Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Mijn nummer is voor bepaalde nummers niet bereikbaar

Uw XS4ALL telefoonnummer maakt gebruik van uw internetverbinding om te kunnen bellen en om gebeld te kunnen worden. Indien uw internetverbinding om een of andere reden (even) niet actief is zal uw nummer dus ook niet gebeld kunnen worden. Als u soms (even) niet bereikbaar bent controleert u dan of uw internet verbinding wel actief was in die tijd.

Uw XS4ALL telefoonnummer registreert zich standaard elk uur bij onze server. Als u uw telefoonnummer op 2 verschillende plaatsen (bijvoorbeeld 1x in het modem en 1x ergens anders geregistreerd is zal onze server een inkomend telefoongesprek naar de laatste registratie sturen. Hierdoor kan het dus voorkomen dat uw telefoons op een andere locatie niet overgaan. XS4ALL adviseert dan ook om uw telefoonnummer maar op 1 locatie te gebruiken.

De 085- en 087-nummer zijn zogenaamde nomadische nummers. Deze nummers mogen overal ter wereld gebruikt worden. Helaas zijn deze (nog) niet door elke provider aankiesbaar. Veel buitenlandse telecom bedrijven zijn nog niet op de hoogte van de nieuwe 085 of 087 reeks. Ook binnen Nederland zijn er (voornamelijk) pre-paid bedrijven die deze nummers niet aankiesbaar (willen) maken. XS4ALL staat hier helaas machteloos in. Deze telecom bedrijven zijn niet verplicht om 087 of 085 nummers aankiesbaar te maken.

(Regionale) nummers overgenomen van een andere provider

Komt u van een andere provider af en kunt u alleen niet gebeld worden door nummers die nog bij uw oude provider staan? Neemt u dan contact op met uw oude provider om er zeker van te zijn dat uw nummer daar opgeheven is. Zolang zij uw nummer nog in hun systeem actief hebben staan zullen de gesprekken niet naar XS4ALL doorgestuurd worden. U hebt van XS4ALL een brief gekregen met de datum waarop uw telefoonnummer wordt overgezet. Kan uw telefoonnummer na deze datum nog steeds niet goed gebeld worden? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00