Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Draadloze verbinding instellen (Windows XP)

Klik op 'Start', ga naar 'Uitvoeren' (Run). Vul hier het volgende in: 'services.msc' en klik op 'Ok'.


Selecteer 'Wireless Zero Configuration' en controleer boven in dit scherm of deze service aanstaat. Als deze uit staat klik dan op 'Start' om de service te starten. Als de service al gestart is klik dan op 'Restart' om de service te herstarten. Nu kunt u dit scherm sluiten door rechtsboven op het kruisje te klikken.

Klik vervolgens op 'Start', 'Instellingen' (Settings) en klik op 'Netwerkverbindingen' (Network Connections)


Selecteer met uw linkermuisknop de desbetreffende draadloze netwerkverbinding. Klik vervolgens met u rechtermuisknop op 'Eigenschappen' (Properties).


Klik op het tabblad 'Draadloze Netwerken' (Wireless Networks).


Selecteer het gewenste netwerk en klik op 'Eigenschappen' (Properties).


Klik onder het kopje 'Draadloze netwerk sleutel' (Wireless network key) op het pijltje bij 'Netwerkverificatie' (Network Authentication) het menu opent zich nu.

  • Selecteer bij 'Netwerkverificatie' (Network Authentication): WPA-PSK
  • Selecteer bij 'Gegevenscodering' (Data Encryption): TKIP

Vul vervolgens bij 'Netwerksleutel' (Network key) de netwerksleutel in en vul deze nogmaals in bij 'Bevestig Netwerksleutel' (Confirm network key).

U vindt de netwerksleutel onder op het modem/router. Als u zelf een netwerksleutel heeft bedacht is deze terug te vinden in de webinterface van het modem/router.

Klik vervolgens op het tabblad 'Verbinding' (Connection).


Zet een vinkje bij: 'Verbinding met dit draadloos netwerk maken als het binnen bereik is' (Connect when this network is in range) en klik op 'OK'.

De draadloze netwerkverbinding is nu geconfigureerd en beveiligd via de Windows Zero Configuratie.

Klik vervolgens op 'Start', 'Instellingen' (Settings) en klik op 'Netwerkverbindingen' (Network Connections) en dubbelklik op uw 'draadloze netwerkverbinding'


Dubbelklik met uw linkermuisknop op uw desbetreffende draadloze netwerkverbinding en klik op 'Connect'

Uw draadloze netwerkverbinding zal contact gaan zoeken met uw modem/router


U ziet nu staan 'Connected', u bent nu dus verbonden met het geselecteerde netwerk.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur