Facturen en Betalingen bij XS4ALL

Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over de facturen en betalingen bij XS4ALL. U vindt hier voorbeelden van uw factuur, informatie over automatische incasso’s en alle zaken die u zelf kunt doen om uw betalingen richting XS4ALL te regelen.

Een nieuwe factuur

Per eind mei 2016 heeft de factuur van XS4ALL een nieuwe opmaak. Hierdoor ziet u in één oogopslag wat u betaalt. Ook ziet u nu beter hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Klik hieronder om te zien hoe de nieuwe factuur eruit ziet.

Voorbeeldfactuur

De belangrijkste wijzigingen

  • De kosten zijn gecategoriseerd opgebouwd
  • Alleen het totaalbedrag wordt nog in- en exclusief BTW weergegeven
  • Eenmalige en verbuikskosten worden apart weergegeven

Factuur bekijken en uitprinten

Uw facturen vindt u in het Service Centre. Ook vindt u daar een specificatie van uw gebruikskostenen heeft u de mogelijkheid om uw facturen uit te printen.

Factuur bekijken en uitprinten

  • Ga naar het Service Centre
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Onder 'Mijn facturen' ziet u direct de drie laatste facturen, waar mogelijk als pdf.
  • Klik op 'Alle facturen' voor een volledig overzicht.
  • Klik op het PDF-icoon om de factuur te openen.
  • Om de factuur te printen klikt u rechts onderin op het print-icoon.
  • Let op: gebruikt u Adobe Acrobat Reader 11.0? Dan kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt bij het printen. Sla de factuur dan eerst op, en print de factuur dan uit.

Verbruikskosten bekijken

Gesprekskosten vindt u in het Service Centre.

  • Ga naar het Service Centre.
  • Login met uw loginnaam en wachtwoord.
  • Klik op Factuur.
  • Klik vervolgens op Specificatie bellen.
  • U komt op de inlogpagina van Voip-Selfcare waar u inlogt met uw telefoonnummer.

Verbruikskosten Videotheek thuis vindt u ook in het Service Centre

  • Ga naar het Service Centre.
  • Login met uw loginnaam en wachtwoord.
  • Klik op Factuur.
  • Klik vervolgens op Specificatie Videotheek thuis.

Uitleg van de factuur

Onderstaande uitleg is van toepassing op facturen van vóór 25 mei 2016

De eerste factuur

  1. Prijs
    Prijs per dienst
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Verbruikskosten
    Gesprekskosten voor Bellen vanaf activatie tot de allereerste factuurperiode. Specificaties van uw verbruik vindt u terug in het Service Centre: Verbruikskosten
  4. Maandkosten
    Abonnementskosten vanaf activatie tot de allereerste factuur.
  5. Eenmalige kosten
    Eenmalige kosten voor het verzenden van het installatiepakket en het activeren van TV en/of Bellen. 
  6. Maandkosten
    Periodieke kosten vanaf de factuurdatum tot de volgende maandelijkse factuur. De periodieke kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
  7. Korting
    Hebt u recht op een bepaalde kortingsperiode, dan ziet u deze korting altijd op dezelfde factuur verwerkt.
  8. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.

De maandelijkse factuur

  1. Prijs
    Prijs per dienst.
  2. Bedrag
    Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
  3. Verbruikskosten
    De gesprekskosten voor Bellen en kosten voor de videotheek worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten voor het gebruik in de afgelopen kalendermaand. Specificaties van uw verbruik vindt u terug in het Service Centre: Verbruikskosten
  4. Maandkosten
    Periodieke kosten vanaf de factuurdatum tot de volgende maandelijkse factuur. De periodieke kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
  5. Korting
    Indien u recht hebt op een bepaalde kortingsperiode, dan ziet u deze korting altijd op de normale factuur verwerkt.
  6. Totaal te voldoen
    Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.

    De factuur na een wijziging

    1. Prijs
      Prijs per dienst.
    2. Bedrag
      Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
    3. Verbruikskosten
      De gesprekskosten voor Bellen en kosten voor de videotheek worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten voor het gebruik in de afgelopen kalendermaand. Specificaties van uw verbruik vindt u terug in het Service Centre: Verbruikskosten
    4. Maandkosten
      Abonnementskosten per maand vanaf de factuurdatum tot de volgende factuur. Deze kosten betaalt u doorgaans 1 maand vooruit.
    5. Bestelling extra TV-pakket
      De kosten voor het extra TV-pakket dat u tussentijds besteld, worden achteraf gefactureerd. Hier ziet u de kosten vanaf levering tot maandelijkse factuurdatum.
    6. Upgrade internetabonnement
      Bij een upgrade van het abonnement worden de kosten vanaf activatie tot maandelijkse factuurdatum achteraf in rekening gebracht. U ontvangt een creditfactuur voor de kosten van het oude abonnement.
    7. Totaal te voldoen
      Hier vindt u het totaalbedrag van uw factuur inclusief btw. Dit is het bedrag dat u moet betalen en via automatische incasso wordt afgeschreven.

    Creditfactuur na opzeggen dienst

    1. Prijs
      Prijs per dienst.
    2. Bedrag
      Totaalprijs van deze dienst(en) exclusief btw.
    3. Maandkosten
      De reeds vooruit betaalde abonnementskosten worden gecrediteerd vanaf de opzegdatum.
    4. Totaal te voldoen
      Hier vindt u het totaalbedrag van uw creditfactuur inclusief btw. Deze kosten worden verrekend met eventuele openstaande facturen. Indien er geen openstaande facturen zijn of er een bedrag op de creditfactuur open blijft staan dan wordt dit bedrag op uw rekening overgemaakt.

    Vraag en antwoord over uw factuur

    Kan ik geïnformeerd worden zodra een nieuwe factuur online staat in het Service Centre?

    Ja, dat kunt u zelf aangeven in het Service Centre:

    • Ga naar het Service Centre
    • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
    • Kies onder de optie factuur voor instellingen voor online facturen wijzigen

    Vervolgens kiest u voor de optie:

    • Facturen online inzien, inclusief e-mail notificatie indien er een nieuwe factuur is.

    Kan ik het ontvangen van een papieren factuur aanzetten?

    Ja, u kunt het ontvangen van een papieren factuur aanzetten. U regelt dit zelf in het Service Centre:

    • Ga naar het Service Centre
    • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
    • Kies onder de optie factuur voor instellingen voor online facturen wijzigen

    Vervolgens kunt u de optie voor het ontvangen van een papieren factuur aanzetten.

    Factuuradres wijzigen

    • Ga naar het Service Centre
    • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
    • Klik op 'persoonlijke gegevens'
    • Klik vervolgens op 'Wijzig factuuradres'.

    Contactgegevens wijzigen

    • Ga naar het Service Centre
    • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
    • Klik op 'persoonlijke gegevens'
    • Klik vervolgens op 'Wijzig contactgegevens'.

    Betalen en automatische incasso

    Betaling bij XS4ALL loopt via automatische incasso. Het factuurbedrag wordt dan elke maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Zo loopt u geen risico een betaling te vergeten.

    Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

    Rekeningnummer wijzigen.

    Is uw rekeningnummer gewijzigd? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. U kunt uw rekeningnummer zelf aanpassen in het Service Centre.

        Ik betaal nog niet via automatische incasso. Hoe vraag ik een machtiging aan?

        Een machtiging vraagt u aan in het Service Centre. Kies voor persoonlijke gegevensen log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op wijzig bank- of gironummer.
        Na uw aanvraag sturen wij u een e-mail waarmee u de aanvraag kunt bevestigen. Daarna maakt u met ingang van de eerstvolgende factuur gebruik van automatische incasso.

        Inloggen in het Service Centre

        Wanneer incasseert XS4ALL het abonnementsgeld?

        XS4ALL incasseert enkele werkdagen na de factuurdatum. U kunt geen voorkeursdatum opgeven waarop de incasso het beste uitkomt.

        Wat gebeurt er als een automatische incasso mislukt?

        Als een automatische incasso mislukt, melden wij u dit per e-mail en per post. Vervolgens proberen wij binnen 10 tot 14 dagen opnieuw het bedrag te incasseren.

        Een automatische incasso kan om een aantal redenen mislukken (bijv. onvoldoende saldo, of een niet juist rekeningnummer). Controleert u daarom voor de zekerheid uw saldo op uw rekening en uw gegevens (naam, rekeningnummer e.d.). U kunt deze zelf inzien en aanpassen in het Service Centre.

        Inloggen in het Service Centre

        Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een afschrijving?

        Komt het factuurbedrag u onbekend voor? Kijkt u dan eerst waarvoor u gefactureerd wordt. U kunt de facturen inzien in het Service Centre.

        Factuur bekijken

        Bent u het na het bekijken van uw factuur nog steeds niet eens met de afschrijving? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

        U behoudt altijd het recht om een geincasseerd bedrag binnen 56 dagen terug te boeken.

        Wat te doen bij een betalingsachterstand

        XS4ALL heeft de mogelijkheid om uw internetverbinding (tijdelijk) af te sluiten wanneer betaling van een factuur uitblijft. Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice om een regeling te treffen: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

        Als er ondanks meerdere verzoeken nog niet betaald wordt, kan het voorkomen dat u geen gebruik meer kunt maken van Internet, Bellen en Televisie van XS4ALL.

        Ik heb nooit een betalingsherinnering ontvangen

        Hebt u nooit betalingsherinneringen ontvangen? Controleer dan in het Service Centre of de juiste adresgegevens bekend zijn bij XS4ALL.

        Contactgegevens wijzigen

        Ik kan mijn achterstand niet in een keer betalen. Wat nu?

        Kunt u uw betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

        Wat gebeurt er bij achterstallige betaling?

        1. Als XS4ALL het factuurbedrag niet kan afschrijven, ontvangt u hierover per post en per e-mail een melding. Na 10 tot 14 dagen probeert XS4ALL nogmaals het factuurbedrag te incasseren.
        2. Lukt het bij de tweede incassopoging ook niet om het factuurbedrag af te schrijven? Dan ontvangt u binnen 10 dagen een aanmaning.
        3. Wordt de aanmaning niet betaald? Dan kunt u na 7 dagen afgesloten worden.

        Mijn dienst(en) zijn afgesloten, wat moet ik doen?

        Wanneer u bent afgesloten is het van belang dat u zo snel mogelijk het factuurbedrag betaalt. Zodra uw betaling is bijgeschreven wordt uw verbinding weer geactiveerd. De verwerking van uw betaling kan tot 3 werkdagen duren.

        Blijft betaling alsnog uit? Dan zal uw contract door XS4all worden opgezegd, en wordt de achterstand overgedragen aan een incassobureau. Voor de resterende contractduur wordt een slotnota opgemaakt, waarin de diensten tot het einde van de contractperiode ineens worden gefactureerd in een boetefactuur.

        Betalingsgegevens XS4ALL


        Rekeningnummer

        NL 55 INGB 000 4683839 t.n.v. XS4ALL Internet bv Postbus 1848 1000 BV Amsterdam

        IBAN

        NL 55 INGB 000 4683839

        BIC

        INGBNL2A



        Betalen vanuit het buitenland

        Betaalt u vanuit 1 van de 33 landen die meedoen met SEPA, dan betaalt u op dezelfde manier als wanneer u vanuit Nederland betaalt.

        Betaalt u vanuit een land dat niet meedoet met SEPA, ga dan als volgt te werk:

        • Het adres van onze bank: ING Bank Amsterdam Foreign Operations PO Box 1800 1000BV Amsterdam The Netherlands
        • Het International Bank Account Number (IBAN) van XS4ALL: NL55INGB0004683839
        • De BIC-code van onze bank: INGBNL2A
        • Uw relatienummer bij XS4ALL en het Factuurnummer. Hebt u in het omschrijvingsveld te weinig ruimte, vermeld dan in ieder geval uw relatienummer.

        Nog vragen? Neem contact met ons op

        Klantenservice

        Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
        Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

        Technische ondersteuning

        Dagelijks 8:00 - 22:00 uur