan snel slapen.