Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 311

FRITZ!Box 7340/7360/7390/7490/7581

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer of de tv-ontvanger rechtstreeks op poort 2, 3 of 4 van het FRITZ!Box modem is
    aangesloten. Tussen de tv-ontvanger en het FRITZ!Box modem zitten geen
    andere apparaten.
  3. Als u een server, router of draadloos (WiFi) accesspoint in uw thuisnetwerk
    heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten niet
    op hetzelfde poort als uw tv-ontvanger van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  4. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).
  5. Als de bovenstaande niet helpt, reset de NTU (alleen mogelijk als u een glasvezel verbinding heeft).

Als foutcode 311 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van het FRITZ!Box modem. U kunt dit probleem verhelpen met de onderstaande stappen. Daarbij is het essentieel dat het 'XS4ALL' profiel op het modem geselecteerd staat. Dit kunt u als volgt instellen:

  1. Log in op de FRITZ!Box (https://fritz.box)
  2. Klik op 'Account information'
  3. Bij 'Select your internet service provider' selecteert u 'XS4ALL '.
  4. Als u een glasvezelverbinding van ons afneemt, selecteert u 'XS4ALL FTTH'.

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 311 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst ophttp://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.