Home

Okavango Delta

Wrattenzwijn

Zonsondergang Xakanaka

Zaterdag 19 september 2009.

Zoals gebruikelijk om 05:30 opstaan, koffie / thee en ontbijt. Hierna vertrek voor een game-drive. Als eerste proberen we de leeuwen van gisteravond te vinden. Dat lukt vrij snel. Ze zijn niet veel Okavanga Deltaverplaatst en hebben nog niet gegeten. Ze liggen nu allemaal goed zichtbaar bij elkaar op één mannetje na die iets verderop ligt. En zich bij de groep voegt op het moment dat we hem op de foto willen zetten. Het is behoorlijk kil in de auto deze morgen. Na een tijdje rijden we verder voor  een toilet stop en benen strekken. Hierna gaan we proberen het luipaard te vinden dat gisteren gehoord is. We cruizen door het park en zien van alles behalve het luipaard. Ondertussen zijn we in de buurt van het vertrekpunt van de boot tocht over de okavanga rivier gekomen. Het is nu bijna 11:00 uur en we gaan een tochtje over de rivier maken, met een motorbootje. Er kunnen vier mensen op het dak en de rest beneden. In eerste instantie gaan er maar twee op het dak. Maar als blijkt dat je vanaf het dak in de ooievaars nesten kunt kijken dan zijn er ineens meer gegadigden. Je hebt een goed uitzicht op de ooievaar en maribu nesten, en Mongoestenkan heel dichtbij komen. Hierna varen we rustig verder, tussen de rietkragen door naar een eilandje om te gaan lunchen. De lunch heeft Clever al voor ons voorbereid. Pasta salade, en tonijnsalade, plus sinasappels en oja gekookte eieren. Voordat we naar de lunchplek kunnen inspecteert de gids eerst het eiland op buffels en hippo’s die er soms zitten. Na de lunch varen we rustig terug en komen onderweg nog een krokodil en monitor lizard tegen. Van een van de prachtige waterlelies maakt de gids een halsketting voor Connie. Hierna in gezwinde vaart terug, Ger geeft zijn shirt nog weg aan de gids omdat hij deze zo leuk vindt. Om 14:00 uur zijn we weer terug bij de aanlegsteiger waar Clinton ons op staat te wachten. En na een korte toiletstop rijden we terug naar ons kamp waar we even pauzeren en koffie / thee gaan drinken. Om dan om 16:00 uur te vertrekken voor de volgende game-drive. Clinton gaat op zoek naar wilde honden. Maar hoe hij ook zoekt Marsh Owl in het avondlichtgeen wilde honden, wel een marsh owl, Clinton heeft deze zelf nog nooit zo mooi zien poseren het is dan ook geweldig. We komen ook nog bij een plas met twaalf verschillende soorten water vogels. Hier nemen we de tijd om even wat te drinken en van de ondergaande zon te genieten. Als deze verdwenen is rijden we via de 4de brug terug naar de leeuwen. Deze beginnen nu in actie te komen., en lopen heel dicht langs de auto. Ik vind wel een beetje te dichtbij. De jongeren beginnen te spelen de ouderen zijn met allerlei andere rituelen bezig. Helaas voor ons het wordt te donker en we moeten terug naar het kamp. Clever heeft weer een lekkere maaltijd bereid en na het nuttigen hiervan en het uitwisselen van onze ervaringen van de dag gaan we naar bed.