Heeft u een technische vraag?

Heeft u een technische vraag?

Aangesloten via HDMI

Is uw televisie aangesloten via HDMI en u hebt storing op alle kanalen? Doorloop dan onderstaande stappen totdat het probleeem is opgelost.

Stap 1: Controleer resolutie

Controleer de beeldschermresolutie van de TV-ontvanger
  1. Druk op de afstandsbediening op de menu-toets
  2. Navigeer naar ‘Instellingen’ en druk op ok
  3. Voer de pincode in
  4. Navigeer naar ‘Beeldscherm instellingen’ en druk op ok
  5. Selecteer bij ‘Beeldschermresolutie’ voor de resolutie 1080i of 720p
  6. Selecteer ‘Bewaar instellingen’ en druk op ok om de instellingen op te slaan.

Noot: Het kan ook helpen om de software van de televisie te updaten naar de laatste software versie. Neem hiervoor contact op met de fabrikant van uw televisie.

Hebt dit uw probleem verholpen? Mocht het probleem nog niet verholpen zijn, dan kunt u verder gaan met de volgende stap hieronder

Stap 2: Controleer uw verbinding

Controleer de bekabeling tussen TV en TV-ontvanger

Controleer of de kabels op de volgende manier zijn aangesloten. Zorg ervoor dat de SCART- of de HDMI-kabel stevig op de poort zit aangesloten.

Telefoonlijn (DSL): Controleer de kabel tussen het modem en het KPN-aansluitpunt


Let op: er is tijdelijk geen verbinding tijdens het vervangen van de kabel

  • Gebruik voor deze verbinding altijd de kabel die meegeleverd wordt in het installatiepakket.
  • Gebruik geen kabels uit een oud installatiepakket
  • Hebt u de ronde kabel uit het installatiepakket niet meer of is deze te kort, koop dan in een gespecialiseerde winkel een twisted pair RJ11 kabel van de juiste lengte.
  • Het duurt enkele minuten voordat uw verbinding na het vervangen van de kabel weer hersteld is.
Glasvezel: Controleer de kabel tussen het modem en het glasvezel-aansluitpunt


Let op: er is tijdelijk geen verbinding tijdens het vervangen van de kabel

  • Poort LAN 1 van het FRITZ!Box modem moet via een ethernetkabel verbonden zijn met poort E1 van de NTU (glasvezelkastje).

  • De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten.

  • De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit).
  • Vervang eventueel de ethernetkabel tussen FRITZ!Box en NTU.

Hebt u nu een stabiele verbinding? Maar hebt dit het slechte beeld niet verholpen? Ga dan verder met de volgende stap hieronder.

Stap 3a: Gebruikt u een draadloze verbindingsset?

1e controle: Hoe brandt het eerste lampje (stroom) van uw adapter?


Stroom lampje is uit


Probleem

De adapter zit niet goed in het stopcontact, of er staat geen spanning op dit stopcontact.

Oplossing
  1. Zorg dat er spanning op het stopcontact staat.
  2. Zorg dat de adapter goed in het stopcontact zit

Stroom lampje knippert


Probleem

De adapter staat in standby

Oplossing
  1. Zorg dat de ethernet kabel van adapter 1 op poort LAN 2 (FRITZ!Box 7340) / poort LAN 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  2. Zorg dat de kabel van adapter 2 op de TV-ontvanger is aangesloten.
  3. De stekkertjes van de kabels moeten goed vast zitten
  4. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit).
  5. Zorg dat het FRITZ!Box modem, de TV-ontvanger en de adapters zijn ingeschakeld. Na inschakelen moeten alle 3 lampjes gaan branden.

Opmerking: Schakel de FRITZ!Box, de adapters en de TV-ontvanger niet uit om dit probleem in de toekomst te voorkomen


Stroom lampje is groen


Controleer het tweede lampje van uw adapter


2e controle: Hoe brandt het tweede lampje (dLAN) van uw adapter?


dLAN lampje is uit


Probleem

Er is geen verbinding tussen de verbindingssets

Oplossing

Haal alle adapters uit het stopcontact en sluit ze opnieuw aan

Werkt dit niet? Reset dan de draadloze verbindingsset zodat de adapters op elkaar afgestemd worden.

  1. Druk kort op het codeerknopje onderop de eerste adapter.
  2. Doe dit vervolgens binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter.
  3. Het resultaat hiervan zou moeten zijn dat eerste lampje groen brandt en binnen een halve minuut moet het tweede lampje ook groen gaan branden.

Brandt het tweede (dLAN) lampje nu? En hoe brandt het?


dLAN lampje is oranje


Probleem

TV kijken in HD-kwaliteit is niet mogelijk

Oplossing
  1. Steek de adapter in een ander stopcontact
  2. De adapter mag niet in een stekkerdoos worden gestoken
  3. Er kan een storingsbron in de buurt zijn, bijvoorbeeld een halogeenlamp met dimmer. Steek de adapter of storingsbron in een ander stopcontact

dLAN lampje is rood


Probleem

TV kijken is niet mogelijk via de verbinding

Oplossing
  1. Steek de adapter in een ander stopcontact
  2. De adapter mag niet in een stekkerdoos worden gestoken
  3. Er kan een storingsbron in de buurt zijn, bijvoorbeeld een halogeenlamp met dimmer. Steek de adapter of storingsbron in een ander stopcontact

dLAN lampje is groen


Controleer het het derde lampje.


3e controle: Hoe brandt het derde lampje (Ethernet) van uw adapter?


Ethernet lampje is uit


Probleem

FRITZ!Box modem of TV-ontvanger uitgeschakeld

Oplossing

  1. Zorg dat de ethernetkabel van adapter 1 op poort 2 (FRITZ!Box 7340) / poort 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  2. Zorg dat de kabel van adapter 2 op de TV-ontvanger is aangesloten
  3. De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten
  4. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit)

Ethernet lampje knippert


Probleem

De adapter functioneert goed maar u kunt geen tv kijken.

Oplossing

Zorg dat de ethernetkabel van adapter 1 op poort 2 (FRITZ!Box 7340) of poort 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.

De stekkertjes van de kabels moeten goed vast zitten

De kabel mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit)


Probleem niet verholpen? Bel: 020 398 76 66

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur.




Stap 3b: Gebruikt u geen draadloze verbindingsset?

  • Schakel de ontvanger uit via de knop op de achterzijde en schakel hem na 10 seconden weer in. Druk bij eerste opstartstreep kort op de standby knop van de TV- ontvanger

U krijgt het volgende scherm te zien.

  • Kies voor Terug naar fabrieksinstellingen
  • De TV- ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en gaat terug naar de fabrieksinstellingen
  • Wacht tot de ontvanger opnieuw is opgestart en kies in het menu voor Software verwijderen
  • De STB gaat nu opnieuw opstarten en de software opnieuw ophalen.

    Apparaat in- en uitschakelen

    • Schakel de ontvanger uit en weer aan (stroom eraf halen en weer erop zetten)
    • Bij opnieuw inschakelen van het apparaat/ inschakelen van de stroom: druk op "Menu" knop aan de voorkant van het apparaat. Let op: mogelijk nodig vaker achter elkaar de knop in te drukken
    Software verwijderen en opnieuw opstarten


    Kies voor Software verwijderen


  • De STB gaat nu opnieuw opstarten en de software opnieuw ophalen.

    Terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw opstarten

Kies voor 'Terug naar fabrieksinstellingen'

  • De STB gaat nu opnieuw opstarten en is terug naar fabrieksinstellingen.

Probleem niet verholpen? Bel: 020 398 76 66

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur.



Klantenservice

Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur