Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 300/301/307/311/840/841/845

Deze foutcode treedt op, als de TV-ontvanger geen software kan downloaden. Hier leest u wat u hieraan kunt doen.

  1. Controleer de status van uw bestelling
    Als u deze melding te zien krijgt wanneer u de TV-ontvanger voor het eerst installeert, dan is het mogelijk dat nog niet alle diensten zijn opgeleverd. U kunt zelf altijd de status van uw bestelling bekijken.


  2. Schakel apparatuur uit
    -
    Schakel de TV-ontvanger uit.
    - Schakel het modem uit.
    - Heeft u een glasvezelverbinding met een NTU-kastje? Schakel die dan ook uit door hem stroomloos te maken.


  3. Herstart modem
    -
    Na 10 seconden herstart u het modem.
    - Als u eerder het NTU-kastje heeft uitgeschakeld, kunt u die nu weer aansluiten.


  4. Herstart TV-ontvanger
    -
    Als er weer een internetverbinding is, dan herstart u de TV-ontvanger


  5. Controleer de verbinding tussen modem en TV-ontvanger
    -
    Heeft u de TV-ontvanger op de FRITZ!Box aangesloten met behulp van Devolo's? Haal de Devolo die op het modem is aangesloten uit het stopcontact en sluit deze na 10 seconden weer aan. Doe hetzelfde bij de Devolo bij de TV-ontvanger.
    - Heeft u de TV-ontvanger rechtstreeks op de FRITZ!Box aangesloten met een netwerkkabel? Haal de kabel dan aan beide uiteinden uit de aansluiting. Sluit de kabel daarna weer aan op dezelfde poorten. Sluit de TV-ontvanger niet aan op de poort LAN4 van de FRITZ!Box.


    • Werkt het nog niet?

    Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 300/301/307/311 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.

    Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.