Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Pagina blokkade

Als onze veiligheidsafdeling (Security Support) een veiligheidsrisico of misbruik vaststelt, wordt er in meeste gevallen de verbinding in quarantaine gezet. Deze beperking voorkomt dat er persoonlijke gegevens uitlekken en dat er overlast plaatsvindt vanuit uw netwerk, bijvoorbeeld omdat er phishing-berichten worden verstuurd.

De vangpagina omschrijft het veiligheidsincident en legt uit hoe u dit het beste kunt oplossen. Hieronder volgt uitleg hoe de vangpagina verder is ingedeeld.

  1. Wijzig de taal van Nederlands naar Engels, indien gewenst

  2. Korte uitleg met betrekking tot het vastgestelde veiligheidsincident en welk type systemen hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn.

  3. Dit zijn de stappen die wij adviseren om het veiligheidsincident op te lossen

    Alle vermelde links naar geadviseerde antivirus-software en informatieve pagina's zijn benaderbaar ondanks de beperking. Ook onze eigen website, Mijn XS4ALL en de Webmail zijn altijd benaderbaar.

  4. Als de adviezen goed zijn opgevolgd of u op andere wijze het veiligheidsincident heeft weten op te lossen, kunt u gebruik maken van de optie 'Herstel internetverbinding'. Hiermee wordt de beperking binnen 15 minuten automatisch opgeheven.

    Deel vooral zoveel mogelijk uw bevindingen met onze afdeling Security Support in het contactformulier. Hiermee kan concreter worden vastgesteld of het veiligheidsincident is opgelost. Daarnaast kan er passend advies gegeven worden om herhaling te voorkomen en uw veiligheid en privacy te borgen.

    Indien de optie 'Herstel internetverbinding' recent al is gebruikt vervalt dit onderdeel van de vangpagina. Gebruik in dit geval het contactformulier.


  5. Met het contactformulier kunt u direct contact opnemen met Security Support. Zij kunnen ondersteuning en advies geven om op verschillende manieren het veiligheidsincident op te lossen. Door toe te lichten welke stappen u heeft ondernomen en wat uw bevindingen zijn kunnen zij u beter en sneller helpen. Vaak zorgt dit er ook voor dat de beperking eerder opgeheven kan worden.

Tips

  • Ga inhoudelijk in op de informatie op de vangpagina. Geef aan welke stappen u heeft doorlopen.
  • Deel uw bevindingen, bijvoorbeeld de resultaten van de uitgevoerde scans.
  • Omschrijf uw netwerk, bijvoorbeeld door aan te geven om hoeveel systemen het gaat.
  • Voer in het contactformulier een e-mailadres in die u kunt uitlezen tijdens de beperking. Gebruik bij voorkeur uw XS4ALL e-mailadres of een e-mailadres die uw via een andere verbinding kunt uitlezen.