Internet

Mijn line of power/dsl lampje knippert of staat uit


Controleer hier meteen of er storing is. Als er geen storing bekend is kunt u de volgende stappen doorlopen:

  • Controleer of u uw modem zelf kunt bereiken. Bij de meeste modems kan dat door naar webpagina

     te gaan. Bij de FRITZ!Box modems kan het via http://fritz.box/ of http://192.168.178.1/

  • Indien u het modem niet kunt bereiken zit het probleem in het eigen netwerk of in het modem. Probeer het modem uit te zetten en na een paar minuten weer in te schakelen.

  • Indien u het modem wel kunt bereiken kijk dan of deze via de 'verbinding' of 'connection' nog online staat. Vul daar eventueel de goede gegevens in.

  • Controleer op het ADSL/VDSL modem of het lampje brandt waar sync, dsl of line bij staat. Indien dat niet het geval is probeer dan het volgende:

    - Sluit het ADSL/VDSL modem direct aan op de binnenkomende lijn zonder een splitter ertussen, let ook op dat de telefoonlijn zo kort mogelijk is, liever niet langer dan 50cm. Mocht het probleem hiermee opgelost zijn, dan is de kans groot dat de bekabeling en/of de splitter verkeerd zijn aangesloten.

    - Test, wanneer mogelijk, een ander modem. Mocht dit al getest zijn, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk om het probleem verder te laten analyseren. Mocht het andere modem de oplossing bieden dan is de kans groot dat uw modem defect is. Indien u het modem van XS4ALL heeft ontvangen kunt u dan contact opnemen met de helpdesk. Het modem is niet specifiek een ADSL modem meer, deze troubleshoot kan ook werken voor mensen met een VDSL aansluiting.

  • Controleer de verbinding tussen uw computer en het ADSL modem. Dit kunt u het beste op de volgende manier doen:

    - Sluit de computer met een netwerkkabel aan op het ADSL modem. Let op dat er geen andere apparatuur tussen het ADSL modem en de computer is aangesloten zoals bijvoorbeeld een switch of een router. Wanneer u wel op internet kunt als de computer en het ADSL modem op de bovenstaande wijze zijn aangesloten, dan ligt de oorzaak van het probleem intern in uw netwerk. Wanneer u gebruik maakt van een draadloos netwerk controleer dan de instellingen van het netwerk zoals beschreven op 

     Mocht geen van de bovenstaande stappen een oplossing bieden, dan kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de helpdesk.

chevron-down