Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Ik heb geen geluid

Heeft uw televisie geen geluid? Doorloop onderstaande stappen totdat het probleem is opgelost.

Stap 1: Controleer het volume

Controleer of de afstandsbediening correct werkt. Vervang eventueel de batterijen als dat niet het geval is.

U kunt het geluid van de televisie alleen met de afstandsbediening van de TV-ontvanger bedienen indien u deze voor uw televisie heeft geprogrammeerd.

Gebruik de originele afstandsbediening van uw televisie om het geluid harder te zetten.

Indien u de TV-ontvanger via HDMI of audio-uit op een versterker of Home Cinema Set heeft aangesloten gebruikt u de afstandsbediening van uw versterker of Home Cinema Set om het geluid harder te zetten.

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Ga dan door met Stap 2: Controleer of er een storing is.

Stap 2: Controleer of er een storing is

Controleer hier of er TV storingen zijn voor uw gebied.

Is er geen storing? Ga dan door met Stap 3: Controleer kanalen.

Stap 3: Controleer kanalen

Controleer of er op enkele of alle kanalen geen geluid is.

Is er op enkele kanalen geen geluid? Neem dan contact op met de met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via:http://www.xs4all.nl/contact.

Is er op alle kanalen geen geluid? Ga dan door met stap 4: Herstart de TV-ontvanger.

Stap 4: Herstart de TV-ontvanger

  1. Haal de stekker van de TV-ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 10 seconden
  3. Steek de stekker weer in het stopcontact

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Ga dan door met Stap 5: Controleer bekabeling.

Stap 5: Controleer bekabeling

Geluid via de televisie

Controleer of de kabels op de volgende manier zijn aangesloten. Zorg ervoor dat de SCART- of de HDMI-kabel stevig op de poort zit aangesloten.

Geluid via de versterker of Home Cinema Set

Controleer of de kabels op de volgnede manier zijn aangesloten. Zorg ervoor dat de kabels stevig op de poorten zijn aangesloten.

Analoog audio uit

  1. Zorg dat de audiokabel op aansluitpunt van de TV-ontvanger is aangesloten.
  2. Zorg dat het andere uiteinden op bijbehorende audio-aansluitpunten van uw versterker is aangesloten. Deze aansluitpunten kunnen de volgende benamingen hebben: AUX/CD/TAPE/TV/VCR/MD/DVD/DAT/TUNER.
  3. Zorg dat de overeenkomstige geluidsingang op uw versterker is geselecteerd.


Digitaal audio uit (TOSLINK)

  1. Zorg dat de TOSLINK kabel op aansluitpunt OPTICAL van de TV-ontvanger is aangesloten.
  2. Zorg dat het andere uiteinden op het bijbehorende TOSLINK aansluitpunt van uw versterker is aangesloten.
  3. Zorg dat de juiste geluidsingang op uw versterker is geselecteerd.

Audio en video via HDMI

Zorg dat de versterker rechstreeks met uw televisie en TV-ontvanger is verbonden.

  1. De TV-ontvanger moet via een HDMI-kabel op de HDMI-in poort van de versterker zijn aangesloten
  2. De televisie moet via een tweede HDMI-kabel op de HDMI-out poort van de versterker zijn aangesloten.

Is het probleem hiermee nog niet opgelost? Ga dan door met Stap 6: Reset de TV-ontvanger.

Stap 6: Reset de TV-ontvanger

Type 1853

  1. Schakel de ontvanger uit via de knop op de achterzijde en schakel hem na 10 seconden weer in. Druk bij eerste opstartstreep kort op de standby knop van de TV- ontvanger
  2. Kies in het scherm wat u te zien krijgt voor 'Terug naar fabrieksinstellingen'. De TV- ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en gaat terug naar de fabrieksinstellingen
  3. Kies in het scherm wat u nu te zien krijgt voor 'Software verwijderen'. De TV-ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en de software opnieuw ophalen.

Type 1963

  1. Haal de stroomkabel uit de TV-ontvanger
  2. Wacht 10 seconden
  3. Sluit de stroomkabel weer aan
  4. Druk op Menu tijdens het eerste bolletje of hou Menu ingedrukt na het aansluiten van de stroom kabel. (Dit kan zowel via de afstandbediening als op de menu knop op de TV-Ontvanger zelf)
  5. Druk op OK
    Het apparaat wordt gereset en daarna krijgt u de optie om het opnieuw op te starten. Bij het opnieuw opstarten krijgt u de 5 'bolletjes' te zien. Bij het 3e bolletje wordt de software geladen en daarna worden de menu's en de EPG (electronische programma gids) gedownload.
  6. Druk op Ok. Let op: Als deze optie al gedaan is dan is hij niet meer te selecteren
  7. Druk op het pijlje naar links
  8. Druk op Ok
    Deze optie verwijdert alle software en zal na het opnieuw opstarten bij het 1e bolletje de sotware opnieuw gaan ophalen. Dit kan tot maximaal 15 minuten duren. Hierna gaat de procedure zoals bij het vorige punt.
  9. Druk op Ok. Let op: Als deze optie al gedaan is dan is hij niet meer te selecteren
  10. Druk op het pijltje naar links
  11. Druk op Ok
  12. Selecteer Firmware Configuratie Menu met de pijltjestoetsen
  13. Druk op Ok. Let op: Er staat dat er geen wijzigingen zijn, ook als er wat gebeurt is. Indien de software verwijderd is kan er niet gekozen worden voor opslaan, dit is ook niet nodig gezien alles verwijderd is en er dus niet meer opgeslagen kan worden
  14. De TV-ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en nieuwe software downloaden. Hoe er rekening mee dat het verwijderen van de softwaren en/of het resetten naar de fabrieksinstellingen circa 20 minuten kan duren.'

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur