Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Vragen over WebTV

Wat is WebTV?

WebTV is een dienst van XS4ALL die het mogelijk maakt om TV te kijken op uw computer, mediaspeler. Of via een draadloze verbinding op tablet of mobiele telefoon (alleen thuis).

Voor wie is WebTV?

WebTV is gratis beschikbaar voor alle Televisie van XS4ALL-klanten.

Betaal ik extra voor WebTV?

Nee. Zolang u Televisie van XS4ALL hebt, kunt u tijdelijk de experimentele dienst WebTV kosteloos bekijken.

Hoe kan ik gebruik maken van WebTV?

Ga in uw browser naar webtv.xs4all.nl. U kunt dan direct televisie kijken.

Gebruikt u een iPhone of Android toestel? Ga dan naar de App Store of Google Playstore.
Minimaal Android 4.0.3. 
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.xs4all.webtv

iOS 7.0 of later, iPhone 4 of later 
https://itunes.apple.com/nl/app/webtv/id852245261?l=en&mt=8

Technische vragen

Welke browsers zijn geschikt voor WebTV?

WebTV draait op onderstaande browsers. We adviseren om altijd de meest recente versie van de browser te gebruiken.

Firefox 4+: www.mozilla.com/nl/firefox

Internet Explorer 9+: www.microsoft.com/internetexplorer

Safari 5+: www.apple.com/nl/safari/download

Welke browser adviseert XS4ALL?

  • Mozilla Firefox. Zorg dat Silverlight is geinstalleerd.
  • Onder Mac OSX: Safari is de beste optie, omdat gebruik wordt gemaakt van HTML5 met hardware-acceleratie via QuickTime. Het loont dan ook de moeite om de meest recente versie van QuickTime geïnstalleerd te hebben. Silverlight is ook nodig om WebTV te kunnen kijken.

Waar kan ik WebTV allemaal bekijken?

WebTV kan enkel op de (thuis)locatie bekeken worden waar ook Televisie van XS4ALL geleverd wordt. Het is dan ook gekoppeld aan het XS4ALL IP-adres van de (ADSL/VDSL/Glas) internetverbinding. Het is dus bijvoorbeeld niet mogelijk om in de trein WebTV te kijken.

Hoe bekijk ik WebTV op mijn tablet, mobiele telefoon, mediaplayer of laptop?

Verbind het apparaat draadloos of met een kabel met uw modem. Start daarna uw browser, typ 'webtv.xs4all.nl' in de adresbalk en u kunt direct WebTV bekijken.

Gebruikt u een iPhone of Android toestel? Ga dan naar de App Store of Google Playstore.
Minimaal Android 4.0.3. 
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.xs4all.webtv

iOS 7.0 of later, iPhone 4 of later 
https://itunes.apple.com/nl/app/webtv/id852245261?l=en&mt=8

Hoeveel streams mag ik afspelen?

De technisch bepalende factor is de bandbreedte van uw internetverbinding. Meerdere apparaten kunnen dus tegelijkertijd WebTV ontvangen.

Als ik meerdere apparaten tegelijk gebruik, kunnen ze dan ieder afzonderlijk aparte zenders bekijken?

Jazeker! Wat er gebeurt, is dat elk apparaat/computer zijn eigen stream opvraagt en die toegewezen krijgt. Zo kun je onafhankelijk van alle andere verbonden apparaten WebTV bekijken.

Hoeveel bandbreedte wordt er gebruikt per stream?

Silverlight kiest zelf de meest optimale stream aan de hand van de beschikbare bandbreedte en aan de hand van de prestaties van de computer. De prestaties van de computer kunnen worden beïnvloed door andere programma's die open staan of bezig zijn. Dit kan betekenen dat de beeldkwaliteit omlaag gaat.

Voor Apple is dit afhankelijk van de instelling die gekozen is voor de kwaliteit van de stream. Door op het steeksleutel-icoon te klikken, komen de beschikbare functies naar voren.

Huidige bandbreedte per instelling:

  • De laagste instelling low gebruikt: 384 Kbit
  • De middelste instelling medium gebruikt: 800 Kbit
  • De hoogste instelling high gebruikt: 1200 Kbit

De bandbreedtes hierbij zijn ook de bandbreedtes waartussen Silverlight schakelt.

Ik heb ServicePlus en wil via Internet Onderweg WebTV kijken, kan dit?

Nee helaas, dit is niet mogelijk.

Programmagids

Welke zenders kan ik op WebTV bekijken?

Met het Televisie Basispakket ontvangt u voorlopig 30 zenders. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht

Kan ik gebruikmaken van Uitzending Gemist?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Natuurlijk kunt u wel gewoon terecht op www.uitzendinggemist.nl of rtlxl.nl

Kan ik gebruik maken van de Videotheek?

Nee helaas, dat is niet mogelijk.

Kan ik gebruikmaken van de EPG / elektronische programmagids?

Ja, dit kan. Klik linksboven op Programmagids om de gids op te roepen. Klikt u op Meer over dit programma, dan verschijnt meer informatie over het programma.

Privacy

Hoe wordt er gecontroleerd dat ik thuis zit om WebTV te kunnen bekijken?

WebTV werkt op basis van IP-adres. Het werkt alleen indien verzoeken komen vanaf een internetverbinding van een XS4ALL-klant die ook Televisie van XS4ALL afneemt.

Hoe is mijn privacy gewaarborgd?

Bij de ontwikkeling van deze dienst hebben wij uiteraard onze eigen privacyregels in acht genomen. Lees meer over onze Privacyverklaring.

Problemen oplossen

Ik heb Televisie van XS4ALL maar kan geen WebTV kijken. Wat is er aan de hand?

U kunt pas WebTV kijken nadat Televisie van XS4ALL is geactiveerd. Controleer of u de laatste versie van de browser hebt en Silverlight is geïnstalleerd op uw computer.

De speler start op, maar ik krijg geen beeld en geluid. Wat kan er aan de hand zijn?

Ga de volgende zaken na:

Controleer of u de meest recente versie hebt van de browser en van de video-applicaties. Bent u hier niet zeker van? Download dan de nieuwste, via de links hieronder.

N.B. De speler toont normaliter een melding indien de browser niet de meest recente versie geïnstalleerd heeft. Update daarom altijd de browser. Tevens is het belangrijk om de applicaties SilverLight en/of Quicktime te updaten.

QuickTime Player updaten: www.apple.com/nl/quicktime/download

SilverLight updaten: www.microsoft.com/getsilverlight

Als er geen beeld/geluid is nadat u bovenstaande zaken gecontroleerd heeft, dan kan het zijn dat er geen toegang is verleend aan de internetverbinding. U kunt dit oplossen door ons een e-mail te sturen: info@xs4all.nl.

Picture-in-Picture (PiP) werkt niet. Wat kan ik doen om dit te verhelpen?

Indien deze functie niet werkt kunt u een andere browser proberen. Op de iPad, iPhone en op Androidtoestellen werkt deze optie niet. Mocht het ook niet werken in een andere browser, zorg dan dat u de meest recente versie van een browser hebt. Wij vernemen graag als het nadien nog niet werkt. Stuur ons dan alstublieft een e-mail: info@xs4all.nl. Bedankt voor uw feedback.

Fullscreen kijken werkt niet

Soms moet er een aantal maal geklikt worden op de browser om WebTV fullscreen te kunnen weergeven. In veel browsers is fullscreen kijken mogelijk door op F11 te drukken op het toetsenbord.

Hoe kan ik fullscreen kijken op mijn iPhone of iPad?

Sla WebTV op als een snelkoppeling op het Homescherm. Dit kunt u doen door onderin Safari te klikken op het vierkantje met een pijltje.
Klik dan de optie 'Zet in beginscherm'. Kies een naam, bijvoorbeeld 'XS4ALL WebTV' en druk rechtsbovenin op 'Voeg toe'. 
Vervolgens verschijnt een icoontje waarna WebTV als 'app' gestart wordt. Nu kan het fullscreen gespeeld worden.

De beeldkwaliteit is slecht / schokt. Hoe kan ik dit verbeteren?

Mocht u tegen problemen aanlopen die niet opgelost kunnen worden, neem dan contact op met de helpdesk. Mail ons: info@xs4all.nl

Wij hebben echter wel goede informatie nodig om een probleem goed te kunnen analyseren. Stuur ons alstublieft de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruikt u?

  • Welke browser gebruikt u? (inclusief versie, kijk in: 'about/over')

  • Een relatienummer of loginnaam.

Zonder deze gegevens kunnen wij geen goed beeld krijgen van uw situatie en kunnen wij (indien nodig) geen goed onderzoek starten.

Overige vragen en/of opmerkingen?

Mocht u tegen problemen aanlopen die niet opgelost kunnen worden, neem dan contact op met de helpdesk. Mail ons: info@xs4all.nl

Wij hebben echter wel goede informatie nodig om een probleem goed te kunnen analyseren. Stuur ons alstublieft de volgende informatie:

  • Welk besturingssysteem gebruikt u?
  • Welke browser gebruikt u? (inclusief versie, kijk in: 'about/over')
  • Een relatienummer of loginnaam.

Zonder deze gegevens kunnen wij geen goed beeld krijgen van uw situatie en kunnen wij (indien nodig) geen goed onderzoek starten.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur