Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Veelgestelde vragen over de Televisie app

Algemeen

Wat is er nieuw in de Televisie app?

De Televisie app is vernieuwd en verbeterd. De app ziet er anders uit en we hebben mooie nieuwe functies toegevoegd. U kon altijd al TV kijken, de TV Gids gebruiken en opnames inplannen en bekijken in de app. Nu kunt u ook:

• Programma’s 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
• De app gebruiken om TV of video’s te kijken op het grote scherm door Chromecast ondersteuning
• De app is te gebruiken in de hele EU

Hoe zit het met de privacy van persoonsgegevens?

Meer informatie over welke persoonsgegevens worden verwerkt en voor welke doeleinden is te vinden op onze website. Ga naar onze website en voer in het zoekveld 'privacy statement' in.

U kunt ook in de app naar Profiel > Hulp & ondersteuning > Privacy gaan. Hier vindt u het privacy statement en een link naar de website

Wat zijn de minimale vereisten om de Televisie-app te kunnen gebruiken?

Gebruikt u een iPhone of iPad? Dan moet deze minimaal iOS 10.0 gebruiken. Op oudere iOS versies is de app niet beschikbaar in de App Store en dus niet te downloaden.

Gebruikt u een Android telefoon of tablet? Dan moet deze minimaal Android 4.3 gebruiken. Op oudere Android-versies is de app niet beschikbaar in de App Store en dus niet te downloaden.

Waarom gebruiken jullie niet mijn IP-adres in plaats van mijn locatie?

Wanneer u met Wi-Fi verbonden bent, kunnen we op basis van uw IP-adres bepalen of u in de EU bent. Dit doen we dan ook. Wanneer u met mobiele data/gegevens (3G/4G) verbonden bent, is dit niet mogelijk, omdat er altijd gebruik wordt gemaakt van een Nederlandse proxyserver. Hierdoor lijkt het alsof u in Nederland bent. Vandaar dat we in dat geval toestemming vragen tot uw locatie.

Wordt Airplay ondersteund?

Airplay wordt op dit moment niet ondersteund.

Ondersteunt de Televisie-app Chromecast?

In de nieuwe Televisie-app is nu ook de Chromecast functionaliteit ingebouwd. Wanneer er een Chromecast is aangesloten op hetzelfde netwerk waarmee de Televisie-app verbonden is, verschijnt er automatisch een Chromecast icoon in beeld. Door op dit icoon te klikken kunt u verbinding maken met de Chromecast.

De verbinding met de Chromecast is niet stabiel

Om te zorgen dat het casten van een programma naar de tv soepel en stabiel verloopt, raden we u aan om een internetverbinding te gebruiken met een snelheid van tenminste 20 mbit/s. Houd er wel rekening mee dat de internetsnelheid omlaag gaat als u zich verder van het modem bevindt.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?

Vanaf 20 maart is de Europese wetgeving veranderd: u kunt de app dan binnen de hele EU gebruiken. Om vast te stellen of u in de EU bent, hebben we uw locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van uw apparaat plaats. Uw locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.


Kijken

Tijdens het TV kijken zie ik alleen zwart beeld en geluid. Wat moet ik doen?

Dit betekent dat uw verbinding slecht is of dat uw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kunt u eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doet u door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kunt u de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Tijdens het kijken loopt het beeld vast

Dit betekent dat uw verbinding slecht is of dat uw apparaat moeite heeft met het afspelen van de hoge beeldkwaliteit. In de app kunt u eenvoudig een lagere beeldkwaliteit kiezen in de Instellingen. Dit doet u door op het Profiel icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Kies hier voor Instellingen en daarna Beeldkwaliteit. Hier kunt u de beeldkwaliteit instellen voor Wi-Fi en 3G/4G.

Waarom moet ik mijn locatie delen als ik iets wil kijken over 3G/4G?

Vanaf 20 maart is de Europese wetgeving veranderd: u kunt de app dan binnen de hele EU gebruiken. Om vast te stellen of u in de EU bent, hebben we uw locatie nodig. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van uw apparaat plaats. Uw locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Waarom gebruiken jullie niet mijn IP-adres in plaats van mijn locatie?

Wanneer u met WiFi verbonden bent, kunnen we op basis van uw IP-adres bepalen of u in de EU bent. Dit doen we dan ook. Wanneer u met mobiele data/gegevens (3G/4G) verbonden bent, is dit niet mogelijk, omdat er altijd gebruik wordt gemaakt van een Nederlandse proxyserver. Hierdoor lijkt het alsof u in Nederland bent. Vandaar dat we in dat geval toestemming vragen tot uw locatie.

Kan ik Live TV pauzeren?

Nee, het pauzeren van live tv is alleen mogelijk op een tv-ontvanger.

Is Begin Gemist ook beschikbaar in de app?

Nee, Begin Gemist is alleen mogelijk op een tv-ontvanger. U kunt wel tot 7 dagen terug programma’s terugkijken in de Gids, maar alleen als het programma is afgelopen.

Waarom kan ik sommige zenders wel op mijn tv bekijken, maar niet op de Televisie-app?

Er kunnen twee redenen zijn waarom een zender wel op uw tv te bekijken is, maar niet op de Televisie-app. Sommige zenders zijn alleen op uw tv-ontvanger beschikbaar en kunt u nooit in de app bekijken. De zenders worden wel getoond in de app zodat u de mogelijkheid hebt om een opname in te plannen. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender kunt u alleen bekijken op de tv-ontvanger”.

Het kan ook zo zijn dat we nog niet de rechten hebben om de zender onderweg beschikbaar te maken. In dit geval kunt u de zender alleen thuis bekijken. Dit is aangegeven met de tekst “Deze zender is alleen thuis beschikbaar”.

In beide gevallen geven we in de app aan dat u de zender niet kunt bekijken door een grijs afspeelicoon met een streep erdoorheen.

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?

Ja dat kan. Net zoals u ondertiteling op tv kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kunt u dat ook met de Interactieve TV app. Dit kunt u aanzetten in de Instellingen. Ga hiervoor naar de Profiel-pagina (via de navigatiebalk) en kies voor Instellingen. Hier kunt u de ondertiteling inschakelen.

Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee.

Zijn de zenders met gesproken ondertiteling (GOS) ook beschikbaar?

Ja. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Met hoeveel mensen kan de Interactieve TV app tegelijkertijd gebruikt worden?

Als u verbonden bent met het thuisnetwerk kunt u met 3 apparaten tegelijkertijd kijken, buitenshuis kunt u met 2 apparaten tegelijkertijd kijken.


Inloggen

Hoe kan ik inloggen in de app?

In de iTV app kunt u inloggen met een abonnementsnummer en pincode. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Waar kan ik mijn abonnementsnummer of pincode terugvinden?

Kunt u uw abonnementsgegevens niet meer terugvinden? Klik dan op 'Inloggegevens vergeten' op de inlogpagina.

Ik zie een foutmelding bij het inloggen

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom het inloggen niet lukt. Bij de meeste foutmeldingen wordt ook een foutcode vermeld. U zou de volgende foutcodes kunnen zien:

- 403-3161: U heeft meer dan vijf foutieve inlogpogingen gedaan. Het account is dan voor 24 uur geblokkeerd.
- 403-3162: De ingevoerde inloggegevens zijn onjuist. Controleer of u de juiste inloggegevens gebruikt.

Ziet u geen foutmelding, of een andere foutmelding dan hierboven vermeld? Neem dan contact op met de Klantenservice.

Maakt het uit of ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk of niet?

Dit hangt af van wat u wilt bekijken. Niet alle zenders kunnen buitenshuis bekeken worden. Dit is afhankelijk van de rechten die zijn vrijgegeven door de zender. Deze rechten zijn van toepassing op live TV kijken, opnames bekijken en 7 dagen terugkijken.


Pincodes en Kinderslot

Pincode en betaalcode, hoe zit dit precies?

Nadat u een Televisie abonnement hebt besteld, heeft u een brief of e-mail ontvangen waarin uw abonnementsnummer en pincode vermeld staan. Met deze nummers heeft u ook Interactieve TV op de tv-ontvanger geactiveerd. Het abonnementsnummer bestaat uit 14 cijfers en de pincode uit 4 cijfers.

Naast de pincode heeft u ook een betaalcode. De betaalcode is gelijk aan de pincode uit de brief, tenzij u deze zelf hebt aangepast op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Pincode instellingen.

De pincode gebruikt u als u wilt inloggen met uw abonnementsnummer. De betaalcode gebruikt u om programma’s met Kinderslot te ontgrendelen.

Hoe werkt het Kinderslot?

De Televisie app neemt de Kinderslot-instellingen over van de tv-ontvanger. Heeft u het kinderslot geactiveerd via de tv-ontvanger, dan is Kinderslot ook actief op de Televisie app.

U kunt het kinderslot ontgrendelen door op een item met Kinderslot te klikken en de betaalcode in te voeren. U schakelt hiermee Kinderslot uit voor de gehele sessie. Dit betekent dat Kinderslot is uitgeschakeld totdat u de app volledig afsluit.

U kunt Kinderslot ook tijdelijk uitschakelen in het Instellingen menu. Dit doet u in Mijn profiel – Instellingen – Kinderslot in de navigatiebalk onderin. Klik op ‘Tijdelijk uitschakelen’ en voer uw betaalcode in.

Als u de Kinderslot instellingen wilt wijzigen, doet u dat op de tv-ontvanger via Menu - Instellingen - Kinderslot.

Hoeveel mensen kunnen de XS4ALL Televisie app tegelijkertijd gebruiken?

Als u verbonden bent met uw thuisnetwerk, kunnen er 3 apparaten tegelijkertijd tv-kijken. Buitenshuis is dit mogelijk met 2 apparaten tegelijkertijd.


Films & Series kijken in On Demand

Wat is On Demand?

On Demand wil zeggen dat u de video kunt bekijken wanneer u maar wilt. Dit in tegenstelling tot Live televisie, waarbij programma’s op een vast tijdstip worden uitgezonden.

Hoe kan ik een film of serie vinden in On Demand?

Op de startpagina van de Televisie app en website staan een aantal suggesties van films en series die u kunt kijken. Daarnaast kunt u een film of serie zoeken door op het zoeken icoon te klikken in de navigatiebalk onderin. Vooral als u het Pluspakket heeft, is er een rijk aanbod aan gratis films en series om te bekijken.

Waarom kan ik het On Demand menu niet vinden?

Momenteel is er geen apart On Demand menu in de app. Gebruik hiervoor de carrousels op de startpagina of zoek naar films en series op de Zoek-pagina.

Kan ik video's die ik via mijn tv-ontvanger heb besteld ook kijken op de Televisie-app?

Ja, u kunt video's en gemiste programma's zowel op de tv-ontvanger als via de app bekijken.

Kan ik ook video’s huren via de app?

Nee, huren van video’s kan alleen via de tv-ontvanger en de website.

Kan ik video’s hervatten?

Het hervatten van video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tvontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.


TV Gids

Wat kan ik vinden in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids kunt u ook eenvoudig de programma’s vinden die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit is herkenbaar aan de tekst “Kijk terug” onder het programma.

Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de iTV app zien?

Nee, het is nog niet mogelijk om de persoonlijke zenderlijst van de tv-ontvanger te bekijken in de Interactieve TV app.

Kan ik mijn zenders filteren?

U kunt in de TV Gids of de Nu op TV pagina kiezen voor verschillende filters:

• Alle zenders: hiermee selecteert u alle zenders
• Buitenshuis beschikbaar: met dit filter worden alleen de zenders getoond die u buitenshuis kunt afspelen
• Favorieten: alle favorieten zenders

Als u een filter selecteert, wordt deze keuze onthouden en ook toegepast op andere plekken in de app. De filters worden toegepast in de TV Gids, Nu op TV en in de mini TV Gids.

Hoe kan ik favoriete zenders aanmaken in de Televisie app?

Favoriete zenders aanmaken doet u in de TV Gids of de Nu op TV pagina. Door op het harticoon te klikken geeft u aan welke zenders favoriet zijn. Wissel vervolgens naar het filter voor ‘Favorieten’. De keuze voor de filter wordt onthouden en ook toegepast op andere plekken in de app. De filter wordt toegepast in de TV Gids, Nu op TV en in de mini TV Gids.



7 Dagen terugkijken

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Het is nu ook mogelijk om programma’s tot 7 dagen terug te kijken via de Gids. U kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die u terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan de tekst “Kijk terug”.

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen geblokkeerd. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer u niet kunt doorspelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”

Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat u niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat u soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat u reclames kijkt. U kunt de doorspoelfunctie in de app gebruiken om dit te voorkomen.


Opnames

Hoe kan ik opnemen in de app?

Als u het Opnemen pakket heeft, kunt u programma’s opnemen in de app. Op de detailpagina van het programma vindt u de mogelijkheid om het programma op te nemen. U kunt van alle kanalen die in uw abonnement zitten een opname inplannen en verwijderen. Als u een opname inplant op de tv-ontvanger van een HD kanaal, kunt u deze niet bekijken in de app.

Van welke zenders kan ik opnames bekijken?

U kunt van ongeveer 60 kanalen opnames in de app bekijken. Dit zijn de kanalen die het meest bekeken worden in de app. Opnames zijn alleen beschikbaar voor kanalen in normale (SD) kwaliteit. Dit betekent dat als u een opname maakt van een HD kanaal op de tv ontvanger, u deze niet terug kunt kijken in de app.

Wanneer u onderweg bent, kunt u niet van alle zenders de opnames bekijken. Kijk voor meer informatie over de beschikbaarheid van zenders bij het kopje “TV Kijken”.

Waarom begint het programma niet meteen?

Het opnemen van een programma begint 5 minuten eerder dan de starttijd. Dit is om er voor te zorgen dat u niet het begin mist als het programma iets eerder start dan gepland. Hierdoor kan het gebeuren dat u soms nog een stukje van het programma ervoor ziet, of dat u reclames kijkt. U kunt de doorspoelfunctie in de app gebruiken om dit te voorkomen.

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Ga naar Mijn Profiel en kies voor Mijn opnames. Zowel opgenomen als geplande opnames kunt u eenvoudig verwijderen door naar links te vegen. Kies voor Verwijderen (bij al opgenomen programma’s) of Annuleren (bij geplande opnames).


Televisie onderweg

Is de Televisie-app ook in het buitenland te gebruiken?

Ja, de app is in alle landen van de EU te gebruiken. Vandaar dat we toestemming vragen om uw locatie met de Televisie-app te delen. De locatiebepaling is grof en vindt buiten de app om in het besturingssysteem van uw apparaat plaats. Uw locatie wordt niet onthouden en wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

In de Televisie-app krijg ik de melding dat kijken over 3G/4G is uitgeschakeld. Wat betekent dit en wat moet ik nu doen?

De Televisie-app controleert of u tv gaat kijken via Wi-Fi of via het mobiele 3G/4G netwerk. Als kijken over 3G/4G is uitgeschakeld, ziet u een melding in de app. Via deze melding kunt u eenvoudig kijken over 3G/4G inschakelen door op ‘Instellingen’ te klikken. U kunt ook naar deze pagina navigeren door naar de Profiel-pagina te gaan en daar te kiezen voor Instellingen.