Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 561

Foutcode 561 komt voor als de TV-ontvanger niet op kan starten. De TV-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres. Dit komt vaak door verstoring van een ander apparaat in uw netwerk. Bijvoorbeeld doordat u een eigen router of draadloos toegangspunt heeft aangesloten.

Oplossing Foutcode 561

  1. Zet de TV-ontvanger uit. Haal daarna de stroomstekker uit het stopcontact.
  2. Haal ook de stroomstekker van het FRITZ!Box modem uit het stopcontact.
  3. Bij glasvezel: Haal ook de stroomstekker van het glasvezelkastje (NTU) uit het stopcontact.
  4. Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op LAN2, LAN3 of LAN4 van uw FRITZ!Box modem is aangesloten. Zorg er voor dat er geen andere apparaten zitten aangesloten tussen de TV-ontvanger en het FRITZ!Box modem.
  5. Koppel andere netwerkkabels af. Zo voorkomt u dat een ander netwerkapparaat kan storen.
  6. Sluit de NTU en het FRITZ!Box modem weer aan.
  7. Doe de stekker van de TV-ontvanger weer in het stopcontact, en zet deze aan.

Router of accesspoint?

Als u heeft uitgesloten dat het probleem wordt veroorzaakt door een ander apparaat, is het belangrijk dat u die op de juiste wijze aansluit. Vaak is de oplossing om de DHCP-server op dat apparaat uit te schakelen.

FRITZ!Box opnieuw instellen

Als dit niet werkt, kunt u de FRITZ!Box opnieuw instellen:

  1. Zet eerst uw FRITZ!Box terug naar de fabrieksinstellingen.
  2. Vervolgens kunt u uw FRITZ!Box opnieuw instellen.

    Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 301 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.

    Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.