Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Veelgestelde vragen over de Televisie app

Algemeen

Wat is Televisie van XS4ALL?

Televisie van XS4ALL is digitaal tv-kijken via internet. Hierdoor bepaalt u volledig zelf wát, wáár en wannéér u kijkt. Naast tv-kijken op uw tv-ontvanger, kunt u ook tv-kijken op een smartphone, tablet en laptop.

De XS4ALL Televisie app biedt de volgende mogelijkheden:
Toegang tot de Gids
Programma Gemist bekijken
Opnames inplannen en beheren thuis en onderweg
Opnames terugkijken (alleen voor de zenders aanwezig in de XS4ALL Televisie app) Eenvoudig door On Demand bladeren en films en series bekijken*

Om gebruik te maken van alle mogelijkheden van de XS4ALL Televisie app, moet u verbonden zijn met uw thuisnetwerk. Buitenshuis zijn sommige functionaliteiten niet beschikbaar.

* De film of serie moet eerst gehuurd worden via de tv-ontvanger en kan daarna worden bekeken in de app.


Zijn er bijkomende kosten verbonden aan de XS4ALL Televisie app?

Nee, aan de XS4ALL Televisie app zijn geen extra kosten verbonden. Als u een abonnement op Televisie van XS4ALL heeft, kunt u automatisch ook gebruik maken van de XS4ALL Televisie app.

Ik kan geen live tv of gemiste programma's afspelen op mijn smartphone/tablet.

Het kan zijn dat u geen video's kunt afspelen, omdat uw smartphone/tablet niet over het vereiste besturingssysteem beschikt.

Heeft u een iPhone/iPad? Dan moet deze minimaal over het besturingssysteem iOS8 beschikken. iPhone/iPad met een besturingssysteem lager dan iOS8 kunnen mogelijk geen video's afspelen.

Heeft u een Android smartphone/tablet? Dan moet deze minimaal over besturingssysteem Android 5.0 beschikken. Android smartphones/tablets lager dan Android 5.0 kunnen mogelijk geen video's afspelen.

Hoe zit het met de privacy van persoonsgegevens?

Meer informatie over welke persoonsgegevens worden verwerkt en voor welke doeleinden is te vinden op onze website. Ga naar onze website en voer in het zoekveld 'privacy statement' in.


TV kijken

Hoe wissel ik van zender?

U kunt van zender wisselen door naar links/rechts te swipen of door op de zenderlogo's onderin de player te drukken.

Hoe zet ik het geluid uit?

U kunt het volume met de volumeknop aan de zijkant van de smartphone/tablet zelf bedienen.

Kan ik live tv pauzeren met de XS4ALL Televisie app?

Nee, het pauzeren van live tv is alleen mogelijk op een tv-ontvanger.

Kan ik ondertiteling voor Nederlandstalige zenders aanzetten?

Ja dat kan. Net zoals u ondertiteling op de tv-ontvanger kunt aanzetten met behulp van teletekstpagina 888, kunt u dat ook met de XS4ALL Televisie app. Dit kunt u aanzetten in de Instellingen (druk onderaan in het menu op het radartje). Of er ondertiteling beschikbaar is, is afhankelijk van het programma. Niet alle programma's sturen standaard ondertiteling mee. Ondertiteling is alleen beschikbaar voor live tv.

Kan ik ook gesproken ondertiteling (GOS) aanzetten?

Ja dat kan. De zenders met gesproken ondertiteling (GOS) staan achteraan in de zenderlijst en zijn te herkennen aan het tekstballonnetje bij het zenderlogo.

Ik zie tijdens het tv-kijken zwart beeld met alleen geluid

Dit betekent dat de verbinding niet goed genoeg is. Bij een te zwak signaal zakt tijdens het tv-kijken het beeld weg maar blijft het geluid nog aan. Zodra de verbinding verbetert komt het beeld weer terug.

Is het mogelijk om de XS4ALL Televisie app te gebruiken met Chromecast?

Het is op dit moment helaas nog niet mogelijk om de XS4ALL Televisie app via Chromecast te bekijken. We vinden het belangrijk dat onze app het tv-kijken via Chromecast ondersteunt. Daarom zijn we hier, net als met andere verbeteringen, volop mee bezig. Zodra de functionaliteit beschikbaar is, bieden we deze aan met een update van de XS4ALL Televisie app.


Interactieve TV buitenshuis

Waarom kan ik bepaalde zenders buitenshuis niet bekijken?

Wij hebben niet voor alle zenders de rechten om deze buitenshuis uit te zenden. Als een zender buitenshuis niet beschikbaar is, dan wordt dit aangegeven met een doorgestreept oogje. Sommige zenders hebben wel rechten vrijgegeven voor het thuis bekijken van programma's en niet voor buitenshuis. Dit kan dus verschillen.

Heb ik een speciaal toestel nodig om gebruik te kunnen maken van de XS4ALL Televisie app?

U kunt met elk 3G/4G toestel buitenshuis gebruik maken van de XS4ALL Televisie app. Als u via het mobiele 3G/4G netwerk streamt, dan zal een 4G toestel in combinatie met 4G netwerk altijd de beste kijkkwaliteit geven. Het is niet mogelijk om met een laptop of computer buitenshuis (via een ander WiFi signaal) tv te kijken.

Hoe werkt XS4ALL Televisie buitenshuis?

De XS4ALL Televisie app is ook buitenshuis beschikbaar voor smartphone/tablet. U hoeft niet verbonden te zijn met uw thuisnetwerk om een live tv-programma of opname te bekijken. Overal in Nederland kunt u gebruikmaken van onze app, zolang u maar verbonden bent met het internet. Het maakt niet uit of dit via een WiFi-hotspot is, een mobiel 3G/4G-netwerk of een WiFi-netwerk bij iemand anders thuis. Let wel op het verbruik van uw internetbundel als u gebruik maakt van het mobiele 3G/4G-netwerk! 

Via Instellingen kunt u ook de mogelijkheid van streamen over het 3G/4G-netwerk uitzetten. Op die manier kunt u niet verrast worden met hoge internetkosten op uw mobiel. Als u via het mobiele 3G/4G-netwerk streamt, dan zal een 4G-toestel in combinatie met een 4G-netwerk altijd de beste beeldkwaliteit geven. 

Om video's uit Gemist te bekijken, moet u wél verbonden zijn met uw thuisnetwerk.

Heb ik een speciaal toestel nodig om gebruik te kunnen maken van de XS4ALL Televisie app?

U kunt met elk 3G/4G toestel buitenshuis gebruik maken van de XS4ALL Televisie app. Als u via het mobiele 3G/4G netwerk streamt, dan zal een 4G toestel in combinatie met 4G netwerk altijd de beste kijkkwaliteit geven. Het is niet mogelijk om met een laptop of computer buitenshuis (via een ander WiFi signaal) tv te kijken.

Waarom kan ik bepaalde zenders buitenshuis niet bekijken?

Wij hebben niet voor alle zenders de rechten om deze buitenshuis uit te zenden. Als een zender buitenshuis niet beschikbaar is, dan wordt dit aangegeven met een doorgestreept oogje. Sommige zenders hebben wel rechten vrijgegeven voor het thuis bekijken van programma's en niet voor buitenshuis. Dit kan dus verschillen.


Inloggen & verbinding

Hoe werkt Apparaatbeheer?

Apparaatbeheer geeft aan welke apparaten (smartphones en tablets) zijn aangemeld op uw account. Binnen apparaatbeheer kunt u apparaten afmelden en de apparaatnaam wijzigen. Apparaatbeheer is standaard beveiligd met uw pincode.

Apparaat toevoegen 
Wanneer u inlogt met de XS4ALL Televisie app wordt uw apparaat automatisch aangemeld. U kunt het overzicht met aangemelde apparaten terugvinden onder Instellingen (radar-knopje) / Apparaatbeheer. 

Apparaat verwijderen
U kunt een aangemeld apparaat ook afmelden. Het apparaat verdwijnt hiermee van de lijst. Dit doet u door op de drie bolletjes naast de apparaatnaam te klikken. 

Naam van apparaat wijzigen
Wanneer een apparaat is geregistreerd kunt u het apparaat een andere naam geven. Dit doet u door op het potloodje te klikken naast de apparaatnaam. 

Maximum aantal aangemelde apparaten
Er kunnen maximaal 5 apparaten tegelijkertijd aangemeld zijn. Deze apparaten kunnen allemaal gelijktijdig in de XS4ALL Televisie app. Als u verbonden bent met uw thuisnetwerk, kunnen er 3 apparaten tegelijkertijd tv-kijken. Buitenshuis is dit mogelijk met 2 apparaten tegelijkertijd. 

Het wijzigen van de lijst met geregistreerde apparaten is beperkt mogelijk. Verwijderen is altijd mogelijk, het toevoegen van nieuwe apparaten kan beperkt. U kunt per maand maximaal 5 nieuwe apparaten toevoegen. Een eerder geregistreerd apparaat dat verwijderd is, kan wel altijd weer geregistreerd worden.

Maakt het uit of ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk of niet?

Dit hangt af van wat u wilt bekijken. Voor live tv-kijken en het bekijken van opnames, maakt het niet uit of u verbonden bent met uw thuisnetwerk of niet. Niet alle programma's kunnen echter buitenshuis bekeken worden. Dit is afhankelijk van de rechten die zijn vrijgegeven door de zender. Programma's van Gemist zijn alleen te bekijken als u verbonden bent met uw thuisnetwerk. Ook is het alleen mogelijk om HD-kwaliteit via uw thuisnetwerk te bekijken. Daarnaast kunt u als u verbonden bent met uw thuisnetwerk met 3 apparaten tegelijkertijd tv-kijken, en dat is buitenhuis maar met 2 apparaten.

Met hoeveel mensen kan de XS4ALL Televisie app tegelijkertijd gebruikt worden?

Als u verbonden bent met uw thuisnetwerk, kunnen er 3 apparaten tegelijkertijd tv-kijken. Buitenshuis is dit mogelijk 2 apparaten tegelijkertijd.


On Demand & Gemist

Wat kan ik vinden in On Demand?

On Demand geeft de mogelijkheid om makkelijk te bladeren door het aanbod van films, tv-series, documentaires en cabaret shows.

Wat kan ik vinden in Gemist?

Gemist geeft de mogelijkheid om makkelijk te bladeren door het aanbod en gemiste programma’s te bekijken. Door een zender en dag te selecteren, kunt u uw zoekresultaten verfijnen. Afhankelijk van uw pakket zijn verschillende zenders en het aantal terug te kijken dagen beschikbaar. 

Let op! Momenteel kunnen wij niet voor alle zenders de programma’s aanbieden in Gemist in de XS4ALL Televisie app. Op uw tv-ontvanger kunt u deze wel bekijken.

Kan ik video's die ik via mijn tv-ontvanger heb besteld ook kijken in de XS4ALL Televisie app?

Ja, u kunt video's en gemiste programma's zowel op uw tv-ontvanger als via de XS4ALL Televisie app bekijken. Hervatten van de video of het programma is niet mogelijk wanneer u tijdens het kijken wisselt tussen de Televisie app en de tv-ontvanger. De video begint dan opnieuw. Het huren van de video kan alleen via de tv-ontvanger.

Hoe vind ik een programma binnen Gemist?

Binnen Gemist selecteert u de zender en de dag waarop het programma is uitgezonden. Weet u niet meer op welke zender het programma is uitgezonden, dan kunt u de optie ‘Alle zenders’ selecteren.

Er zit meestal een periode van een paar uur tussen de live uitzending en het tonen van de uitzending in Gemist. Wij zijn hierbij afhankelijk van de programma aanbieders en de snelheid waarmee zij het programma ter beschikking stellen. 

Let op! Momenteel kunnen wij niet voor alle zenders de programma’s aanbieden in Gemist in de XS4ALL Televisie app. Op uw tv-ontvanger kunt u deze wel bekijken.


Gids

Wat kan ik vinden in de Gids?

De Gids geeft een overzicht van alle programma's die de komende 7 dagen te zien zijn (wanneer u niet verbonden bent met uw thuisnetwerk is dit 3 dagen).
Het kan zijn dat programma informatie nog niet beschikbaar is. Wij zijn afhankelijk van de programma aanbieders wanneer deze informatie beschikbaar komt.


Kan ik mijn persoonlijke zenderlijst ook in de XS4ALL Televisie app zien?

Nee, in de XS4ALL Televisie app is dit niet mogelijk.

Wat is het verschil tussen de zenderfilters?

U kunt kiezen of u in Gids alle beschikbare zenders van Televisie van XS4ALL wilt zien of alleen de zenders die u via de Televisie app kunt bekijken. Op dit moment hebben we nog niet de rechten om alle zenders via de Televisie app uit te zenden.