Waarmee kunnen  wij u helpen?

Waarmee kunnen wij u helpen?

Mijn nummer heeft problemen met voicemail

Hoe zet ik mijn voicemail aan / uit

  • Ga naar het VoIP Selfcare: https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in met uw 'telefoonnummer' en uw '4 cijferige pincode' (Weet u deze niet meer? Zo kunt u uw PIN-code voor Bellen wijzigen)
  • Zorg dat de optie "Andere doorschakeling :" actief staat. U heeft dan de volgende mogelijkheden:
    Alle gesprekken doorschakelen
    Deze optie zal 'alle' gesprekken doorschakelen naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer. 'let op': de telefoongesprekken zullen dan 'niet' meer op uw modem (of softphone) binnenkomen. Als u het nummer doorschakelt naar zichzelf dan zal uw telefoonnummer nooit gebeld kunnen worden. Deze komt dan in een oneindige loop terecht.
    Gesprekken doorschakelen bij in gesprek.
    Indien het modem (of softphone) aangeeft in gesprek te zijn dan zullen alle gesprekken doorgeschakeld worden naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer.
    Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor
    Geen beantwoording wachttijd (secondes) XX seconden
    Indien uw nummer niet beantwoord wordt binnen XX (tussen 1 en 90) seconden dan zullen alle gesprekken doorgeschakeld worden naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer. Houdt u er rekening mee dat sommige modems zelf een paar seconden nodig hebben voordat zij uw telefoontoestel laten rinkelen.
  • Druk op 'bevestigen' om uw aanpassingen op te slaan. Deze zullen direct actief zijn.

Mijn voicemail gaat af en toe (ongewenst) aan

  • Uw telefoonnummer is niet geregistreerd

Als uw nummer niet geregistreerd is zal deze altijd automatisch naar de voicemail doorgeschakeld worden tenzij de optie "alle gesprekken doorschakelen" actief staat naar een ander nummer. Als uw internetverbinding wegvalt dan zal uw nummer dus tijdelijk niet bereikbaar zijn en worden alle gesprekken automatisch doorgeschakeld naar de voicemail.

Hoe kan ik controleren of mijn nummer geregistreerd staat?

Uw telefoonnummer is of op meerdere plaatsen geregistreerd

Voor inkomende gesprekken kan uw telefoonnummer maar op 1 locatie geregistreerd staan. Voorbeeld: Als u uw telefoonnummer in uw modem instelt zal deze zichzelf registreren. Als u daarna hetzelfde telefoonnummer in de softphone instelt zal deze in onze server de plaats van het modem overnemen. Inkomende gesprekken komen binnen op de laatst geregistreerde locatie (de softphone in dit voorbeeld).

Als u nu de softphone uitschakelt zullen alle inkomende gesprekken dus naar de voicemail doorgeschakeld worden totdat het modem zichzelf weer automatisch registreerd. Standaard gebeurt dit elk uur. 'Let op': als uw telefoonnummer op een andere locatie geregistreerd wordt zal het modem nog steeds denken dat de registratie goed staat. Het uitbellen heeft hier namelijk geen last van.

Het is dus erg belangrijk dat u uw telefoonnummer maar op 1 locatie registreert of u zeer bewust bent van de gevolgen als u dat niet doet.

Mensen kunnen niet inspreken

  • Ga naar het VoIP Selfcare: https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in met uw 'telefoonnummer' en uw '4 cijferige pincode' (Weet u deze niet meer? Zo kunt u uw PIN-code voor Bellen wijzigen
  • Klik bovenaan op het tabblad 'voicemail'
  • Klik links op 'voicemail instellingen'
  • Zorg dat onder het kopje 'Overige voicemail instellingen' de optie 'Sta achterlaten van berichten in voicemail box toe' aangevinkt staat.
  • Klik op bevestigen

Mijn berichten worden niet naar mijn email gestuurd

  • Ga naar het VoIP Selfcare: https://voip-selfcare.xs4all.nl
  • Log in met uw 'telefoonnummer' en uw '4 cijferige pincode' (Weet u deze niet meer? Zo kunt u uw PIN-code voor Bellen wijzigen)
  • Klik bovenaan op het tabblad 'voicemail'
  • Klik links op 'voicemail instellingen'
  • Zorg dat onder het kopje 'Voicemail naar e-mail' uw emailadres goed hebt ingevuld bij 'email'. Let u op dat u hierbij geen spaties of ongeldige tekens gebruikt
  • Zorg dat u de juiste optie aangevinkt hebt:
    Voicemailnotificatie per e-mail
    Zodra er een nieuw voicemail bericht achtergelaten is zal er een notificatie naar het opgegeven emailadres gestuurd worden. Deze email zal niet het voicemail bericht bevatten.
    Verstuur voicemailbericht (.wav) per e-mail
    Zodra er een nieuw voicemail bericht achtergelaten is zal deze als .wav geluidsbestand naar het opgegeven emailadres gestuurd worden.
    Geen voicemailnotificatie per e-mail
    Dit is de standaard optie. Er zal geen notificatie plaatsvinden bij nieuwe voicemail berichten
  • Klik op bevestigen.

Direct naar:

> Storingen

> Betalingen en facturen

> Verhuizen

> Overstappen

> Opzeggen

> InternetVraagbaak

> Mijn XS4ALL



Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Internetvraagbaak
Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00