Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 301

Foutcode 301 komt voor als de TV-ontvanger de software niet kan laden. De TV-ontvanger kan hierdoor niet opstarten.

Bij gebruik Draadloze netwerkadapter

Gebruikt u een draadloze netwerkadapter (Devolo) om de TV-ontvanger op de FRITZ!Box aan te sluiten?

  1. Sluit de TV-ontvanger tijdelijk rechtstreeks bekabeld aan.
  2. Verdwijnt de foutcode? Dan volgt u de stappen bij Hoe reset ik de draadloze netwerkadapter?

TV-ontvanger en aansluiting

Als de foutcode niet door de draadloze netwerkadapter wordt veroorzaakt, ligt het waarschijnlijk aan de aansluiting.

  1. Zet de TV-ontvanger uit. Haal daarna de stroomstekker uit het stopcontact.
  2. Haal ook de stroomstekker van het FRITZ!Box modem uit het stopcontact.
  3. Controleer of de TV-ontvanger rechtstreeks op LAN2, LAN3 of LAN4 van uw FRITZ!Box modem is aangesloten. Zorg er voor dat er geen andere apparaten zitten aangesloten tussen de TV-ontvanger en het FRITZ!Box modem.
  4. Gebruikt u een eigen router, draadloos accesspoint of server? Zorg dat de DHCP-server van dit apparaat niet op dezelfde LAN-poort als uw TV-ontvanger is aangesloten.
  5. Sluit de NTU en het FRITZ!Box modem weer aan.
  6. Doe de stekker van de TV-ontvanger weer in het stopcontact, en zet deze aan.

FRITZ!Box modem

Verschijnt foutcode 301 nu opnieuw? Dan zit het probleem waarschijnlijk in de software van het FRITZ!Box modem. U kunt dit probleem verhelpen met de onderstaande stappen. Daarbij is het essentieel dat het 'XS4ALL' profiel op het modem geselecteerd staat. Dit kunt u als volgt instellen:

  1. Log in op de FRITZ!Box (https://fritz.box)
  2. Klik op Account information
  3. Bij Select your internet service provider selecteert u XS4ALL..
  4. Bij glasvezel selecteert u hier XS4ALL FTTH.

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 301 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.