Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Aangesloten via HDMI

Is uw televisie aangesloten via HDMI en u hebt storing op alle kanalen? Doorloop dan onderstaande stappen totdat het probleeem is opgelost.

Stap 1: Controleer resolutie

Controleer de beeldschermresolutie van de TV-ontvanger

  1. Druk op de afstandsbediening op de [ menu ] toets
  2. Navigeer naar Instellingen en druk op [ ok ]
  3. Voer de pincode in
  4. Navigeer naar Beeldscherm instellingen en druk op [ ok ]
  5. Selecteer bij Beeldschermresolutie voor de resolutie 1080i of 720p
  6. Selecteer Bewaar instellingen en druk op [ ok ] om de instellingen op te slaan.

Tip: Het kan ook helpen om de software van de televisie te updaten naar de laatste softwareversie. Neem hiervoor contact op met de fabrikant van uw televisie.

Hebt dit uw probleem verholpen? Mocht het probleem nog niet verholpen zijn, dan kunt u verder gaan met de volgende stap hieronder

Stap 2: Controleer uw verbinding

  1. Controleer de bekabeling tussen TV en TV-ontvanger

    Controleer of de SCART- of HDMI-kabel stevig op de poort zit aangesloten.

  2. Telefoonlijn (DSL): Controleer de kabel tussen het modem en het KPN-aansluitpunt


    Let op: er is tijdelijk geen verbinding tijdens het vervangen van de kabel

    Gebruik voor deze verbinding altijd de kabel die meegeleverd wordt in het installatiepakket.

    Gebruik geen kabels uit een oud installatiepakket

    Hebt u de ronde kabel uit het installatiepakket niet meer of is deze te kort, koop dan in een gespecialiseerde winkel een twisted pair RJ11 kabel van de juiste lengte.

    Het duurt enkele minuten voordat uw verbinding na het vervangen van de kabel weer hersteld is.

  3. Glasvezel: Controleer de kabel tussen het modem en het glasvezel-aansluitpunt

    Let op: er is tijdelijk geen verbinding tijdens het vervangen van de kabel

    Poort [ LAN 1 ] van het FRITZ!Box modem moet via een ethernetkabel verbonden zijn met poort E1 van de NTU (glasvezelkastje).

    De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten.

    De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit).

    Vervang eventueel de ethernetkabel tussen FRITZ!Box en NTU. Hebt u nu een stabiele verbinding? Maar heeft u het slechte beeld niet verholpen? Ga dan verder met de volgende stap hieronder.

Stap 3a: Gebruikt u een draadloze verbindingsset?

1e controle: Hoe brandt het eerste lampje (stroom) van uw adapter?

Oplossing

  1. Zorg dat er spanning op het stopcontact staat.
  2. Zorg dat de adapter goed in het stopcontact zit

Stroom lampje is uit

Probleem

De adapter zit niet goed in het stopcontact, of er staat geen spanning op dit stopcontact.

Oplossing

  1. Zorg dat de ethernet kabel van adapter 1 op poort LAN 2 (FRITZ!Box 7340) / poort LAN 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  2. Zorg dat de kabel van adapter 2 op de TV-ontvanger is aangesloten.
  3. De stekkertjes van de kabels moeten goed vast zitten
  4. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit).
  5. Zorg dat het FRITZ!Box modem, de TV-ontvanger en de adapters zijn ingeschakeld. Na inschakelen moeten alle 3 lampjes gaan branden.

Opmerking: Schakel de FRITZ!Box, de adapters en de TV-ontvanger niet uit om dit probleem in de toekomst te voorkomen

Stroom lampje knippert

Probleem

De adapter staat in standby

Controleer het tweede lampje van uw adapter
Stroom lampje is groen


2e controle: Hoe brandt het tweede lampje (dLAN) van uw adapter?

Oplossing

Haal alle adapters uit het stopcontact en sluit ze opnieuw aan

Werkt dit niet? Reset dan de draadloze verbindingsset zodat de adapters op elkaar afgestemd worden.

  1. Druk kort op het codeerknopje onderop de eerste adapter.
  2. Doe dit vervolgens binnen 2 minuten ook bij de tweede adapter.
  3. Het resultaat hiervan zou moeten zijn dat eerste lampje groen brandt en binnen een halve minuut moet het tweede lampje ook groen gaan branden.

Brandt het tweede (dLAN) lampje nu? En hoe brandt het?

dLAN lampje is uit

Probleem

Er is geen verbinding tussen de verbindingssets

Probleem

TV kijken in HD-kwaliteit is niet mogelijk

Oplossing

  1. Steek de adapter in een ander stopcontact
  2. De adapter mag niet in een stekkerdoos worden gestoken
  3. Er kan een storingsbron in de buurt zijn, bijvoorbeeld een halogeenlamp met dimmer. Steek de adapter of storingsbron in een ander stopcontact
dLAN lampje is oranje
Oplossing

  1. Steek de adapter in een ander stopcontact
  2. De adapter mag niet in een stekkerdoos worden gestoken
  3. Er kan een storingsbron in de buurt zijn, bijvoorbeeld een halogeenlamp met dimmer. Steek de adapter of storingsbron in een ander stopcontact

dLAN lampje is rood

Probleem

TV kijken is niet mogelijk via de verbinding

Controleer het het derde lampje.
dLAN lampje is groen


3e controle: Hoe brandt het derde lampje (Ethernet) van uw adapter?

Oplossing

  1. Zorg dat de ethernetkabel van adapter 1 op poort 2 (FRITZ!Box 7340) / poort 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  2. Zorg dat de kabel van adapter 2 op de TV-ontvanger is aangesloten
  3. De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten
  4. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit)

Ethernet lampje is uit

Probleem

FRITZ!Box modem of TV-ontvanger uitgeschakeld

Oplossing

  1. Zorg dat de ethernetkabel van adapter 1 op poort 2 (FRITZ!Box 7340) of poort 4 (FRITZ!Box 7360/7390) van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  2. De stekkertjes van de kabels moeten goed vast zitten
  3. De kabel mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn (de meegeleverde kabel uit het installatiepakket is van de juiste kwaliteit)

Ethernet lampje knippert

Probleem

De adapter functioneert goed maar u kunt geen tv kijken.

Probleem niet verholpen? Bel: 020 398 76 66

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur.

Stap 3b: Gebruikt u geen draadloze verbindingsset?

Verhelp uw probleem door de software op uw TV-ontvanger te resetten naar fabriekswaarden.

Schakel de ontvanger uit via de knop op de achterzijde en schakel hem na 10 seconden weer in.
Druk bij de eerste opstartstreep kort op de standby knop van de TV-ontvanger
Kies voor Terug naar fabrieksinstellingen
De TV- ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en gaat terug naar de fabrieksinstellingen
Wacht tot de ontvanger opnieuw is opgestart en kies in het menu voor Software verwijderen
De TV-ontvanger gaat nu opnieuw opstarten en de software opnieuw ophalen.