Uw verhuizing regelen

Als u gaat verhuizen, dan kunt u uw bestaande internetaansluiting meeverhuizen naar uw nieuwe adres. Wij zorgen dat de aansluiting op uw oude adres wordt opgeheven en dat de aansluiting op uw nieuwe adres wordt geactiveerd.

  • Laat alles door onze gratis monteur installeren!
  • We raden u aan om minimaal drie weken van tevoren uw verhuizing door te geven
  • We brengen geen kosten in rekening voor een verhuizing
  • Neemt u ServicePlus, dan kunt u non-stop online, ook tijdens uw verhuizing!

Wij nemen u alles uit handen, het enige dat u hoeft te doen is uw verhuizing door te geven via het verhuisformulier en wij nemen contact met u op om het door te spreken (werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur).

Handig tijdens de verhuizing

Met Mobiel Internet bent u altijd online, ook tijdens uw verhuizing (maandelijks opzegbaar).

Wilt u uw diensten uitbreiden op uw nieuwe adres? Profiteer dan van de volgende voordelen:

  • 6 maanden gratis TV
  • 6 maanden gratis Bellen Basis
  • 6 maanden gratis Bellen Onbeperkt Benelux
  • Geen eenmalige kosten voor TV en Bellen

Verhuisformulier

Wij bellen u binnen één werkdag om uw verhuizing met u te bespreken en af te stemmen.
Heeft u voorkeur voor een dagdeel waarop wij contact met u opnemen? Geef dit dan hieronder aan.

Voorkeur voor dagdeel:

     

Oude adres

Nieuwe adres

* Deze velden zijn verplicht om in te vullen.

Nog vragen rondom uw verhuizing?

Hoe lang duurt het voordat de verhuizing is afgerond?

Als u op tijd uw verhuizing hebt doorgegeven, dan zal de verhuizing zo goed als zeker op de door u gewenste datum worden opgeleverd. In sommige gevallen wijkt de daadwerkelijke opleverdatum af van de door u opgegeven datum. U ontvangt altijd bericht met daarin de geplande opleverdatum. Zodra de verhuizing is afgerond, ontvangt u van XS4ALL wederom een brief met daarin de bevestiging van de afronding. U kunt de status van uw verhuizing ook online inzien op https://www.xs4all.nl/klant/service/internet/

Wat voor consequenties heeft de verhuizing voor mijn dienst?

Wanneer u verhuist, kan het nodig zijn dat het IP-adres van uw internetverbinding wordt gewijzigd. Als dit het geval is, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd. Dit is bijvoorbeeld nodig als u verhuist naar een andere regio. Het wijzigen van uw IP-adres wordt door XS4ALL gedaan. Als uw IP-adres wordt gewijzigd en als u behalve ADSL, ook 1 of meerdere van de volgende diensten van XS4ALL afneemt, dan raden we u aan de informatie bij deze diensten ook te lezen. Het kan namelijk nodig zijn om instellingen te wijzigen. Het gaat om de volgende diensten:

  • Advanced Business Mail
  • Webhosting
  • Domeinreservering

Als u diensten bij andere providers afneemt, die gebruik maken van het IP-adres van uw ADSL-verbinding, dan raden we u aan bij de betreffende provider na te vragen of de wijziging van het IP-adres consequenties heeft. Ook als een verbinding heeft met het netwerk van uw werkgever vanaf thuis (VPN), dan is de kans groot dat u de netwerkbeheerder van uw bedrijf van uw verhuizing en het eventueel gewijzigde IP-adres op de hoogte moet brengen.

Welke kosten zijn er verbonden aan een verhuizing?
XS4ALL berekent voor een verhuizing geen kosten.
Wat gebeurt er nadat ik mijn verhuizing heb doorgegeven?
  1. Geef uw verhuizing minimaal 3 weken van tevoren door aan XS4ALL. Dan zal de verhuizing zo goed als zeker op de door u gewenste datum worden opgeleverd. In sommige gevallen wijkt de daadwerkelijke opleverdatum af van de door u opgegeven datum.
  2. U ontvangt een brief van XS4ALL met daarin de bevestiging van de ontvangst van uw verhuizing en de geplande opleverdatum.
  3. Check de status van uw verhuizing online op https://www.xs4all.nl/klant/service/internet/status/
  4. U ontvangt een bevestigingsbrief van XS4ALL zodra de verhuizing is afgerond. Als u vragen heeft over het aansluiten van uw modem en splitter op de nieuwe locatie, dan raden we u aan eerst de helpdeskpagina's te raadplegen. Mocht u er niet uitkomen dan kan onze helpdesk u assisteren, telefoonnummer 020 398 76 66. XS4ALL berekent voor een verhuizing geen kosten.
  5. Het kan zijn dat uw verhuizing gevolgen heeft voor uw dienst(en), bijvoorbeeld omdat uw IP-adres wijzigt. Als dit het geval is, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd. Zie ook gevolgen van verhuizen.
  6. Na de verhuizing moet u uw modem en splitter op de nieuwe locatie aansluiten. Instructies vindt u op de helpdeskpagina's. Komt u er niet uit, neem dan contact op met onze helpdesk, telefoonnummer 020 398 76 66.
  7. Neemt u naast een internetabonnement nog andere diensten af, kijk dan bij de dienst in kwestie op onze website voor meer informatie. Doet u dit ruim van tevoren, zodat u eventuele maatregelen kunt treffen.
  8. Hebt u vragen, neem dan contact op met onze Klantenservice, telefoonnummer 020 398 76 66.
Kan ik tijdens mijn verhuizing overstappen op glasvezel

Wanneer u nu ADSL van XS4ALL heeft en op uw nieuwe adres is een Glasvezel aansluiting via Reggefiber beschikbaar, dan kunt u overstappen op Glasvezel van XS4ALL. Bij het overstappen gaan uw huidige diensten gewoon mee. Bijvoorbeeld als u al Televisie en/of Bellen heeft, dan worden deze automatisch meegenomen. Meer informatie over onze glasvezel abonnementen vindt u op http://www.xs4all.nl/klant/glasvezel

Ik heb ook Televisie van XS4ALL. Verhuist XS4ALL dit automatisch mee?

Als u de verhuizing van Internet opgeeft via onze website, dan ziet u direct of Televisie van XS4ALL ook meeverhuisd kan worden naar uw nieuwe adres. Het kan in de praktijk voorkomen dat op uw nieuwe adres Televisie van XS4ALL helaas niet meer leverbaar is. Als u nu een HD-pakket afneemt, dan kan het zijn dat dit op uw nieuwe adres om dezelfde reden niet meer leverbaar is. Andersom geldt: als u op uw nieuwe adres meer bandbreedte heeft, is het mogelijk dat u nu wel een HD-pakket kunt afnemen. U ziet bij het doorgeven van uw verhuizing direct wat er op uw nieuwe adres mogelijk is.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Menu Zoeken