Hoe werkt Netflix?
Bestellen of aan/afmelden
Een Netflix-abonnement is geen dienst vanuit Televisie van XS4ALL. Makkelijke toegang tot de Netflix-app wordt wel beschikbaar gemaakt voor al onze TV-klanten met geschikte hardware/software, echter dient u zelf een abonnement bij Netflix af te sluiten. Dit kan via netflix.com/xs4all.
Staat Netflix niet tussen de apps van Apps op TV?
Dan kan het zijn dat de software op uw FRITZ!Box niet up-to-date is. Lees hier hoe u deze zelf kunt updaten. Is er geen update beschikbaar en/of staat Netflix nog steeds niet tussen de rest van de apps van Apps op TV? Dan heeft u waarschijnlijk een TV-ontvanger waarop Netflix later beschikbaar komt.
Bij opzeggen Netflix
Wanneer u uw Netflix abonnement opzegt, kan de app nog wel geopend worden. U krijgt dan bij het inloggen de melding dat het abonnement niet langer actief is. Dit gebeurt binnen de app van Netflix, niet binnen het TV-menu.
Performance/ Quality van Netflix
Netflix is een streamingservice: films en series worden via internet gestreamd, niet gedownload. Een verbinding met internet is noodzakelijk wanneer u titels van Netflix kijkt. De beschikbare bandbreedte bepaalt de kwaliteit van de dienst. Bij het aanmelden is het mogelijk om uit 3 pakketten te kiezen, hoewel de TV-ontvanger enkel content in SD- en HD-kwaliteit ondersteunt. Uiteraard kunt u wel UHD ontvangen op alle andere devices die u gebruikt, die deze kwaliteit ondersteunen.
Het gebruik van Netflix zal over de open internet verbinding gaan en de snelheid van gebruik van de app is daarmee afhankelijk van de beschikbare internetsnelheid op dat moment. Het kan dus zijn dat er een HD-film is gekozen, maar slechts SD-formaat te zien is omdat de beschikbare bandbreedte onvoldoende is. Het gebruik van Netflix TV gaat dus op basis van best-effort en niet op basis van gegarandeerde snelheid (zoals lineaire TV of andere diensten van Televisie van XS4ALL)
Vragen over Netflix
U kunt met de volgende vragen terecht bij de Technische Helpdesk van XS4ALL:
- Vragen over de voorwaarden waaronder Netflix in Interactieve TV toegankelijk wordt gemaakt
- Vragen over de benodigde hardware en software om toegang te krijgen tot Netflix
- Vragen die te maken hebben met storingen van het internet netwerk
- Vragen die te maken hebben met de beschikbare snelheid van de internetverbinding
Vragen die aan Netflix kunnen worden gesteld (24/7 via Netflix Helpdesk 0800-0229859 of via https://help.netflix.com/help)
Voor Veelgestelde vragen over Netflix: https://help.netflix.com/nl/node/412
- Vragen over de Netflix gebruiksvoorwaarden
- Vragen over navigatie in de Netflix app
- Vragen over features van de Netflix app
- Vragen over problemen om verbinding te maken met de Netflix app
- Vragen over aanmelden bij Netflix
- Vragen over opzeggen bij Netflix
- Vragen over betalen of rekeningen van Netflix
- Vragen over aanpassen van het persoonlijke gegevens zoals email adres
- Vragen over content of programmering van content
- Vragen die te maken hebben met formaten van content
- Vragen die te maken hebben met storingen op het Netflix platform
Hoe installeer ik Netflix?
U hoeft Netflix niet te installeren, de app is reeds geïnstalleerd in het iTV-menu. Netflix is beschikbaar vanuit het iTV-menu indien u in het bezit bent van geschikte hardware en software
Waarom heb ik geen Netflix?
Dan kan het zijn dat de software op uw FRITZ!Box niet up-to-date is. Lees hier hoe u deze zelf kunt updaten. Is er geen update beschikbaar en/of staat Netflix nog steeds niet tussen de rest van de apps van Apps op TV? Dan heeft u waarschijnlijk een TV-ontvanger waarop Netflix later beschikbaar komt.
Waarom is een Netflix traag?
Wat kan ik doen als ik mijn Netflix password kwijt ben?
website via www.Netflix.com/LoginHelp.