Bellen

Mijn nummer heeft problemen met voicemail


Hoe zet ik mijn voicemail aan / uit

  • Druk op instellingen aan de linkerzijde en open vervolgens Gesprekken doorschakelen.

Lees hieronder wat u kunt doen met de instellingen van gesprekken doorschakelen. U heeft de volgende mogelijkheden:

Gesprekken doorschakelen
Alle gesprekken doorschakelen
Gesprekken doorschakelen bij in gesprek
Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor

Mijn voicemail gaat af en toe (ongewenst) aan

Als uw nummer niet geregistreerd is zal deze altijd automatisch naar de voicemail doorgeschakeld worden tenzij de optie "alle gesprekken doorschakelen" actief staat naar een ander nummer. Als uw internetverbinding wegvalt dan zal uw nummer dus tijdelijk niet bereikbaar zijn en worden alle gesprekken automatisch doorgeschakeld naar de voicemail.

Hoe kan ik controleren of mijn nummer geregistreerd staat?

Uw telefoonnummer is of op meerdere plaatsen geregistreerd.

Voor inkomende gesprekken kan uw telefoonnummer maar op 1 locatie geregistreerd staan. Voorbeeld: Als u uw telefoonnummer in uw modem instelt zal deze zichzelf registreren. Als u daarna hetzelfde telefoonnummer in de softphone instelt zal deze in onze server de plaats van het modem overnemen. Inkomende gesprekken komen binnen op de laatst geregistreerde locatie (de softphone in dit voorbeeld).

Als u nu de softphone uitschakelt zullen alle inkomende gesprekken dus naar de voicemail doorgeschakeld worden totdat het modem zichzelf weer automatisch registreerd. Standaard gebeurt dit elk uur. 'Let op': als uw telefoonnummer op een andere locatie geregistreerd wordt zal het modem nog steeds denken dat de registratie goed staat. Het uitbellen heeft hier namelijk geen last van.

Het is dus erg belangrijk dat u uw telefoonnummer maar op 1 locatie registreert of u zeer bewust bent van de gevolgen als u dat niet doet.

chevron-down