Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

foutcode 303

Wanneer de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met de Fritz!box modem kan de tv-ontvanger de foutmelding "fout 303" weergeven. De oorzaak hiervan kan op twee plekken liggen:

  • In de Fritz!box modem
  • In de ethernet bekabeling tussen de tv-ontvanger en de Fritz!box modem

Oplossing Foutcode 303

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Zet de Fritz!box modem uit, wacht 10 seconden en zet de Fritz!box modem weer aan.
  3. Wacht tot het Power/DSL lampje op uw Fritz!box modem continu groen brandt.
  4. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Indien Foutcode 303 weer verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de bekabeling:

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer de ethernet bekabeling tussen de tv-ontvanger en de Fritz!box modem. De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn. De in het installatiepakket meegeleverde kabel is van de juiste kwaliteit.
  3. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Indien de stekkers goed vastzitten en Foutcode 303 verschijnt weer, zit er wellicht een breuk in de kabel. Probeert u het met een andere kabel.

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Verwijder de huidige ethernet kabel.
  3. Verbind de Fritz!box modem met de tv-ontvanger met een nieuwe kabel van minimaal CAT-5 kwaliteit en met een maximale lengte van 25 meter.
  4. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 303 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst ophttp://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via:http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00