Heeft u een technische vraag?

Heeft u een technische vraag?

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat is Internet Onderweg?

Internet Onderweg is razendsnel 4G internet van XS4ALL. Overal in Nederland kunt u makkelijk online met uw laptop, tablet en smartphone. Films kijken, muziek luisteren, foto's uploaden en zware bestanden delen. Met uw eigen veilige verbinding.

Wat is de dekking van het 4G netwerk?

Overal in Nederland heeft u razendsnel 4G internet, dankzij het landelijk dekkende netwerk van KPN. De snelheid is de snelheid die ons netwerk kan halen als alle omstandigheden ideaal zijn. De snelheid die u in de praktijk ervaart, kan lager liggen.
Kijk hier naar de dekking van het 4G netwerk.

Wat is de snelheid van Internet Onderweg?

Internet Onderweg via 4G biedt downloadsnelheden tot maximaal 50 Mb/s (megabit per seconde) en upload tot maximaal 25 Mb/s. De daadwerkelijk behaalde snelheid is onder andere afhankelijk van het gebruikte apparaat, drukte op het internet en het aantal gebruikers in de buurt van een zendmast. In de praktijk is de gemiddelde downloadsnelheid van 4G internet zo'n 20 Mb/s. Uploaden gaat gemiddeld met 10 Mb/s.

Voor wie is Internet Onderweg handig?

Internet Onderweg is handig voor iedereen die buitenshuis snel, makkelijk en veiliger gebruik wil maken van internet.

Betaal ik voor data als mijn datalimiet is verbruikt?

Voor alle Internet Onderweg abonnementen betaalt u een vast bedrag per maand. Als u uw datalimiet heeft verbruikt, verlagen we de snelheid naar 128/64 kbit/s. U kunt gewoon blijven e-mailen, maar bijvoorbeeld geen zware bestanden downloaden. U komt dus niet voor onverwachte kosten te staan.

Op welke apparaten kan ik Internet Onderweg gebruiken?

Op een laptop, tablet, smartphone en andere apparaten met toegang tot draadloos internet. Om optimaal te profiteren van de snelheid van 4G moeten apparaten daarvoor geschikt zijn. Met de Internet Hotspot van XS4ALL haalt u de 4G snelheid, ook al is uw tablet, smartphone of laptop geschikt voor 3G.

Wat heb ik nodig om 4G snelheid te halen?

Een tablet, laptop of smartphone met 4G geschikte software en apparatuur. De Internet Stick en Internet Hotspot van XS4ALL zijn geschikt voor 4G.

Welke instellingen heb ik nodig voor Internet Onderweg van XS4ALL?

Username: xs4all
Password: 0000
APN: umts.xs4all.nl
Toegangsnummer: *99#

Is een vast IP nummer mogelijk?

Een vast IP-nummer is bij Internet Onderweg van XS4ALL niet mogelijk.

Kan ik Internet Onderweg van XS4ALL gebruiken in het buitenland?

Internet Onderweg van XS4ALL werkt alleen binnen Nederland via het supersnelle 4G netwerk van KPN. XS4ALL-apparatuur is wel bruikbaar in het buitenland met een lokale simkaart.

Kan ik eigen apparatuur gebruiken?

Ja, dat kan. XS4ALL levert echter geen support op zelf aangeschafte apparatuur.

Als ik de simkaart in mijn smartphone doe, kan ik dan ook bellen en sms'en?

Internet Onderweg van XS4ALL is alleen geschikt om mee te internetten. Bellen en sms versturen kan niet. Wel kunt u een sms ontvangen met meldingen over uw dataverbruik.

Abonnementen en dataverbruik

Voor welk type gebruiker is welk abonnement geschikt?

Het best passende Internet Onderweg abonnement kiest u op basis van uw verwachte dataverbruik. Bereken hier uw verwachte verbruik.

Wat gebeurt er als ik over mijn datalimiet ga?

Als u over uw datalimiet heen bent, verlagen we de snelheid naar 128/64 kbit/s. U kunt gewoon blijven e-mailen, maar bijvoorbeeld geen zware bestanden downloaden. Bij ingang van de nieuwe maand geldt de normale snelheid weer. U komt dus niet voor onverwachte kosten te staan.

Kan ik mijn datalimiet verhogen?

U kunt uw datalimiet verhogen door uw abonnement om te zetten naar Internet Onderweg Plus of Pro. U kunt deze zelf kosteloos omlaag bijstellen. Handig als u bijvoorbeeld tijdelijk meer gebruik maakt van Internet Onderweg. Uw abonnement is maandelijks opzegbaar, tenzij u een jaarabonnement heeft. Uw datalimiet wijzigen kan in ons online Service Center.

Hoe weet ik hoeveel data ik verbruikt heb?

Dit kunt u inzien door in te loggen in het Service Center. Hier kunt u uw maandelijkse verbruik tot 6 maanden geleden inzien.

Kan ik een melding krijgen van mijn dataverbruik?

Als u wilt, sturen wij u een sms-melding van uw verbruik. Activeer deze sms-service in het Service Center. Daar kunt u ook uw gebruik inzien. Ook krijgt u een bericht als uw datalimiet is bereikt. U weet dan altijd precies waar u aan toe bent.

Wat is de contractduur van Internet Onderweg van XS4ALL?

Alle Internet Onderweg abonnementen zijn maandelijks opzegbaar. In combinatie met een kortingsactie kunnen afwijkende abonnements- en actievoorwaarden gelden.

Bestelling en levering

Wat is de levertijd als ik Internet Onderweg bestel?

De levertijd is ongeveer 2 tot 3 werkdagen. Wij bevestigen uw bestelling direct per e-mail.

Kan ik ook Internet Onderweg bestellen, zonder apparatuur?

Ja. U krijgt van ons bij uw Internet Onderweg wel altijd een gratis simkaart.

Simkaart en Internet Onderweg Smart

Mijn simkaart is kwijt of defect. Wat moet ik doen?

Als uw simkaart kwijt of defect is, neemt u contact op met de afdeling Klantenservice Consument: 020 398 76 66. In geval van verlies wordt uw oude simkaart geblokkeerd en u een nieuwe krijgt toegestuurd. De kosten hiervoor bedragen € 25,-.

Kan iemand anders gebruik maken van mijn simkaart bij verlies of diefstal?

Dat is mogelijk. U kunt dit risico verkleinen door uw pincode te wijzigen.
Instructies voor Windows, klik hier.
Instructies voor Mac OSX, klik hier.

Hoe vraag ik Internet Onderweg Smart aan, gratis bij Alles-in-1 of Internet Smart, Plus of Pro?

Met uw Alles-in-1 of Internet Smart, Plus of Pro abonnement kunt u gratis Internet Onderweg Smart (250 MB) aanvragen via het Service center. U ontvangt een gratis simkaart waarmee u onderweg internet kunt gebruiken op uw laptop, tablet of smartphone. U kunt hiervoor ook gebruik maken van een Internet Stick of Internet Hotspot.

Apparaten

Ik heb Internet Onderweg van XS4ALL en 3G apparatuur. Kan ik 4G apparatuur bestellen?

U kunt 4G apparatuur bestellen door contact op te nemen met onze Klantenservice.

Mijn USB-modem (3G) of Internet Stick (4G) is defect. Wat moet ik doen?

Neem contact op met de Helpdesk op 020 398 76 66. Indien het USB-modem of Internet Stick inderdaad defect wordt verklaard binnen de garantie termijn, ontvangt u een nieuw apparaat van onze leverancier. Het defecte apparaat kunt u kosteloos aan ons terugsturen met de toegestuurde retourenvelop:


XS4ALL retouren
Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan de Rijn

Wat is de levertermijn voor de vervangende Internet Stick ?

De levertermijn bedraagt maximaal 5 dagen.

Op welke systemen werkt de Internet Stick?

Op Windows XP, Vista, 7, 8 en Mac OS X 10.5 tot en met 10.10

Welke apparatuur ondersteunt XS4ALL?

type Huawei E180
type Huawei E3131
type Huawei E173
type Huawei E1780
type Huawei E3272
type Huawei Internet Hotspot E5331
type Huawei Internet Hotspot E5372

Wat moet ik doen om gebruik te kunnen maken van de Internet Stick?

U moet de software installeren. Maak hiervoor gebruik van de helpdeskpagina`s voor de juiste instructie. Klik hier

Hoeveel apparaten kunnen tegelijk gebruik maken van de Internet Hotspot?

U kunt maximaal 10 WiFi apparaten draadloos verbinden met de Internet Hotspot. Handig als u met meer personen tegelijk van 4G gebruik wilt maken.

Op welke besturingssystemen werkt de Internet Hotspot?

De Internet Hotspot is bereikbaar via WiFi en kan worden ingesteld via elke browser. Voor een overzicht van de besturingssystemen, klik hier.

Is de Internet Hotspot simlock-vrij?

Ja

Werkt de Internet Hotspot in het buitenland?

Als u een lokale simkaart in de Internet Hotspot plaatst en de lokale instellingen in de Internet Hotspot invoert, kunt u in het buitenland gebruikmaken van de Internet Hotspot. Houdt u er rekening mee dat u de mobiele instellingen van de lokale mobiele internetaanbieder moet ontvangen.
Internet Onderweg van XS4ALL werkt niet in het buitenland.

Wat is de maximale batterijduur van de Internet Hotspot?

Op 4G maximaal 6 uur in bedrijf en 300 uur stand-by. Dit is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de hoeveelheid verbonden apparaten, netwerkbereik, etc.

Wat voor garantie geeft XS4ALL op de Internet Hotspot?

XS4ALL biedt 2 jaar garantie op fabricagefouten van de Internet Hotspot.

Waar staat de SSID (inlognaam) en de sleutel (wachtwoord) van de Internet Hotspot?

Op de binnenkant van de onderzijde zit een sticker met de standaard SSID en WiFi-sleutel. De SSID is de naam die de Internet Hotspot uitzendt, zodat u hiermee verbinding kunt maken.

Waarom haal ik niet de volledige snelheid ?

De werkelijk behaalde snelheid kan iets lager uitvallen door factoren als bereik van de zendmast, obstakels en drukte op het netwerk.

Kan ik gebruikmaken van Bellen van XS4ALL over de Internet Hotspot?

XS4ALL blokkeert het gebruik van Bellen (VoIP) over Internet Onderweg niet. De kwaliteit van gevoerde gesprekken is wel afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. De Helpdesk van XS4ALL ondersteunt het gebruik van Bellen van XS4ALL over Internet Onderweg niet. Mobiel bellen wordt niet ondersteund op het netwerk van XS4ALL.



Klantenservice

Nog vragen? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur