Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Status van uw bestelling

U hebt een aanvraag gedaan voor Internet, Bellen en/of Televisie van XS4ALL of u hebt uw abonnement gewijzigd en/of iets bijbesteld. En wat nu?

  • Binnen 7 dagen na de bestelling ontvangt u van ons een brief met voor uw bestelling relevante informatie en met de geplande opleverdatum.
  • Voor de opleverdatum ontvangt u, wanneer van toepassing op uw bestelling, een (of meerdere) pakket(ten) met de door u bestelde spullen. Voor elke verzending ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code zodat u de zending kunt volgen.
  • Hebt u gekozen voor installatie door een monteur, dan neemt GUIDION Telecom Support contact met u op voor het maken van een afspraak.

Status van uw bestelling

Bekijk hier de status van uw aanvragen. U hebt daarvoor uw gebruikersnaam nodig, als u al klant bent, of het ordernummer als u nog geen gebruikersnaam heeft ontvangen. Deze vindt u op het besteloverzicht.

Klik hier om in te loggen

Dit zijn de benamingen van de status van uw bestelling en hun betekenis:

  • Ingediend -­‐ Wij hebben uw bestelling ontvangen.
  • Verstuurd -­‐ Uw bestelling is doorgestuurd naar de netwerkpartner.
  • Bevestigd -­‐ De netwerkpartner heeft bevestigd dat levering op uw locatie technisch mogelijk is.
  • Technisch gereed -­‐ De netwerkpartner heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor internet.
  • Opgeleverd -­‐ Het internetabonnement en/of de extra diensten zijn opgeleverd en geactiveerd.

Bellen

Hebt u gekozen voor Bellen van XS4ALL en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Houdt u dan rekening met het volgende. Zeg niet zelf uw vaste telefoonnummer op bij uw huidige telefonie-aanbieder! Als u dit wel doet kunnen wij het, dan kunnen wij het overzetten van uw telefoonnummer niet afronden en raakt u uw telefoonnummer kwijt. Wij regelen de opzegging bij uw huidige aanbieder als de overstap mogelijk blijkt te zijn.

Televisie

Als u overstapt via de overstapservice dan gaat uw televisieabonnement automatisch mee, als het onderdeel uitmaakt van uw abonnement bij uw huidige internetprovider. Wanneer uw huidige televisieabonnement bij een andere provider loopt dan uw internetprovider, dan moet u uw televisieabonnement zelf opzeggen. Dat kan met deze opzegkaart (pdf).

Installatiepakket

U ontvangt het installatiepakket binnen 2 weken na uw bestelling.  Hebt u tijdens het bestelproces gekozen voor installatie door de monteur? Laat het pakket dan a.u.b. dicht en overhandig het aan de monteur tijdens de installatieafspraak.

Digitenne wordt apart geleverd

Als u Digitenne hebt besteld dan ontvangt u dit pakket in een aparte levering van KPN.

Internet Onderweg wordt apart geleverd

Het Internet Onderwegpakket is een apart pakket en maakt dus nooit onderdeel uit van het installatiepakket voor vast internet en/of Televisie van XS4ALL. Internet Onderweg kunt u meteen in gebruik nemen als het Internet Onderwegpakket bij u aankomt. Instructies voor installatie zijn eenvoudig en worden meegestuurd in het Internet Onderwegpakket.

Zelf installeren

Installeert u alles zelf? Gebruik dan de handleiding in de doos. Hulp bij het aansluiten van uw internetverbinding vindt u op www.xs4all.nl/klantenservice. Hebt u vragen over het instellen van uw telefonieaansluiting? Kijk dan op www.xs4all.nl/klantenservice/bellen.

Spotify Premium

Als u recht hebt op gratis Spotify Premium, omdat u Alles-in-1 Smart, Plus of Pro hebt, dan moet u Spotify na de oplevering nog wel zelf activeren via het Service Centre.

Heeft u een gratis monteur besteld?

Dit is wat de monteur gratis voor u doet:

  • Coördinatie van het proces 
    Planning van de afspraak. Controle vooraf van het aanwezige modem, loginnaam en wachtwoord. Kwaliteitscontrole achteraf.
  • Installatie en configuratie 
    Installatie van het modem. Aansluiting van maximaal 2 computers.
  • TV-ontvanger voor 1e TV-toestel aansluiten.
  • E-mail (optioneel) 
    Configuratie van 1 e-mailaccount.
  • Bellen (optioneel) 
    Configuratie van 1 account in het modem met aangesloten telefoon.
  • Internet Onderweg (optioneel) 
    Installatie van een simkaart en/of een USB-modem of een Mobiele WiFi.
  • Testen 
    Vanzelfsprekend wordt alles in overleg getest.
  • Advies 
    Zodra alles is geïnstalleerd, krijgt u nog een kort advies over het gebruik van de diensten die u vanaf dat moment afneemt van XS4ALL.

Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

Wilt u meer laten doen?

Als u extra hulp wilt, vertel dit dan vooraf aan de monteur tijdens het maken van de installatieafspraak. U kunt de monteur bijvoorbeeld ook meer TV-ontvangers laten aansluiten. De kosten voor dit meerwerk zijn voor uw rekening: € 17,50 per kwartier.

Voorbeelden van extra hulp van de monteur

  • Instellen van extra e-mail- of bellenaccounts of het aansluiten van extra computers
  • Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen
  • Bekabeling netjes wegwerken

Meer informatie of vragen?

Hebt u vragen over uw bestelling of installatie? Neem dan contact op met de Klantenservice via 020-398 76 66 of per e-mail via info@xs4all.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00