Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Foutcode 1050

Foutcode 1050 komt voor bij HDMI-problemen. Uw TV-toestel kan het beeld niet weergeven. Het menu van de TV-ontvanger is wel zichtbaar.

Menu zichtbaar?

Druk op de 'menu'-toets. Ziet u geen menu verschijnen? Volg dan de instructies bij Ik heb zwart beeld

Oplossing Foutcode 1050

  1. Haal de HDMI-kabel uit de TV-ontvanger. Wacht 10 seconden en sluit de HDMI-kabel weer aan
  2. Haal de HDMI-kabel uit uw TV-toestel. Wacht 10 seconden, en sluit de HDMI-kabel weer aan
  3. Heeft uw TV-toestel meerdere HDMI-poorten? Sluit de HDMI-kabel aan op een andere HDMI-poort. Wissel daarna het kanaal met de AV- of source-knop.
  4. Schakel uw TV-toestel uit. Haal de stroomkabel uit uw TV-toestel en TV-ontvanger. Wacht 10 seconden, en zet beide weer aan.
  5. Verwijder andere apparaten die met HDMI zijn aangesloten. Soms kunnen deze een verstoring veroorzaken.
  6. Werk de software van uw TV-toestel bij. Zoek in de handleiding van uw toestel op 'update'.
  7. Heeft u een TV uit 2009 of ouder? Deze heeft waarschijnlijk een HDMI-versie lager dan 1.4, en is niet geschikt voor Televisie van XS4ALL. Gebruik dan een SCART-kabel om de TV-ontvanger aan te sluiten.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 1050 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL.