Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Vragen mag altijd, hier vindt u antwoorden

Mijn nummer heeft problemen met voicemail

Hoe zet ik mijn voicemail aan / uit

  • U heeft dan de volgende mogelijkheden:
    Alle gesprekken doorschakelen
    Deze optie zal 'alle' gesprekken doorschakelen naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer. 'let op': de telefoongesprekken zullen dan 'niet' meer op uw modem (of softphone) binnenkomen. Als u het nummer doorschakelt naar zichzelf dan zal uw telefoonnummer nooit gebeld kunnen worden. Deze komt dan in een oneindige loop terecht.
    Gesprekken doorschakelen bij in gesprek.
    Indien het modem (of softphone) aangeeft in gesprek te zijn dan zullen alle gesprekken doorgeschakeld worden naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer.
    Gesprekken doorschakelen bij geen gehoor
    Geen beantwoording wachttijd (secondes) XX seconden
    Indien uw nummer niet beantwoord wordt binnen XX (tussen 1 en 90) seconden dan zullen alle gesprekken doorgeschakeld worden naar de voicemail of naar een zelf in te vullen telefoonnummer. Houdt u er rekening mee dat sommige modems zelf een paar seconden nodig hebben voordat zij uw telefoontoestel laten rinkelen.
  • Druk op opslaan' om uw aanpassingen op te slaan. Deze zullen direct actief zijn.

Mijn voicemail gaat af en toe (ongewenst) aan

  • Uw telefoonnummer is niet geregistreerd

Als uw nummer niet geregistreerd is zal deze altijd automatisch naar de voicemail doorgeschakeld worden tenzij de optie "alle gesprekken doorschakelen" actief staat naar een ander nummer. Als uw internetverbinding wegvalt dan zal uw nummer dus tijdelijk niet bereikbaar zijn en worden alle gesprekken automatisch doorgeschakeld naar de voicemail.

Hoe kan ik controleren of mijn nummer geregistreerd staat?

Uw telefoonnummer is of op meerdere plaatsen geregistreerd.

Voor inkomende gesprekken kan uw telefoonnummer maar op 1 locatie geregistreerd staan. Voorbeeld: Als u uw telefoonnummer in uw modem instelt zal deze zichzelf registreren. Als u daarna hetzelfde telefoonnummer in de softphone instelt zal deze in onze server de plaats van het modem overnemen. Inkomende gesprekken komen binnen op de laatst geregistreerde locatie (de softphone in dit voorbeeld).

Als u nu de softphone uitschakelt zullen alle inkomende gesprekken dus naar de voicemail doorgeschakeld worden totdat het modem zichzelf weer automatisch registreerd. Standaard gebeurt dit elk uur. 'Let op': als uw telefoonnummer op een andere locatie geregistreerd wordt zal het modem nog steeds denken dat de registratie goed staat. Het uitbellen heeft hier namelijk geen last van.

Het is dus erg belangrijk dat u uw telefoonnummer maar op 1 locatie registreert of u zeer bewust bent van de gevolgen als u dat niet doet.