Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Over online facturen

Wat is een online factuur?

Een online factuur geeft, net als een papieren factuur, een overzicht van de diensten die XS4ALL levert en de bedragen die u XS4ALL daarvoor verschuldigd bent. De online factuur is uw originele factuur. Alle afdrukken ervan zijn zogenoemde 'kopie-facturen', kopieën van de factuur.

Voor alle klanten is de online factuur beschikbaar. Als u XS4ALL hebt gemachtigd tot automatisch afschrijven, ontvangt u in principe alleen een online factuur.

De online factuur staat voor u klaar in het Service Centre. U hoeft alleen in te loggen op een extra beveiligd onderdeel van het Service Centre. Als u wilt kunt u als extra beveiliging een PIN-code gebruiken. Vervolgens kunt u uw facturen inzien en eventueel uitprinten.

Hoe krijg ik mijn online factuur?

  • Ga naar het Service Centre
  • Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord.
  • Kies onder online facturen voor facturen en voer eventueel uw PIN-code in.

U bent nu op de overzichtspagina van uw facturen gekomen.

Mag deze manier van factureren van de Belastingdienst?

Ja, het tonen van de factuur in het Service Centre valt volgens de Belastingdienst onder 'ter beschikkingstellen'. Door het gebruik van SSL-beveiliging is de authenticiteit en integriteit voldoende gewaarborgd.

Wat is mijn originele factuur en wat is de kopie?

Als u het abonnementsgeld automatisch laat afschrijven (automatische incasso), is de online factuur de originele factuur. Alle afgeleiden daarvan heten kopie van de factuur. Betaalt u met een acceptgiro, dan is de papieren versie het origineel. Alle andere versies zijn kopieën.

Kan ik een kopie van de factuur die ik zelf print, gebruiken voor de omzetbelasting?

Ja, de Belastingdienst accepteert een kopiefactuur voor de omzetbelasting

Kan ik geïnformeerd worden wanneer een nieuwe factuur online staat in het Service Centre?

Ja, dat kunt u zelf aangeven in het Service Centre:

  1. Ga naar het Service Centre
  2. Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord.
  3. Kies onder online facturen & kopie-facturen voor instellingen voor online facturen wijzigen en voer eventueel uw PIN-code in.

Vervolgens kiest u voor de optie:

  • Facturen online inzien, inclusief e-mail notificatie indien er een nieuwe factuur is.

Is het Service Centre op de website wel veilig genoeg?

Ja, zoals u van XS4ALL mag verwachten heeft de veiligheid onze hoogste prioriteit. Voor het inzien van de facturen in het Service Centre is naast loginnaam/wachtwoord de mogelijkheid dit extra te beveiligen met een PIN-code. U kunt te allen tijde de PIN-code activeren en deactiveren. Hiermee hebt u de beveiliging zelf in de hand.

Hoe vraag ik mijn PIN-code aan?

  1. Ga naar het Service Centre
  2. Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord.
  3. Kies onder online facturen & kopie-facturen voor PIN-code aanvragen en voer eventueel uw PIN-code in. U krijgt dan binnen 2 werkdagen een PIN-code toegestuurd. Deze PIN-code hoeft u maar één keer aan te vragen.

Kan ik een papieren kopie van de factuur per post blijven ontvangen?

Ja, u kunt kosteloos een papieren kopie per post blijven ontvangen. U regelt dit zelf in het Service Centre:

  1. Ga naar het Service Centre
  2. Kies persoonlijke gegevens en log in met uw loginnaam en uw wachtwoord.
  3. Kies onder online facturen & kopie-facturen voor instellingen voor online facturen wijzigen en voer eventueel uw PIN-code in.

Vervolgens kiest u voor de optie:

  • Ik ontvang graag een papieren kopie van de factuur per post.

Ik betaal per acceptgiro. Wat verandert er voor mij?

Zolang u betaalt per acceptgiro, blijft u papieren factuur ontvangen. Deze blijven voor u dan de originele factuur. In het Service Centre kunt u tevens uw facturen inzien.

Inloggen in het Service Centre

Ik betaal per acceptgiro en wil over naar automatisch afschrijven

Dat kan. U kunt dit regelen via ons online Service Centre. Kies voor 'persoonlijke gegevens' en log in met uw loginnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'wijzig bank- of gironummer'.

Ik ontvang en handel altijd de facturen af, maar ik ben niet de eigenaar van de dienst. Ik heb dus geen toegang tot het Service Centre om aan te geven dat ik de factuur op papier wil blijven ontvangen. Wat moet ik doen?

Alleen de eigenaar kan met loginnaam en wachtwoord inloggen in het Service Centre. U zult de eigenaar van de dienst moeten vragen om dit voor u in te stellen.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op


Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 7666

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur


Internetvraagbaak:
020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur