Wijzigen

Accountgegevens en wachtwoord wijzigen

De wachtwoord van Mijn XS4ALL

U heeft van ons een loginnaam en wachtwoord gekregen toen u klant werd van XS4ALL.
Hiermee logt u in Mijn XS4ALL, waar u zelf allerlei diensten kunt instellen.
U kunt zelf het wachtwoord van Mijn XS4ALL wijzigen via de onderstaande knop.

Wachtwoord wijzigen

Bent u uw wachtwoord vergeten?

Als u het wachtwoord van uw beheeraccount of van uw Bellen-abonnement niet meer weet, vraag dan een nieuw wachtwoord aan.

Nieuw wachtwoord aanvragen

Niet gelukt om uw wachtwoord te wijzigen?

Als het niet lukt om uw wachtwoord te wijzigen of een nieuw wachtwoord aan te vragen, bel dan de Helpdesk met een telefoonnummer dat bij ons bekend is. Zet nummerweergave aan. Houd ook uw relatienummer bij de hand. Zo kunnen we u direct helpen.

Bent u uw loginnaam vergeten?

Uw loginnaam staat op elke brief die u van XS4ALL hebt gekregen.U kunt ook inloggen doormiddel van uw relatienummer. Kunt u uw loginnaam of relatienummer niet meer vinden, bel dan de Klantenservice of Technische ondersteuning met een telefoonnummer dat bij ons bekend is. Zet nummerweergave aan. Houd ook uw rekeningnummer bij de hand. Zo kunnen we u direct helpen.

Wachtwoorden van uw belabonnement


Neemt u Bellen van XS4ALL af, dan heeft u daarvoor aparte wachtwoorden. Het normale wachtwoord gebruikt u om uw telefoonnummer in het modem in te stellen. Het VoIP Selfcare wachtwoord is voor de toegang tot VoIP Selfcare, om bijvoorbeeld uw gesprekskosten te bekijken en uw voicemailinstellingen aan te passen.

    • Wachtwoord wijzigen

      • Klik op Ga verder naar bellen
      • In het midden van de pagina ziet u uw telefoonnummers staan. Klik op het telefoonnummer waarvan u het wachtwoord wilt wijzigen.
      • U krijgt nu een overzicht bij dat telefoonnummer te zien. Klik bij wachtwoord voor Bellen op Wijzig.
      • Vul een wachtwoord in van vijf tot acht tekens, waarvan minimaal twee van deze speciale karakters: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 - _ . ! ~ * ' ( ) Neem geen bestaande woorden, maar een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en de bovenstaande tekens. Een voorbeeld van een goed wachtwoord: TYH-a87.
      • Vul uw nieuw gekozen wachtwoord nogmaals in bij Bevestig wachtwoord.
      • Klik op Doorgaan.
      • Het kan tot 15 minuten duren voordat uw nieuwe wachtwoord actief is.

      Selfcare-wachtwoord wijzigen

      Het wijzigen van uw belabonnement kan u eenvoudig zelf regelen in het Service Centre.

      • Log in op het Service Center met uw Loginnaam/Relatienummer en wachtwoord

      • Klik op Bellen

      • Klik op Wijzig belabonnement.

      • Klik op Wijzig.

      • Vul bij Gewenst wachtwoord uw wachtwoord in en bevestig uw wachtwoord nogmaals
      • Klik vervolgens op Verander wachtwoord om uw wachtwoord te bevestigen
      • .

      Abonnementsnummer (TAN) en pincode van uw televisie

    • Als u uw TV aansluit, of opnieuw opstart, komt het voor dat u gegevens van uw televisieabonnement nodig heeft. Deze gegevens staan op de brief die u hierover van XS4ALL heeft gehad. U kunt ze echter ook inzien op Mijn XS4ALL.

      Pin en abonnementsnummer weergeven

      Ga naar Mijn XS4ALL

      Bij televisiegegevens vindt u uw abonnementsnummer & pincode terug.


      Uw abonnement wijzigen

      Internetsnelheid aanpassen

      Wilt u uw abonnement aanpassen omdat u een hogere snelheid wil, of heeft u juist voldoende aan een wat lagere snelheid en een goedkoper abonnement? Klik de volgende link om te kijken wat er op uw adres mogelijk is.

    • Internetabonnement wijzigen
    • Let op: Hebt u een kortingsregeling, dan komt die na de wijziging te vervallen. 

    Belabonnement wijzigen

    • U regelt elke aanpassing van uw belabonnement en telefoonnummer eenvoudig zelf.
    • Overstappen naar een ander belabonnement

      Het veranderen van het belabonnement heeft geen invloed op het bijbehorende telefoonnummer. Dat blijft hetzelfde.

      Overstappen naar een ander belabonnement

      Elke wijziging wordt direct doorgevoerd. Ook de facturering wordt direct aangepast. Wijzigt u uw abonnement halverwege de factuurperiode, dan wordt er over de resterende periode een creditnota gemaakt. De te veel betaalde abonnementskosten worden dan verrekend.

      Overstappen naar een duurder abonnement kan direct. Overstappen naar een goedkoper abonnement kan op zijn vroegst 14 dagen nadat het belabonnement voor het eerst is aangemaakt.

      Uw telefoonnummer wijzigen

      Wilt u een ander nummer, dan kunt u een nieuw nummer aanvragen en het huidige opzeggen. Hieronder leest u hoe u een nummer opzegt en hoe u een nieuw nummer aanvraagt.

      Gidsvermelding

      Op deze pagina leest u hoe u de gidsvermelding voor uw telefoonnummer aanzet, wijzigt of uitzet.

      Voor meer informatie over gidsvermelding kijk hier

      Ga naar Service centre log hier in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.

        • Klik op Bellen


      Klik op Wijzig belabonnement.
    • Televisieabonnement wijzigen


    U vind hier informatie over uw pakketten, extra televisie ontvangers en de kosten van extra televisie ontvangers.

    Televisie op 3e TV

    • De 1e en 2e TV-ontvanger zijn inbegrepen bij uw Televisie abonnement
    • Voor een draadloze verbinding van uw Internet modem naar de TV ontvanger hebt u een netwerkset (Devolo) nodig. De Devolo kost nu slechts € 75,- (of € 37,50 voor een enkel device dus € 112,50 om twee TV's aan te sluiten).
    • Voor een extra ontvanger betaalt u € 4,- extra per maand. Afhankelijk van uw beschikbare snelheid krijgt u dezelfde als de 1e en 2e TV-ontvanger, of een Digitenne-ontvanger met korting.
      Afhankelijk van de mogelijkheden op uw adres, kunt u een 3e of 4e TV-ontvanger bestellen voor € 4,- per maand per ontvanger. Voor Digitenne* betaalt u € 4,- per Digitenne-ontvanger per maand. U betaalt voor Digitenne dus geen aansluitkosten (€ 25,42) en abonnementskosten (normaal: € 14,- per maand).

      Bestel hier extra TV-ontvangers

      De kosten voor een 3e televisie ontvanger op een rijtje

      De installatie van de 1e en 2e TV-ontvanger is gratis. De kosten van de installatie van een 3e TV-ontvanger zijn voor uzelf en afhankelijk van de situatie in huis. De monteurskosten voor de installatie van een 3e ontvanger zijn € 17,50 per 15 minuten, exclusief eventuele bedrading. Indien u later extra TV-ontvangers bijbestelt, geldt een minimale afname van drie kwartier.

      Wilt u dat de monteur naast de 1e twee TV-ontvangers ook een 3e (of meer) installeert? Vertel dit dan tijdens het maken van de installatieafspraak met de monteur.

      Voor een draadloze verbinding van uw Internet modem naar de TV ontvanger hebt u een netwerkset (Devolo) nodig. De Devolo kost nu slechts € 75,- per set (of € 37,50 voor een enkel device dus € 112,50 om twee TV's aan te sluiten). Indien u een monteur bestelt, koopt u de Devolo bij de monteur. Installeert u TV zelf, zonder monteur? Dan kunt u zelf een netwerkset aanschaffen en installeren.

      * Voor Digitenne gaat u een apart jaarcontract aan met KPN. Daarvoor moeten wij uw gegevens (na uw toestemming) doorgeven aan KPN.

      TV via Digitenne: behouden met korting

      Heeft u al Digitenne van KPN en wilt u dit behouden? In combinatie met Televisie van XS4ALL betaalt u geen abonnementskosten (normaal € 14,- per maand). Wij zetten het abonnement over zodat u ook de korting op de abonnementskosten ontvangt.

      Let op: wij kunnen alleen de korting activeren op een Digitenne abonnement dat op dezelfde naam en adres geregistreerd staat.

      Ik wil korting op mijn huidige Digitenne abonnement aanvragen

      TV-pakketten bestellen en opzeggen.

      Wilt u graag tv-uitzendingen via Programma Gemist tot 10 dagen terugkijken? Kies dan voor het Pluspakket. Een keer het Kids-pakket uitproberen? Dat hebt u zo geregeld:

      • Uw tv-abonnement kunt u elk moment uitbreiden met een extra pakket
      • De extra TV-pakketten zijn na de eerste maand dagelijks opzegbaar
      • U regelt het zelf via onze website

      TV-pakketten bestellen of opzeggen

      Houd uw loginnaam en wachtwoord bij de hand.


      Internet Onderweg abonnement wijzigen

      Hier kunt u uw Internet Onderweg abonnement aanpassen naar uw wens, u kunt hier ook een Internet stick (Dongel) of een Hotspot aanschaffen

      Klik hier om uw mobiel internet abonnnement te wijzigen.


      Een verhuizing regelen

      Als u gaat verhuizen, dan kunt u uw bestaande internetaansluiting meeverhuizen naar uw nieuwe adres. Wij zorgen dat de aansluiting op uw oude adres wordt opgeheven en dat de aansluiting op uw nieuwe adres wordt geïnstalleerd door onze gratis monteur.

      • We raden u aan om minimaal vier weken van tevoren uw verhuizing door te geven
      • We brengen geen kosten in rekening voor een verhuizing

      Wij nemen u alles uit handen. U hoeft maar 1 ding te doen: uw verhuizing doorgeven aan onze Klantenservice via 020 398 76 66. Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00 uur.

      Nog vragen over uw verhuizing?

      Hoe lang duurt het voordat de verhuizing is afgerond?

      Als u minimaal 4 weken van tevoren uw verhuizing doorgeeft, wordt de verhuizing zo goed als zeker op de door u gewenste datum opgeleverd. In sommige gevallen wijkt de daadwerkelijke opleverdatum af van de door u opgegeven datum. U ontvangt altijd bericht met daarin de geplande opleverdatum. Zodra de verhuizing is afgerond, ontvangt u van XS4ALL wederom een brief met daarin de bevestiging van de afronding. U kunt de status van uw verhuizing ook online inzien op status

      Wat voor consequenties heeft de verhuizing voor mijn dienst?

      Wanneer u verhuist, kan het nodig zijn dat het IP-adres van uw internetverbinding wordt gewijzigd. Als dit het geval is, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd. Dit is bijvoorbeeld nodig als u verhuist naar een andere regio. Het wijzigen van uw IP-adres wordt door XS4ALL gedaan. Als uw IP-adres wordt gewijzigd en als u behalve ADSL, ook 1 of meerdere van de volgende diensten van XS4ALL afneemt, dan raden we u aan de informatie bij deze diensten ook te lezen. Het kan namelijk nodig zijn om instellingen te wijzigen. Het gaat om de volgende diensten:

      • Advanced Business Mail
      • Webhosting
      • Domeinreservering

      Als u diensten bij andere providers afneemt, die gebruik maken van het IP-adres van uw ADSL-verbinding, dan raden we u aan bij de betreffende provider na te vragen of de wijziging van het IP-adres consequenties heeft. Ook als een verbinding heeft met het netwerk van uw werkgever vanaf thuis (VPN), dan is de kans groot dat u de netwerkbeheerder van uw bedrijf van uw verhuizing en het eventueel gewijzigde IP-adres op de hoogte moet brengen.

      Welke kosten zijn er verbonden aan een verhuizing?

      XS4ALL berekent voor een verhuizing geen kosten. Alleen als u 3 of 4 TV-ontvangers laat installeren door een monteur, kunnen hier kosten aan verbonden zijn.

      Wat gebeurt er nadat ik mijn verhuizing heb doorgegeven?

      Geef uw verhuizing minimaal 4 weken van tevoren door aan XS4ALL. Dan zal de verhuizing zo goed als zeker op de door u gewenste datum worden opgeleverd. In sommige gevallen wijkt de daadwerkelijke opleverdatum af van de door u opgegeven datum.

      U ontvangt een brief van XS4ALL met daarin de bevestiging van de ontvangst van uw verhuizing en de geplande opleverdatum.

      Klik hier om de status van uw verhuizing te bekijken.

      U ontvangt een bevestigingsbrief van XS4ALL zodra de verhuizing is afgerond. Heeft u vragen over het aansluiten van het modem en de splitter in uw nieuwe woning? Dan raden wij u aan om eerst de klantenservicepagina’s te raadplegen. Lukt het u niet om iets aan te sluiten? Dan kan onze klantenservice u assisteren, telefoonnummer 020 398 76 66. XS4ALL berekent voor een verhuizing geen kosten.

      Soms heeft een verhuizing gevolgen voor de diensten die u van XS4ALL afneemt, bijvoorbeeld omdat uw IP-adres wijzigt. Als dit het geval is, dan wordt u hierover door XS4ALL geïnformeerd.

      Na de verhuizing sluit de monteur het internet aan in uw nieuwe woning. U kunt er ook voor kiezen om het modem en de splitter zelf in uw nieuwe woning aan te sluiten. Instructies vindt u op de klantenservicepagina's. Komt u er niet uit, neem dan contact op met onze klantenservice, telefoonnummer 020 398 76 66.

      Neemt u naast een internetabonnement nog andere diensten af? Kijk dan bij deze dienst op onze website voor meer informatie. Doet u dit ruim van tevoren, zodat u eventuele maatregelen kunt treffen.

      Heeft u vragen, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 020 398 76 66.

        Kan ik tijdens mijn verhuizing overstappen op glasvezel

        Wanneer u nu ADSL van XS4ALL heeft en op uw nieuwe adres is een Glasvezel aansluiting via Reggefiber beschikbaar, kunt u overstappen op Glasvezel van XS4ALL. Bij het overstappen gaan uw huidige diensten gewoon mee. Dus als u nu bijvoorbeeld al Televisie en/of Bellen heeft, worden deze automatisch meegenomen. U hoeft enkel aan te geven welke snelheid u wilt. Meer informatie over onze glasvezel abonnementen vindt u op http://www.xs4all.nl/klant/glasvezel

        Ik heb ook Televisie van XS4ALL. Verhuist XS4ALL dit automatisch mee?

        Als u de verhuizing van Internet opgeeft via onze website, dan ziet u direct of Televisie van XS4ALL ook meeverhuisd kan worden naar uw nieuwe adres. Het kan in de praktijk voorkomen dat op uw nieuwe adres Televisie van XS4ALL helaas niet meer leverbaar is. Als u nu een HD-pakket afneemt, dan kan het zijn dat dit op uw nieuwe adres om dezelfde reden niet meer leverbaar is. Andersom geldt: als u op uw nieuwe adres meer bandbreedte heeft, is het mogelijk dat u nu wel een HD pakket kunt afnemen. U ziet bij het doorgeven van uw verhuizing direct wat er op uw nieuwe adres mogelijk is.

        Wijzigen van contactgegevens

        Klik hier om uw contactgegevens te wijzigen.


        Een XS4ALL contract overdragen

        Hier vindt u meer informatie voor het overdragen van uw abonnementen.

        Contract overdragen

        U wilt uw internetabonnement overdragen aan een ander persoon op hetzelfde adres.Bijvoorbeeld als u zelf verhuist maar de telefoonlijn en internetverbinding achterlaat voor bestaande of nieuwe bewoners. De telefoonlijn en het telefoonnummer van de internetverbinding blijven ook op het huidige adres..

        Na de overdracht staat het contract op naam van de ander en is deze eigenaar geworden van het internetabonnement, inclusief de bijbehorende e-mailadressen, homepage en andere diensten. De nieuwe contractant ontvangt een schriftelijke bevestiging met de datum van de overdracht. Vanaf deze datum worden de facturen naar de nieuwe contractant gestuurd.

        Contract overdragen


        Het verhuizen van een domein

        U stapt over naar XS4ALL en neemt een .nl domein mee.

        • Stel uw oude provider schriftelijk op de hoogte van het feit dat u uw domein gaat verhuizen.
        • U vraagt bij XS4ALL een dienst aan waarbij een domeinregistratie is inbegrepen zoals een website of e-mailabonnement en geeft aan dat u een domein wilt verhuizen. U regelt de aanvraag via de website.
        • XS4ALL dient de verhuizing in bij SIDN.
        • XS4ALL bevestigt het activeren van de dienst(en) gelijktijdig met het indienen van de verhuizing. Dit geeft u de gelegenheid uw website-content alvast bij XS4ALL te plaatsen en voorkomt u dat uw website tijdelijk uit de lucht gaat.

        U stapt over naar XS4ALL en neemt een .com, .eu, .net, .info, .org of .biz domein mee.

        • U vraagt bij XS4ALL een dienst aan waarbij een domeinregistratie is inbegrepen zoals een website of e-mail abonnement en geeft aan dat u een domein wilt verhuizen. Dit kunt u aanvragen via de website.
        • U ontvangt een e-mail van XS4ALL met instructie hoe u bij uw huidige provider een autorisatie code kunt verkrijgen die nodig is om een .info .org of .biz domein te verhuizen.
        • U stuurt deze e-mail met de autorisatie code retour aan XS4ALL.
        • XS4ALL mailt u een ingevuld transferformulier dat u controleert, ondertekent en retour stuurt. Voor de verhuizing van een .EU domein e-mailt XS4ALL u een transferformulier dat u controleert, ondertekent en retour stuurt.
        • XS4ALL dient de verhuizing in bij Network Solutions.
        • XS4ALL bevestigt het aanmaken van de dienst.
        • U ontvangt bericht van Network Solutions op het e-mailadres van de 'administratieve' contactpersoon, waarin u gevraagd wordt de verhuizing goed te keuren.

        DNS gegevens wijzigen

        MX-record

        Een MX-record (Mail Exchange-record) is een type verwijzing in het DNS (Domain Name System). Een MX-record is indirect gekoppeld aan het ip-adres van de mailserver die het e-mailverkeer voor een domein afhandelt. Het MX-record werkt met prioriteit. U kunt meerdere MX-records inzetten. Door de prioriteit wordt het mogelijk om meerdere afleverpunten in te stellen voor een domein. Bijvoorbeeld een primaire en een backup mailserver. E-mailberichten worden doorgestuurd naar het ip-adres van uw mailserver. De volgorde waarin deze MX-records gebruikt worden, wordt bepaald door de prioriteit van het MX-record. Daarbij krijgen lagere nummers een hogere prioriteit.

        Door middel van het MX-record ontvangt u alle mail die eindigt op de door u genoemde domeinnaam. Ongeacht wat er voor de @ staat. Uw eigen mailserver bepaalt vervolgens wat er met de individuele e-mails gebeurt.

        Let op: Om mail te ontvangen via een MX-record hebt u een eigen mailserver nodig.

        Als u meer zekerheid wenst wat de mailafhandeling betreft en u beschikt over een eigen mailserver, dan kiest u voor de dienst Advanced Business Mail. Voor het aanvragen van MX-records gebruikt u dit formulier.

        A-record

        Een A-record (Address record) is een type verwijzing in het DNS (Domain Name System). Een A-record is gekoppeld aan het ip-adres van bijvoorbeeld een webserver. Ook uw website is gekoppeld aan een ip-adres. Dit ip-adres wordt door uw computer gebruikt om de website te tonen. Door middel van een A-record is het mogelijk om verschillende verwijzingen te zetten. Stel dat u 2 vestigingen in verschillende plaatsen heeft en voor bezoekers daarin een onderscheid wenst te maken. Dan kunt u bijvoorbeeld amsterdam.uwdomeinnaam.nl verwijzen naar IP-adres 1 en rotterdam.uwdomeinnaam.nl verwijzen naar IP-adres 2. Zo wordt het mogelijk om op dezelfde domeinnaam door middel van verschillende URL's verschillende websites te laten zien. Voor het aanvragen van A-records gebruikt u dit formulier.

        C-name record

        Een C-name record (Canonical name record) is ook een type verwijzing in het DNS (Domain Name System). Een bijzonder handige toepassing van dit soort records is de mogelijkheid om uw website via meerdere adressen zichtbaar te laten zijn.

        Stel u heeft een website op www.uwdomeinnaam.nl maar u wilt ook graag dat uw bezoekers uw website kunnen bereiken via www.uwdomeinaam.com of www.uwdomeinnaam.be en zelfs www.uwdomeinnaam.org. In dat geval volstaat een verwijzing van www.uwdomeinnaam die eindigt op .com, .be en .org naar .nl.

        Een voordeel van dit soort verwijzingen is dat u voor de domeinen die worden verwezen naar het domein dat eindigt op .nl kunt volstaan met de dienst domeinnaamreservering. U hoeft dus op de domeinnamen die worden verwezen geen websitepakket af te nemen wat aanmerkelijk lagere kosten met zich meebrengt.

        Let op: als u een verwijzing via XS4ALL op uw domeinnaam wenst dan moet deze in de DNS van XS4ALL zijn opgenomen.

        Indien u een domeinnaam die niet in de DNS van XS4ALL staat, wilt verwijzen naar een websitepakket dat u bij XS4ALL afneemt, dan moet u naast de C-name-verwijzing ook een aanpassing door laten voeren in het websitepakket. Dit wordt aangeduid met de term server-alias of virtualhost. Deze aanpassing is kosteloos. Voor het aanvragen van C-name records gebruikt u dit formulier.

        Sender Policy Framework (SPF)

        Sender Policy Framework/Sender Permitted From, of kortweg SPF, is ontworpen om het vervalsen/misbruiken van (afzender)adressen bij e-mail tegen te gaan. Spammers verzenden bijvoorbeeld nog steeds regelmatig e-mail met een afzenderadres wat van een nietsvermoedende gebruiker is.

        Met een SPF-record is het mogelijk om aan te geven welke mailservers e-mails mogen versturen voor een bepaald domein. Een mailserver met SPF-ondersteuning zal bij elke inkomende e-mail controleren of het domein van de afzender een SPF-record hebt. En als dat het geval is, controleren of de versturende mailserver wel in het SPF-record aanwezig is. Wanneer dat niet zo is, wordt deze e-mail tegengehouden.

        In de DNS voor een domein kunnen TXT records opgenomen worden. Door bepaalde informatie in een TXT record te plaatsen voor SPF, wordt opgegeven welke mailservers gebruikt worden voor het verzenden van e-mail. Dit kan op basis van IP adres of reeks en MX records. De ontvangende partij (als die SPF gebruikt) kan dan de SPF records opvragen en kijken of de verzendende mailserver genoemd staat.

        In de strijd tegen spam is het gebruik van SPF helaas niet waterdicht. XS4ALL raadt het gebruik niet aan. We staan het echter niet in de weg als u het toch graag gebruikt. Voor het aanvragen van SPF TXT-records gebruikt u dit formulier