migratie-symbol-blurred.jpg migratie-symbol.jpg

Nieuwsbericht

20 mei 2021

Wijziging dienstverlening met zakelijk kenmerk

Bij XS4ALL maken we geen onderscheid tussen consumenten en zakelijke gebruikers. Bij KPN is die indeling er wel. Onze dienstverlening gaat in de toekomst via de systemen van KPN lopen. Dit betekent dat IPv4 Subnet, meer dan vier telefoonnummers, verzamelfacturen en gesplitst factureren straks onder de ‘Zakelijke Markt’ van KPN vallen.

Daarom stopt XS4ALL per 1 oktober met IPv4 Subnet, meer dan vier telefoonnummers per internetverbinding, verzamelfacturen en gesplitst factureren. Als alternatief bieden wij klanten met een KvK-nummer de mogelijkheid om gebruik te maken van deze diensten bij 'KPN EEN MKB'.  Zo’n 2500 klanten die hier gebruik van maken worden in mei en juni door ons geïnformeerd.

Klanten worden telefonisch benaderd door KPN

Dan wordt vrijblijvend besproken of een overstap naar KPN EEN MKB een goed alternatief is. Alle klanten waarvan we niet weten of ze een KvK-nummer hebben, worden gebeld door XS4ALL medewerkers. Bij een overstap naar KPN EEN MKB zorgen we ervoor dat de abonnementsprijzen niet omhoog gaan.

Dit wijzigt per 1 oktober

  1. IPv4 Subnet

    Dit is een dienst waarmee klanten een extra range van zes vaste IP-adressen kunnen afnemen. KPN EEN MKB heeft een vergelijkbare dienst.

  2. Meer dan vier telefoonnummers per internetverbinding

    Als onze dienstverlening in de toekomst via de systemen van KPN loopt, verstrekken we maximaal vier telefoonnummers per internetverbinding. Bij KPN EEN MKB kunnen wél meer dan vier telefoonnummers per internetverbinding worden afgenomen.

  3. Verzamelfactuur voor meerdere internetaansluitingen

    Bij ons kunnen meerdere internetaansluitingen via één verzamelfactuur gefactureerd worden. Dat is vooral handig voor klanten die hun abonnement zakelijk gebruiken. Straks zijn deze verzamelfacturen alleen nog maar mogelijk via een zakelijk abonnement van KPN. Consumenten met meerdere aansluitingen krijgen van ons straks, één factuur per aansluiting.

  4. Gesplitst factureren

    In sommige gevallen krijgen onze klanten deelfacturen. Dat noemen we gesplitst factureren. Als iemand internet krijgt van het werk en daar zelf televisie bij neemt bijvoorbeeld. Gesplitst factureren is straks alleen mogelijk bij zakelijke abonnementen van KPN.

Meer over XS4ALL en KPN?

Lees het hier
xs4all-kpn-samen_189x82.svg

Vragen en antwoorden wijzigingen

Er zou toch niets veranderen voor XS4ALL-klanten?
Waarom zeggen jullie nu pas dat er toch dingen gaan veranderen?
Kan ik als zakelijke klant nog terecht bij XS4ALL?
Waarom worden alle klanten niet tegelijkertijd geïnformeerd?
Mogen jullie zo maar stoppen met deze dienstverlening?
chevron-down