Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Mijn internetverbinding hapert

Klapperende lijn (verbrekende verbinding)

Wanneer de verbinding regelmatig wegvalt is er sprake van een "klapperende lijn". Dit wegvallen kan meerdere oorzaken hebben. Controleer op het modem of het lampje waar sync, dsl of line bij staat ononderbroken brandt. Als dit niet het geval is, probeer dan het volgende:

  • Sluit het modem direct aan op de het aansluitpunt waar lijn binnekomt, zonder een splitter ertussen, let ook op dat de telefoonlijn zo kort mogelijk is, liever niet langer dan 50 cm. Lange telefoonlijnen kunnen het signaal verzwakken. Probeer ook de kabel te vervangen met de meegeleverde DSL kabel. De kwaliteit van een bestaande kabel kan achteruitgaan of bij verandering van het signaal opeens te kort schieten.
  • Test, wanneer u een oud modem heeft liggen, een ander modem. Mochten bovenstaande suggesties niets uithalen dan raden we u aan om contact op te nemen met onze technische helpdesk op 020 389 76 66.