Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 561/562/563/570

Wat betekent foutcode 561, 562, 563 of 570?

Uw TV-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen. De oorzaak kan een probleem in het netwerk zijn of uw tv ontvangt een IP-adres van een ander apparaat. Denk hierbij aan een printer, een Apple Airport, een WiFi-versterker of een ander apparaat dat aan het modem zit. Zet deze apparaten 1 voor 1 uit om er achter te komen welk apparaat dit veroorzaakt.

Controleer altijd eerst of er een storing of gepland onderhoud is op jouw adres? Dit kan de oorzaak van foutcode 561, 562 of 570 zijn. Is er geen storing? Los het probleem op door de onderstaande stappen te doorlopen.

Oplossing Foutcode 561

  1. Probeer eerst de software op de TV-ontvanger te verwijderen.
  1. Zet de TV-ontvanger uit. Haal daarna de stroomstekker uit het stopcontact.
  2. Haal ook de stroomstekker van het FRITZ!Box modem uit het stopcontact.
  3. Bij glasvezel: Haal ook de stroomstekker van het glasvezelkastje (NTU) uit het stopcontact.
  4. Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op LAN2, LAN3 of LAN4 van uw FRITZ!Box modem is aangesloten. Zorg er voor dat er geen andere apparaten zitten aangesloten tussen de TV-ontvanger en het FRITZ!Box modem.
  5. Koppel andere netwerkkabels af. Zo voorkomt u dat een ander netwerkapparaat kan storen.
  6. Sluit de NTU en het FRITZ!Box modem weer aan.
  7. Doe de stekker van de TV-ontvanger weer in het stopcontact, en zet deze aan.
  8. Wacht tot de TV-ontvanger is opgestart. Krijgt u de foutcode nog steeds? Reset dan de TV-ontvanger.

Router of accesspoint?

Als u heeft uitgesloten dat het probleem wordt veroorzaakt door een ander apparaat, is het belangrijk dat u die op de juiste wijze aansluit. Vaak is de oplossing om de DHCP-server op dat apparaat uit te schakelen.

FRITZ!Box opnieuw instellen

Als dit niet werkt, kunt u de FRITZ!Box opnieuw instellen:

  1. Zet eerst uw FRITZ!Box terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Vervolgens kunt u uw FRITZ!Box opnieuw instellen.

    Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 301 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.

    Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.