Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Mijn telefoon kan bepaalde nummers niet bellen

"Dit nummer is niet toegewezen"

Als u bij sommige (of alle) uitgaande gesprekken de melding te horen krijgt "Dit nummer is niet toegewezen" dan is dit in 99% van de gevallen het resultaat van een verkeerd ingesteld modem of een niet bestaand nummer. Weet u zeker dat het nummer bestaat en dat u dit correct heeft ingetoetst? Dan zit het probleem zeer waarschijnlijk in het modem.

Voicemail (1233), Gemeentenummers (14xy), Nummerinformatiediensten (18xy) of andere telefoonnummers die niet met een 0 beginnen.

Gebruikt u een FRITZ!Box modem en wilt u bellen naar een telefoonnummer dat niet met een 0 begint toets dan *# voor het nummer. Het modem zal dan de zogenaamde 'dialing rules' overslaan en direct het nummer bellen. Dit heeft u nodig bij bijvoorbeeld:

  • Bellen naar de XS4ALL Voicemail: *#1233
  • Gemeentenummers, zoals de gemeente Amsterdam: *#14020
  • Het KPN Informatienummer: *#1888
  • Het 144 Red Een Dier alarmnummer: *#144
  • Elk ander telefoonnummer dat niet met een 0 begint.

(Voor 112 is een uitzonderingsregel in uw modem toegevoegd. Voor dit nummer is het niet noodzakelijk om *#112 te draaien)

VoIP Selfcare

Controleert u in het VoIP Selfcare of u het nummer niet (per ongeluk) heeft geblokkeerd:

  • Ga naar https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in met uw telefoonnummer en uw 4 cijferige pincode.
  • Klik links, onder het kopje 'Nummerblokkering', op 'Uitgaande oproepen'.
  • Controleer of u bij 'Blokkeer groepen nummers voor uitgaande oproepen' niet toevallig een verkeerde groep heeft aangevinkt
  • Controleer of u bij 'Overzicht geblokkeerde nummers en netnummers' niet het betreffende nummer beblokkeerd heeft. U kunt nummers uit deze lijst verwijderen door achter het nummer op 'Verwijder' te klikken.

Overig

Zie ook de pagina Mijn nummer kan niet uitbellen

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00