Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

E-mail foutmeldingen

XS4ALL biedt de mogelijkheid om gebruik te maken van verschillende e-mailprogramma's. Bijvoorbeeld macOS Mail, Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird. Of e-mail op uw smartphone of tablet.

Deze e-mailprogramma's kunnen foutmeldingen geven. Hier kunt u een aantal veelvoorkomende foutcodes terugvinden.

Microsoft Outlook

0x8004210a

Er is een time-out opgetreden tijdens het wachten op een antwoord van de ontvangende POP-server

Oplossing:

  • In Outlook gaat u naar Extra/bestand.
  • Klik vervolgens op Accountinstellingen.
  • Selecteer uw E-mail adres en klik op Wijzigen.
  • Klik op Meer instellingen. Kies voor Geavanceerd.
  • Bij Time-outs voor server zet de schuifknop op Lang.

0x800ccc0d

De foutmelding 0x800ccc0d treedt op in Outlook bij het ophalen van e-mail indien de mailserver voor inkomende e-mail onjuist is ingesteld.

Oplossing:

  • In Outlook gaat u naar Extra/bestand.
  • Klik vervolgens op Accountinstellingen.
  • Selecteer uw E-mail adres en klik op Wijzigen
  • Zorg dat uw inkomende mailserver op Imap.xs4all.nl of op POP.xs4all.nl staat.
  • Klik na het aanpassen op Volgende zodat de instellingen opnieuw worden getest.
  • Klik op voltooien.

0x800ccc0f

De verbinding met de server is onderbroken. Dit probleem kan optreden als op uw computer een antivirusprogramma met e-mailbeveiliging actief is waarmee e-mail wordt gecontroleerd zodra deze binnenkomen.

Oplossing:

  • Uw internetverbinding:
    • Controleer uw internet verbinding, door naar een willekeurige website te gaan.

    • E-mail client:
      • In Outlook gaat u naar Extra/bestand.
      • Klik vervolgens op Accountinstellingen.
      • Selecteer uw E-mail adres en klik op Wijzigen.
      • Klik op Meer instellingen.
      • Kies voor Geavanceerd.
      • Bij Time-outs voor server zet de schuifknop op lang.

    • Beveiligingssoftware:
      • Schakel tijdelijk uw beveiligingssoftware uit en test of uw een E-mail kunt verzenden.
      • Lukt het niet om de E-mail te verzenden. Schakel uw firewall tijdelijk uit tot u het weer getest heeft.
      • Mocht het vervolgens nog niet werken stel uw E-mailadres opnieuw in (Let Op dat uw mail wel gebackupped is of dat er een kopie op de server achtergelaten wordt.)

    0x800CCC90

    Deze Melding wordt meestal gegeven als u een verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord hebt ingesteld.

    Oplossing:

    • In Outlook gaat u naar Extra/bestand.
    • Klik vervolgens op Accountinstellingen.
    • Selecteer uw E-mail adres en klik op Wijzigen.
    • Pas hier uw gebruikersnaam of wachtwoord aan.
    • Klik op Voltooien.
    • Om na te gaan of uw wachtwoord of uw gebruikersnaam incorrect is, kunt u inloggen op webmail.xs4all.nl.

    Krijgt u een andere foutmelding van Outlook? Kijk op de website van Microsoft.

    Mozilla Thunderbird

    Voor veelvoorkomende foutmeldingen met Thunderbird kan u terecht op de website van Mozilla Thunderbird.

    MacOS Mail

    Voor hulp met MacOS Mail van Apple kunt u op de website van Apple terecht.

    Algemeen

    Melding: Quota exceeded

    Uw mailbox zit vol en hierdoor ontvangt u geen mail meer. Zie ook Uw mailbox is bijna vol

    Melding: Wachtwoord geweigerd

    Controleer bij de instellingen of uw wachtwoord klopt. Stel deze opnieuw in. Zie ook Mail instellen