Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Instellingen voor andere modems

De helpdesk van XS4ALL biedt geen schriftelijke of telefonische ondersteuning bij de installatie van ADSL of Glasvezel met een zelf aangeschaft modem. Hebt u problemen met het instellen van uw modem bel dan in eerste instantie uw modemleverancier.

Raadpleeg voor de installatie de handleiding van het modem.


Vereisten ADSL modem

Om naar behoren te werken dient een ADSL modem te voldoen aan bepaalde standaarden.

PPPoA of PPTP-to-PPPoA relay (vpi/vci 8/48, vc-mux)
Analoge telefoonlijn: ITU-T G 992.1 annex a of ETSI ETR 328
ISDN telefoonlijn: ETSI TS 101 388


Let op! De instellingen voor ex-Demon, Cistron en HCCnet klanten zijn anders. XS4ALL beschrijft een aantal modems en routers die aan de standaarden van XS4ALL voldoen.


ADSL aansluiten

Om uw verbinding te configureren dient u het volgende te doen:

  • Sluit het modem (via de splitter) aan op het telefoonnet, volgens de bijgeleverde handleiding
  • Schakel de modem in en configureer de computer
  • Configureer de instellingen van de ADSL modem. De juiste instellingen zijn:
Internet: PPPoA via VC met VPI 8 en VCI 48.
IPTV: VC met VPI 8 en VCI 71 gebridged naar de poort(en) waar de STB(s) op staan aangesloten

Vereisten Glasvezel/VDSL modem

Om naar behoren te werken dient een Glasvezel/VDSL modem te voldoen aan bepaalde standaarden. Op de NTU (glasvezelkastje) moet apparatuur aangesloten worden die met verschillende VLANs kan omgaan.

  • VLAN 6 is voor de internet verbinding die met PPPoE opgebouwd moet worden. Via de PPPoE verbinding loopt dan zowel IPv4 als IPv6 verkeer.
  • VLAN 4 is voor TV (indien men ook TV gebruikt) en die moet doorgezet worden naar de TV SetTopBox.

VDSL/Glasvezel parameters

Internet: PPPoE via VLAN6 (802.1Q).
PTV: VLAN 4 (802.1Q) gebridged naar de poort(en) waar de STB(s) op staan aangesloten


We ondersteunen RFC4638 voor VDSL en Glasvezel klanten. Dit betekent dat u als klant een MTU van 1500 kunt gebruiken als uw router RFC4638 ondersteund.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur