migratie-symbol-blurred.jpg migratie-symbol.jpg

Nieuwsbericht

Veranderingen in e-mailfuncties

XS4ALL heeft door de jaren heen verschillende e-mailfuncties beschikbaar gemaakt voor haar klanten. Sommige functies worden door weinig klanten gebruikt en zijn verouderd. Onze dienstverlening loopt in de toekomst via de systemen van KPN. Daarom worden 7 weinig gebruikte e-mailfuncties niet opnieuw ontwikkeld. Deze vervallen per 1 oktober 2021.

Klanten die mogelijk gebruik maken van (een van) deze e-mailfuncties worden in juni en juli persoonlijk geïnformeerd. We helpen klanten met oplossingen en alternatieven. Daarom hebben we op onze website instructies en tips voor elke e-mailfunctie die per 1 oktober vervalt. Natuurlijk kunnen klanten ook bellen met onze Technische Helpdesk.

Deze e-mailfuncties veranderen per 1 oktober:

1. Batched SMTP

E-mail op subdomeinen xs4all.nl en demon.nl - op een eigen e-mailserver- vervalt. We adviseren klanten aliassen aan te maken en de instellingen van hun e-mailprogramma's te wijzigen. Zo kunnen zij ook ná 1 oktober 2021 e-mails ontvangen. Klanten kunnen op deze pagina terecht voor tips en instructies.

2. Catch-all functie

Klanten die deze functionaliteit gebruiken, ontvangen alle e-mails die gericht zijn aan hun subdomeinen xs4all.nl en demon.nl. Ongeacht wat er voor het @-teken staat. Deze catch-all functie vervalt per 1 oktober 2021. Met deze instructie kunnen klanten aliassen aanmaken. Zo blijven zij alsnog e-mails op de gewenste e-mailadressen ontvangen.

3. E-mailadressen met plusteken

Klanten met een plusteken in hun e-mailadres, zoals <jan+naamorganisatie@xs4all.nl> informeren we dat het e-mailadres met plusteken vervalt. Daarom adviseren wij klanten een ander e-mailadres (zonder plusteken) door te geven aan organisaties waar het e-mailadres met plusteken nu bekend is. Klanten met een e-mailadres met plusteken, kunnen op deze pagina terecht voor tips.

4. Berichten groter dan 150 MB

Deze berichten kunnen niet verstuurd worden. Daarom staan ze soms nog in de map 'Uitgaand' of 'Concepten'. Deze berichten worden niet overgezet naar de systemen van KPN. Om te voorkomen dat iets verloren gaat, vragen wij klanten e-mails groter dan 150 MB te bekijken en indien gewenst op te slaan. Klanten met berichten groter dan 150 MB kunnen hier terecht voor instructies.

5. Popserver

Een aantal klanten gebruikt (in een of meerdere e-mailprogramma's) pop3.demon.nl of pop3.cistron.nl als inkomende e-mailserver. Deze e-mailservers werken niet meer vanaf 1 oktober. Daarom vragen wij klanten de inkomende e-mailserver te wijzigen. Op deze pagina helpen we klanten daarmee.

6. E-mail via MX-records

Klanten die via MX-records e-mails op een eigen e-mailserver ontvangen, informeren we dat deze configuratie per 1 oktober 2021 niet meer werkt. Het gaat hier om e-mailadressen eindigend op xs4all.nl, demon.nl en cistron.nl. Een webpagina met instructies volgt.

7. Mail.xs4all.nl als uitgaande server

Sommige klanten gebruiken (in een of meerdere e-mailprogramma's) mail.xs4all.nl als uitgaande e-mailserver. Om ook ná 1 oktober e-mails te versturen, vragen wij klanten de uitgaande server te wijzigen. Klanten met mail.xs4all.nl als uitgaande e-mailserver kunnen hier terecht voor instructies.

Meer over XS4ALL en KPN?

Lees het hier
xs4all-kpn-samen_189x82.svg

Vragen en antwoorden veranderingen

Hoe weten klanten wat ze moeten doen bij deze veranderingen?
Er zou toch niets veranderen voor XS4ALL-klanten?
Waarom zeggen jullie nu pas dat er toch dingen gaan veranderen?
Waarom worden alle klanten niet tegelijkertijd geïnformeerd?
Mogen jullie zo maar stoppen met deze dienstverlening?
chevron-down