Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 840/841/845/846

Foutcode 840/841/845/846 komt voor wanneer de TV ontvanger niet de benodigde software uit het netwerk kan ophalen. De oorzaak kan een probleem in ons netwerk zijn of er is een ander apparaat in uw netwerk aanwezig dat er voor zorgt dat de tv-ontvanger niet goed kan opstarten. Denk hierbij aan een extra router, Apple timecapsule, airport express, WiFi-versterker of een ander apparaat wat naast het modem ook ip adressen kan uitgeven.

    Oplossing Foutcode 840/841/845/846

    Soms wil het voorkomen dat een ander apparaat ( bijv. een router ) die is aangesloten op de Fritz!box een conflict veroorzaakt. Hieronder leggen wij de stappen voor u uit.

    1. Haal alle ethernetkabels, behalve die van de tv-ontvanger, uit de gele ethernetpoorten van de Fritz!box.
    2. Sluit de tv-ontvanger rechtstreeks met een ethernetkabel op de Fritz!box aan en niet bijvoorbeeld een andere router, WiFi-versterker of accespoint.
    3. Haal de stekker van de Frit!box uit het stopcontact en steek de stekker na 1 minuut weer in het stopcontact. Wacht totdat de Fritz!box weer volledig is opgestart.
    4. Schakel de tv-ontvanger uit door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht 10 seconden en sluit de stekker weer stevig aan op het stopcontact.
    5. Als de tv-ontvanger goed op start, dan kan dit in verband met het laden van software 10 min duren.
    6. Heeft u weer beeld? Dan was zeer waarschijnlijk een apparaat binnen uw thuisnetwerk met actieve DHCP-server het probleem (extra router, Apple timecapsule, airport express, WiFi-versterker). Via de instellingen van dit apparaat kunt u deze functie (DHCP-functie) uitzetten. Kijkt u hiervoor in de handleiding van dit apparaat.
    7. Sluit dan alle overige ethernetkabels weer aan op de Fritz!box. En plaats eventueel de tv-ontvanger weer terug op de router of accespoint.

    Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 840/841/845/846 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst ophttp://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via:http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

    Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.