Facturen en Betalingen bij XS4ALL

Op deze pagina vindt u alles wat u moet weten over de facturen en betalingen bij XS4ALL. U vindt hier voorbeelden van uw factuur, informatie over automatische incasso’s en alle zaken die u zelf kunt doen om uw betalingen richting XS4ALL te regelen.

Uw factuur

U krijgt maandelijks een factuur van XS4ALL. We hebben deze factuur zo helder mogelijk gemaakt. Hierdoor ziet u in één oogopslag wat u betaalt. Ook ziet u nu beter hoe dit bedrag tot stand is gekomen. Klik hieronder om te zien hoe de factuur eruit ziet.

Voorbeeldfactuur

Factuur bekijken en uitprinten

Uw facturen vindt u in Mijn XS4ALL. Ook vindt u daar een specificatie van uw gebruikskostenen heeft u de mogelijkheid om uw facturen uit te printen.

Factuur bekijken en uitprinten

  • Ga naar het Mijn XS4ALL
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Onder 'Mijn facturen' ziet u direct de drie laatste facturen, waar mogelijk als pdf.
  • Klik op 'Alle facturen' voor een volledig overzicht.
  • Klik op het PDF-icoon om de factuur te openen.
  • Om de factuur te printen klikt u rechts onderin op het print-icoon.
  • Let op: gebruikt u Adobe Acrobat Reader 11.0? Dan kan het voorkomen dat u een foutmelding krijgt bij het printen. Sla de factuur dan eerst op, en print de factuur dan uit.

Verbruikskosten bekijken

Gesprekskosten vindt u in Mijn XS4ALL.

  • Ga naar Mijn XS4ALL.
  • Login met uw loginnaam en wachtwoord.
  • Klik op Factuur.
  • Klik vervolgens op Specificatie bellen.
  • U komt op de inlogpagina van Voip-Selfcare waar u inlogt met uw telefoonnummer.

Verbruikskosten On Demand vindt u ook in Mijn XS4ALL

  • Ga naar Mijn XS4ALL.
  • Login met uw loginnaam en wachtwoord.
  • Klik op Factuur.
  • Klik vervolgens op Specificatie On Demand.

Vraag en antwoord over uw factuur

Kan ik geïnformeerd worden zodra een nieuwe factuur online staat in Mijn XS4ALL?

Ja, dat kunt u zelf aangeven in Mijn XS4ALL:

  • Ga naar het Mijn XS4ALL
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder de optie factuur voor instellingen voor online facturen wijzigen

Vervolgens kiest u voor de optie:

  • Facturen online inzien, inclusief e-mail notificatie indien er een nieuwe factuur is.

Kan ik het ontvangen van een papieren factuur aanzetten?

Ja, u kunt het ontvangen van een papieren factuur aanzetten. U regelt dit zelf in Mijn XS4ALL

  • Ga naar het Mijn XS4ALL
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Kies onder de optie factuur voor instellingen voor online facturen wijzigen

Vervolgens kunt u de optie voor het ontvangen van een papieren factuur aanzetten.

Factuuradres wijzigen

  • Ga naar Mijn XS4ALL
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Klik op 'persoonlijke gegevens'
  • Klik vervolgens op 'Wijzig factuuradres'.

Contactgegevens wijzigen

  • Ga naar Mijn XS4ALL
  • Log in met uw loginnaam en uw wachtwoord
  • Klik op 'persoonlijke gegevens'
  • Klik vervolgens op 'Wijzig contactgegevens'.

Betalen en automatische incasso

Betaling bij XS4ALL loopt via automatische incasso. Het factuurbedrag wordt dan elke maand automatisch van uw rekening afgeschreven. Zo loopt u geen risico een betaling te vergeten.

Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

Rekeningnummer wijzigen.

Is uw rekeningnummer gewijzigd? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. U kunt uw rekeningnummer zelf aanpassen in Mijn XS4ALL.

      Ik betaal nog niet via automatische incasso. Hoe vraag ik een machtiging aan?

      Een machtiging vraagt u aan in Mijn XS4ALL. Kies voor persoonlijke gegevensen log in met uw loginnaam en wachtwoord. Vervolgens klikt u op wijzig bank- of gironummer.
      Na uw aanvraag sturen wij u een e-mail waarmee u de aanvraag kunt bevestigen. Daarna maakt u met ingang van de eerstvolgende factuur gebruik van automatische incasso.

      Inloggen in Mijn XS4ALL

      Wanneer incasseert XS4ALL het abonnementsgeld?

      XS4ALL incasseert enkele werkdagen na de factuurdatum. U kunt geen voorkeursdatum opgeven waarop de incasso het beste uitkomt.

      Wat gebeurt er als een automatische incasso mislukt?

      Als een automatische incasso mislukt, melden wij u dit per e-mail en per post. Vervolgens proberen wij binnen 10 tot 14 dagen opnieuw het bedrag te incasseren.

      Een automatische incasso kan om een aantal redenen mislukken (bijv. onvoldoende saldo, of een niet juist rekeningnummer). Controleert u daarom voor de zekerheid uw saldo op uw rekening en uw gegevens (naam, rekeningnummer e.d.). U kunt deze zelf inzien en aanpassen in Mijn XS4ALL.

      Inloggen in Mijn XS4ALL

      Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met een afschrijving?

      Komt het factuurbedrag u onbekend voor? Kijkt u dan eerst waarvoor u gefactureerd wordt. U kunt de facturen inzien in Mijn XS4ALL.

      Factuur bekijken

      Bent u het na het bekijken van uw factuur nog steeds niet eens met de afschrijving? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

      U behoudt altijd het recht om een geincasseerd bedrag binnen 56 dagen terug te boeken.

      Wat te doen bij een betalingsachterstand

      XS4ALL heeft de mogelijkheid om uw internetverbinding (tijdelijk) af te sluiten wanneer betaling van een factuur uitblijft. Kunt u niet betalen via automatische incasso? Neem dan contact op met onze klantenservice om een regeling te treffen: 020 398 76 66, op werkdagen van 8:00 - 20:00 uur, op zaterdag van 10:00 - 17:00 uur.

      Als er ondanks meerdere verzoeken nog niet betaald wordt, kan het voorkomen dat u geen gebruik meer kunt maken van Internet, Bellen en Televisie van XS4ALL.

      Ik heb nooit een betalingsherinnering ontvangen

      Hebt u nooit betalingsherinneringen ontvangen? Controleer dan in Mijn XS4ALL of de juiste adresgegevens bekend zijn bij XS4ALL.

      Contactgegevens wijzigen

      Ik kan mijn achterstand niet in een keer betalen. Wat nu?

      Kunt u uw betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 020 398 76 66

      Wat gebeurt er bij achterstallige betaling?

      1. Als XS4ALL het factuurbedrag niet kan afschrijven, ontvangt u hierover per post en per e-mail een melding. Na 10 tot 14 dagen probeert XS4ALL nogmaals het factuurbedrag te incasseren.
      2. Lukt het bij de tweede incassopoging ook niet om het factuurbedrag af te schrijven? Dan ontvangt u binnen 10 dagen een aanmaning.
      3. Wordt de aanmaning niet betaald? Dan kunt u na 7 dagen afgesloten worden.

      Mijn dienst(en) zijn afgesloten, wat moet ik doen?

      Wanneer u bent afgesloten is het van belang dat u zo snel mogelijk het factuurbedrag betaalt. Zodra uw betaling is bijgeschreven wordt uw verbinding weer geactiveerd. De verwerking van uw betaling kan tot 3 werkdagen duren.

      Blijft betaling alsnog uit? Dan zal uw contract door XS4all worden opgezegd, en wordt de achterstand overgedragen aan een incassobureau. Voor de resterende contractduur wordt een slotnota opgemaakt, waarin de diensten tot het einde van de contractperiode ineens worden gefactureerd in een boetefactuur.

      Betalingsgegevens XS4ALL


      Rekeningnummer

      NL 55 INGB 000 4683839 t.n.v. XS4ALL Internet bv Postbus 1848 1000 BV Amsterdam

      IBAN

      NL 55 INGB 000 4683839

      BIC

      INGBNL2A



      Betalen vanuit het buitenland

      Betaalt u vanuit 1 van de 33 landen die meedoen met SEPA, dan betaalt u op dezelfde manier als wanneer u vanuit Nederland betaalt.

      Betaalt u vanuit een land dat niet meedoet met SEPA, ga dan als volgt te werk:

      • Het adres van onze bank: ING Bank Amsterdam Foreign Operations PO Box 1800 1000BV Amsterdam The Netherlands
      • Het International Bank Account Number (IBAN) van XS4ALL: NL55INGB0004683839
      • De BIC-code van onze bank: INGBNL2A
      • Uw relatienummer bij XS4ALL en het Factuurnummer. Hebt u in het omschrijvingsveld te weinig ruimte, vermeld dan in ieder geval uw relatienummer.

      Bewindvoering & Schuldhulpverlening

      Bent u bewindvoerder of curator van een van onze klanten, ga dan naar deze pagina.

      Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op

      Klantenservice

      Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
      Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

      Technische ondersteuning

      Dagelijks 8:00 - 22:00 uur