Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Firmware updaten

Neem de volgende zaken in acht:

  • Het programma voor firmware update werkt niet op Mac's met een Santa Rosa chipset.
  • Doe alleen een update van de firmware als het nodig is. Bijvoorbeeld wanneer u een instabiele verbinding heeft of wanneer u een VoIP telefoon wilt aansluiten op uw modem.
  • Verbind uw computer of laptop met een netwerkkabel rechtstreeks aan de SpeedTouch.
  • Zet eventuele firewalls uit, anders wordt het modem niet gedetecteerd door het upgrade-programma.
  • Als u op een eerder moment aanpassingen in de instellingen heeft gedaan, is het verstandig deze te noteren voordat u de upgrade installeert. Na de upgrade zijn alle instellingen uit het modem verdwenen.
  • Het is verstandig voor en na de upgrade het modem te resetten naar de fabriekswaarden. Druk achter op het modem de resetbutton in met het uiteinde van een paperclip en houd deze acht seconden ingedrukt, totdat het power-lampje rood wordt. Gebruik de resetbutton ook als de upgrade mislukt. Probeer het daarna opnieuw.
  • Na de upgrade moet de modem opnieuw geconfigureerd worden voor verbinding met internet of met de draadloze adapter. Ook de instellingen voor Bellen moeten opnieuw ingevuld worden. Vergeet u niet, na het opnieuw instellen van het modem, uw firewall(s) opnieuw weer aan te zetten.

Download de benodigde firmware



Ga naar de 'Systeemvoorkeuren' (System Preferences) en kies voor het onderdeel 'Netwerk' (Network).

Selecteer bij 'Toon' (Show) de optie 'Configuratie Netwerkpoorten' (Network Port Configurations). Vink alles uit behalve 'Ingebouwd Ethernet' (Built-in Ethernet).

Klik vervolgens rechtsonderin op 'Pas nu toe' (Apply now).

Opmerking: In MAC OS Leopard kan het uiterlijk van sommige afbeeldingen afwijken.


  • Selecteer vervolgens bij 'Toon' (Show) 'Ingebouwd Ethernet' (Built-in Ethernet).
  • Selecteer bij 'Configureer IPv4' (Configure IPv4) 'Handmatig' (manually) in plaats van 'Via DHCP'.
  • Vul vervolgens achter 'IP-adres', 'Subnetmasker' en 'Router' de gegevens in zoals hiernaast afgebeeld.
  • Klik rechtsonderin op 'Pas nu toe' (Apply now)
  • U bent nu klaar om met de daadwerkelijke upgrade te beginnen.


Open het bestand wat u eerder heeft gedownload, en klik op 'Menu'.



Een venster 'SpeedTouch R5.3.2.6 Upgrade' verschijnt. Klik op 'Upgrade my Speedtouch'.



Klik in het volgende scherm op 'Continue'.



Uw computer zal vervolgens proberen het modem te detecteren.



Als het modem gedetecteerd wordt krijgt u het scherm 'Detected device' te zien.


Het is mogelijk dat nu een nieuw venster verschijnt waar u moet inloggen.Standaard vult u achter 'User name' in: 'Administrator. Het vakje achter 'Password' blijft leeg. Klik op 'OK'.

Het is ook mogelijk dat u eerder uw modem heeft beveiligd met een andere gebruikersnaam en wachtwoord. Als u deze inloggegevens bent vergeten, moet u de modem resetten. U zal de upgrade opnieuw moeten uitvoeren.



Klik in het volgende scherm op 'Have disk'.



Klik op 'bladeren', en selecteer in de eerstvolgende map het firmware (bin) bestand voor uw type modem (716 of 780). Klik op het volgende scherm op 'Continue'.



Klik in het scherm 'Start Upgrade' op 'Continue'.



De upgrade van uw SpeedTouch zal nu beginnen. Dit kan enkele minuten duren.



De upgrade is voltooid. U kunt het programma afsluiten door op 'Close' te klikken.

NB: het is soms toch nog mogelijk dat u een foutmelding krijgt bij het voltooien van de upgrade. De upgrade zal echter wel gelukt zijn.


U kunt nu uw netwerkverbindingen weer activeren.

Ga naar de 'Systeemvoorkeuren' (System Preferences) en kies voor het onderdeel 'Netwerk' (Network).

Selecteer bij 'Toon' (Show) de optie 'Configuratie Netwerkpoorten' (Network Port Configurations). Vink de netwerkverbindingen die uw wilt gebruiken aan.


  • Selecteer vervolgens bij 'Toon' (Show) 'Ingebouwd Ethernet' (Built-in Ethernet).
  • Selecteer bij 'Configureer IPv4:' 'Via DCHP'
  • Klik vervolgens onderaan op 'Pas nu toe'.
  • De upgrade is voltooid.
  • Vervolgens zal het modem opnieuw geconfigureerd moeten worden.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur