Overstappen

Als u vanuit een andere provider naar XS4ALL overstapt kan XS4ALL uw diensten voor u opzeggen. Zelf opzeggen heeft daarnaast ook zijn voordelen. Wij helpen u in beide gevallen graag verder.

Zelf opzeggen?

Stap 1: U controleert uw oude contract

Controleer uw voorwaarden, contract- en opzegtermijnen bij uw huidige aanbieder(s). Daarmee voorkomt u dubbele kosten en kunt u uw oude en nieuwe abonnementen naadloos laten aansluiten tijdens de overstap.

Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of TV) en aanbieder verschillen.

Heeft u nog een lopend contract?

Houd er rekening mee dat uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom in rekening brengt, als u uw abonnement voortijdig beëindigt. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.
U kunt uw bestelling bij XS4ALL tot 3 maanden in de toekomst inplannen. Zo kunt u de levering van XS4ALL afstemmen op het contract bij uw huidige provider.

Informatie over opzeggen

Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/opzeggen.

Stap 2: U bestelt uw nieuwe XS4ALL abonnement(en)

Bestel uw nieuwe abonnementen van XS4ALL op tijd. Bestel hier uw abonnementen 
Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van een maand bij uw huidige aanbieder.

Blijft uw aansluitpunt, zoals ADSL, of glasvezel gelijk?

Dan is de einddatum van uw oude contract tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bestelt. XS4ALL heeft zo’n twee à drie weken nodig om de nieuwe verbinding te leveren.

Verandert uw aansluitpunt, zoals ADSL naar glasvezel?

Laat dan uw nieuwe abonnement minimaal één week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap, zodat u kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let erop dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt.

Stap 3: Lees uw bevestigingsbrief/Wanneer zegt u op?

  1. U krijgt na uw bestelling gelijk een e-mail waarin we bevestigen dat we de bestelling hebben ontvangen.
  2. Hierna volgt een check of de bestelde diensten technisch geleverd kunnen worden.
  3. Binnen drie werkdagen krijgt u van ons een bevestiging van de order per e-mail met de overeenkomst.
  4. Binnen zeven dagen na deze e-mail krijgt u de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement per brief en e-mail.
  5. U kunt nu uw oude abonnement opzeggen. Houd daarbij rekening met uw contract- en opzegtermijn.

U kunt uw bestelling bij XS4ALL annuleren tot 14 kalenderdagen na de e-mail met de orderbevestiging en overeenkomst. U kunt annuleren door te bellen met 020 398 75 40.

Lees meer over annuleren

Stap 4: Zeg uw oude abonnement(en) op

Online opzeggen

De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement staat in de brief en e-mail, die u zeven dagen na uw bestelling ontvangt. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website-adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.kpn.com/opzeggen.

Opzegkaarten

Met behulp van de eenvoudige opzegkaart kunt u uw huidige televisie, internet en/of bellenabonnement opzeggen.

Telefoon: nummerbehoud?

Hebt u bij ons aangegeven dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden? Dan zeggen wij uw huidige telefoonabonnement op. Hiervoor hoeft u niets te doen.

  • Wilt u een nieuw telefoonnummer? Dan kunt u alleen zelf uw huidige telefoonabonnement opzeggen.

Bundel of pakket (internet, telefoon en/of TV)?

Hebt u een bundel of pakket bij uw huidige aanbieder, bijvoorbeeld een combinatie met internet en bellen, of internet, bellen en televisie? Geef bij uw opzegging duidelijk aan of u uw telefoonnummer wilt behouden. XS4ALL kan dan makkelijk uw telefoonnummer overnemen.

Blijft uw aansluitpunt, zoals ADSL of glasvezel, gelijk?

Geef dan aan dat uw DSL- of Glasvezelaansluiting behouden moet blijven en dat u XS4ALL toestemming geeft de nieuwe verbinding te realiseren. De opzegdatum van uw huidige contract is dan gelijk aan de opleverdatum van u nieuwe XS4ALL aansluiting. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die u ontvangen heeft.

Verandert uw aansluitpunt, zoals van Kabel naar ADSL of glasvezel?

Dan kunt u het beste uw kabel, glas of DSL abonnement minimaal één week later beëindigen dan het moment van activering van uw nieuwe XS4ALL aansluiting. Zo blijft u online. De opzegdatum van uw huidige kabel, glasvezel of DSL-contract is dan één week later dan de opleverdatum van de XS4ALL-verbinding. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die wij u binnen zeven dagen na uw bestelling hebben gestuurd.

Stap 5: Wij leveren uw nieuwe abonnement

Voor de activering van uw verbinding ontvangt u een installatiepakket. Wanneer u een monteur hebt besteld, dan zal hij alles voor u aansluiten.

U kunt de installatie ook zelf uitvoeren. Maak in dat geval gebruik van de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. U heeft dit dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het eventueel retourneren van apparatuur (bijv. modem of decoder).

De Overstapservice

Kiest u ervoor om gebruik te maken van de Overstapservice dan zegt XS4ALL uw diensten op bij uw huidige provider. Of het nu alleen om internet gaat, of om internet samen met vaste telefonie en/of TV, wij regelen het voor u. Levering duurt wel altijd één maand in verband met de wettelijke opzegtermijn die uw provider aanhoudt.

Stap 1: U controleert uw huidige contract

Controleer uw voorwaarden, contract- en opzegtermijnen bij uw huidige aanbieder(s). Daarmee voorkomt u dubbele kosten en kunt u uw oude en nieuwe abonnementen naadloos laten aansluiten tijdens de overstap.

Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of TV) en aanbieder verschillen.

Staat uw internetcontract bij uw huidige provider op een zakelijke naam? Dan dient u zelf uw internetabonnement op te zeggen.

Wat hebben wij nodig om voor u op te zeggen?

Om uw abonnement voor u op te zeggen hebben wij minimaal één van onderstaande gegevens van u nodig in combinatie met uw naam en adresgegevens. U kunt ze alle drie opgeven in uw aanvraag bij XS4ALL zodat u zeker weet dat wij voor u kunnen opzeggen.

Contract-ID
U kunt uw contract-ID vinden in de ‘mijn contract’ pagina, of op uw factuur of u kunt dit telefonisch opvragen. Eén contract-ID is voldoende om uw bundel diensten of pakket op te zeggen.
De ‘mijn contract’ pagina vindt u via de website van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u /mijncontract. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/mijncontract. Om uw gegevens in te zien zult u in moeten loggen. Heeft u geen inloggegevens dan kunt u ook telefonisch de gegevens opvragen die u nodig heeft om over te stappen.

Laatste drie cijfers van uw IBAN rekeningnummer
De laatste drie cijfers van uw IBAN rekeningnummer die ook bekend is bij uw huidige provider.

Contact telefoonnummer
Het telefoonnummer dat bekend is bij uw huidige provider

Stap 2: Bestel uw abonnementen en kies voor onze overstapservice

Tijdens uw bestelling kunt u kiezen voor onze overstapservice. U kunt hier uw huidige aanbieder selecteren en uw overstapgegevens doorgeven.

Tijd

Overstappen via de overstapservice duurt altijd minimaal één maand, dus vraag uw nieuwe abonnement op tijd aan.

Overstap zonder onderbreking

Hebt u internet via een DSL-aansluiting en houdt u een DSL-aansluiting? Of heeft u internet via een glasvezel-aansluiting en houdt u een glasvezel-aansluiting?

De einddatum van uw oude abonnement is dan tevens de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of TV kijken.

Hebt u internet via een kabel, glasvezel of ADSL-aansluiting en stapt over op een ander type aansluiting?

U kunt een overlap periode opgeven. U kunt maximaal tot 4 weken overlap kiezen. U heeft dan een voor deze periode een overlap zodat u gedurende die tijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken via uw oude provider en XS4ALL.

Wanneer kunt u de overstapservice niet gebruiken?


Bij uitzondering komt het voor dat de overstapservice niet werkt. U kunt dan zelf opzeggen. Wij laten u dit tijdig weten als dat het geval is.

Lees Meer

De overstapservice kunt u niet gebruiken als:

De overstapservice kunt u niet gebruiken als:

Uw huidige aanbieder de overstapservice niet ondersteunt. De volgende aanbieders doen wel mee met de overstapservice:

  • UPC
  • Telfort
  • Lijbrandt
  • Tele2
  • XMS
  • Vodafone
  • KPN
  • Ziggo
  • Online
  • Plinq
  • NLEX B.V.
  • WEAS WSO-WSO provider Dataweb
  • Netvisit
  • T-Mobile Thuis B.V.
  • U bij uw huidige provider geen internet afneemt;
  • U al Internet van XS4ALL heeft en daar TV aan wilt toevoegen: de overstapservice TV werkt alleen als u met internet overstapt.
  • U al Internet van XS4ALL heeft en daar Bellen zonder nummerbehoud aan wilt toevoegen: de overstapervice voor Bellen werkt dan alleen, als u nummerbehoud aanvraagt.
  • U verhuist.
  • Staat uw internetcontract bij uw huidige provider op een zakelijke naam? Dan dient u zelf uw internetabonnement op te zeggen. Dit kunt u doen wanneer u van XS4ALL de bevestigingsbrief heeft ontvangen met de plandatum. XS4ALL kan wel uw telefoonnummer porteren en telefoonabonnement opzeggen. Wilt u een portering indienen voor uw telefoonnummer? Bel ons dan op nummer: 020 398 76 66.

Stap 3: Wij bevestigen uw bestelling en overstap

  1. U krijgt na uw bestelling gelijk een e-mail waarin we bevestigen dat we de bestelling hebben ontvangen.
  2. Hierna volgt een check of de bestelde diensten technisch geleverd kunnen worden.
  3. Binnen drie werkdagen krijgt u van ons een bevestiging van de order per e-mail met de overeenkomst.
  4. Binnen zeven dagen na deze e-mail krijgt u de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement per brief en e-mail.
  5. Binnen twee weken na de bestelling ontvangt u ook een bevestiging van de opzegging van uw huidige abonnement.

U kunt uw bestelling bij XS4ALL annuleren tot 14 kalenderdagen na de e-mail met de orderbevestiging en overeenkomst. U kunt annuleren door te bellen met 020 398 75 40.

Lees meer over annuleren

Bevestiging van de opzegging door uw huidige provider

Binnen twee weken na de bestelling ontvangt u ook een bevestiging van de opzegging van uw huidige abonnement. Deze brief of e-mail informeert u ook over eventuele kosten die aan de opzegging verbonden zijn, zoals een eindafrekening of andere afsluitkosten. Het kan zijn dat uw oude aanbieder nog contact met u opneemt om voor u relevante zaken betreffende uw overstap toe te lichten.

Stap 4: Wij leveren uw nieuwe abonnement

Voor de activering van uw verbinding ontvangt u een of meerdere installatiepakketten. Wanneer u een monteur hebt besteld, dan zal hij alles voor u aansluiten.

U kunt de installatie ook zelf uitvoeren. Maak in dat geval gebruik van de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. U heeft dit dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het eventueel retourneren van apparatuur (bijv. modem of decoder).

Klantenservice

Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur