Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Mijn nummer is niet bereikbaar

VoIP Selfcare

Controleert u in het VoIP Selfcare of u het nummer niet (per ongeluk) heeft geblokkeerd:

  • Ga naar https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in het uw telefoonnummer en uw 4 cijferige PIN code
  • Klik links, onder het kopje 'Nummerblokkering', op 'Uitgaande oproepen'.
  • Controleer of uw bij 'Blokkeer groepen nummers voor uitgaande oproepen' niet toevallig een verkeerde groep heeft aangevinkt
  • Controleer of uw bij 'Overzicht geblokkeerde nummers en netnummers' niet het betreffende nummer beblokkeerd heeft. U kunt nummers uit deze lijst verwijderen door achter het nummer op 'Verwijder' de klikken.

Controleer internetverbinding

Als uw telefoonnummer zich niet kan aanmelden of registreren controleert u dan altijd eerst of uw internetverbinding wel goed werkt. Bellen van XS4ALL zorgt er voor dat uw telefoongesprek over het internet verloopt. Hierdoor kunnen wij (veel) lagere kosten hanteren dan een telefoonaanbieder over het vaste net. Enige voorwaarde is wel dat uw internetverbinding goed werkt.

Manieren op te controleren of uw verbinding goed werkt:

Ik krijg de websites te zien:Dan heeft u een werkende internet verbinding.

De pagina kan niet worden weergegeven: Uw internet werkt niet correct. Zorgt u eerst voor een werkende internet verbinding.

  • Probeer via de command prompt of terminal naar een website of extern IP-adres te pingen. Bijvoorbeeld www.xs4all.nl of 194.109.6.92

Ik krijg antwoord op mijn ping verzoek: Dan heeft u een werkende internet verbinding.

Geen van mijn ping verzoeken komen aan: Uw internet werkt niet correct. Zorgt u eerst voor een werkende internet verbinding.

Controleer de instellingen

Op welke manier probeert u gebruik te maken van uw telefoonnummer:

Controleer uw wachtwoord

Het invullen van een verkeerd of te lang wachtwoord zal er ook voor zorgen dat uw telefoonnummer zit niet kan aanmelden. Als het nummer niet aangemeld is kunt u niet gebeld worden of uitbellen. Het wachtwoord van uw telefoonnummer kan nooit langer zijn dan 8 karakters.Als u achter uw wachtwoord een (extra) spatie zet zal dit ook als extra karakter gezien worden. Aangezien een spatie niet in het wachtwoord systeem van XS4ALL past zal dit dus altijd resulteren in een foute login / aanmeld poging.

  • Heeft u een andere Windows versie, een Mac of een linux computer dan is er geen snelle manier om uw wachtwoord te controleren. U kunt bij Controleer de instellingen steeds een ander wachtwoord proberen of hier uw wachtwoord wijzigen zodat u zeker weet dat u het juiste wachtwoord gebruikt.

Overig

Zie ook de pagina Mijn nummer kan niet uitbellen

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00