Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Configureren voor IPv6

Hebt u een voormalige Demon-, HCC!net- of CistroN-verbinding?

En bent u sinds de overname door XS4ALL niet verhuisd, heeft u geen TV van XS4ALL of heeft u geen omzetting naar een PPP verbinding aangevraagd via de helpdesk, dan heeft u een bepaald type (RFC 1483) verbinding waarop native-IPv6 helaas niet mogelijk is.

U kunt dit oplossen door bijvoorbeeld TV van XS4ALL aan te vragen (u krijgt dan een ander type internetverbinding) of door een IPv6-tunnel te gebruiken. Een IPv6-tunnel vraagt u aan in het Service Centre bij Experimentele Diensten

Let op: Als u een nieuwe XS4ALL klant bent staat IPv6 in het service center standaard aan, u hoeft dan enkel uw modem in te stellen.



Vraag eerst een IPv6-adres aan: Ga naar het Service Centre

Klik op Internettoegang


Voer uw loginnaam en wachtwoord in


Klik naast IPv6-adres op Activeren


Klik op Activeer IPv6


Controleer of het IPv6-adres goed ingevuld is, en of het IPv6-adres begint met: 2001: Het is handig om het adres (prefix) voor de schuine streep / even op te schrijven. Als op de FritzBox de IPv6 verbinding goed tot stand is gekomen moet het adres met deze zelfde prefix (de eerste 3 groepjes) beginnen.

Klik op Terug


Het IPv6-adres is nu goed ingevuld.



Onderstaande handleiding gaat uit van een FRITZBox 7340/7360. Voor instellingen van andere modems:ipv6.wiki.xs4all.nl of raadpleeg de leverancier.

Let op! Voordat u verdergaat: update eerst uw modem. Zie hiervoor de volgende pagina.

Vul in de adresbalk van uw webbrowser het volgende in: http://fritz.box (of: 192.168.178.1) en toets Enter.

Klik onderaan op 'View: Standard'



Vervolgens ziet u onderaan verschijnen 'View Advanced'


  • Klik in het linker menu op 'Internet'
  • Klik vervolgens hieronder op 'Account Information'
  • Klik op het tabblad 'IPv6'

  • Vink bovenaan 'IPv6 support enabled' aan

Zorg dat de volgende opties staan aangevinkt:

  • 'Always use a native IPv6 connection'
  • 'Derive global address using the assigned prefix'
  • Klik vervolgens op 'Apply' om eventuele aanpassingen op te slaan


U kunt uw IPv6 verbinding controleren door in het linker menu onder 'Internet' te klikken op 'Online Monitor'.

Indien de XS4ALL IPv6 prefix begint met 2001: u hebt een werkende IPv6-verbinding.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur