De overstapservice voor zakelijke klanten

Voor zakelijke klanten is het niet mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice. Daarom geldt onderstaande informatie..

Wilt u zelf opzeggen?

Het kan zijn dat de overstapservice in uw geval niet werkt, of dat u toch liever zelf uw abonnement van internet, mobiel internet, bellen of TV bij uw huidige provider opzegt. Wij hebben hier voor u de stappen op een rij gezet.

Stap 1: U controleert uw oude contract

Controleer uw voorwaarden, contract- en opzegtermijnen bij uw huidige aanbieder(s). Daarmee voorkomt u dubbele kosten en kunt u uw oude en nieuwe abonnementen naadloos laten aansluiten tijdens de overstap.

Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of TV) en aanbieder verschillen.

Heeft u nog een lopend contract?

Houd er rekening mee dat uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom in rekening brengt, als u uw abonnement voortijdig beëindigt. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.

Informatie over opzeggen

Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/opzeggen.

Stap 2: U bestelt uw nieuwe XS4ALL abonnement(en)

Bestel uw nieuwe abonnementen van XS4ALL op tijd. Bestel hier uw abonnementen 
Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van een maand bij uw huidige aanbieder.

Blijft uw aansluitingstype, zoals ADSL, of glasvezel gelijk?

Dan is de einddatum van uw oude contract tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bestelt. XS4ALL heeft zo’n twee à drie weken nodig om de nieuwe verbinding te leveren.

Verandert uw aansluitingstype, zoals ADSL naar glasvezel?

Laat dan uw nieuwe abonnement minimaal één week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap, zodat u kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let erop dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt.

Stap 3: Lees uw bevestigingsbrief

U krijgt na uw bestelling gelijk een e-mail waarin we bevestigen dat we de bestelling hebben ontvangen. Daarna volgt een check of de bestelde diensten technisch geleverd kunnen worden. Binnen drie werkdagen krijgt u van ons een e-mail met daarin de bevestiging dat wij de bestelde abonnementen kunnen leveren.

De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement krijgt u binnen zeven dagen na de bestelling per brief. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Houd daarbij rekening met uw contract- en opzegtermijn.

U kunt uw bestelling annuleren tot zeven werkdagen na de e-mail met de bestelbevestiging. U kunt annuleren door te bellen met 020 398 75 40.

Stap 4: Zeg uw oude abonnement(en) op

Online opzeggen

De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement staat in de bevestigingsbrief, die u zeven dagen na uw bestelling ontvangt. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website-adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.kpn.com/opzeggen.

Opzegkaarten

Met behulp van de eenvoudige opzegkaart kunt u uw huidige televisie, internet en/of bellenabonnement opzeggen.

Telefoon: nummerbehoud?

Hebt u bij ons aangegeven dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden? Dan kunnen wij uw huidige telefoonaansluiting opzeggen. 
Wilt u een nieuw telefoonnummer? Dan kunt u alleen zelf uw huidige telefoonaansluiting opzeggen.

Bundel of pakket (internet, telefoon en/of TV)?

Hebt u een bundel of pakket bij uw huidige aanbieder, bijvoorbeeld een combinatie met internet en bellen, of internet, bellen en televisie? Dan kunt u alleen zelf uw abonnement beëindigen. Geef bij uw opzegging duidelijk aan of u uw telefoonnummer wilt behouden.

Blijft uw aansluitingstype, zoals ADSL of glasvezel, gelijk?

Geef dan aan dat uw ADSL- of Glasvezelaansluiting behouden moet blijven en dat u XS4ALL toestemming geeft de nieuwe verbinding te realiseren. De opzegdatum van uw huidige contract is dan gelijk aan de opleverdatum van u nieuwe XS4ALL aansluiting. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die u ontvangen heeft. 

Verandert uw aansluitingstype, zoals van Kabel naar ADSL of glasvezel?

Dan kunt u het beste uw kabel, glas of ADSL abonnement minimaal één week later beëindigen dan het moment van activering van uw nieuwe XS4ALL aansluiting. Zo blijft u online. De opzegdatum van uw huidige kabel, glasvezel of ADSL-contract is dan één week later dan de opleverdatum van de XS4ALL-verbinding. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die wij u binnen zeven dagen na uw bestelling hebben gestuurd.

Stap 5: Wij leveren uw nieuwe abonnement

Voor de activering van uw verbinding ontvangt u één of meerdere installatiepakketten. Als u een monteur hebt besteld, zal hij alles voor u aansluiten.

U kunt de aansluiting ook zelf uitvoeren. Maak in dat geval gebruik van de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. Dat hebt u dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het eventueel retourneren van apparatuur (bijv. modem of decoder).

Extra informatie voor zakelijke klanten

Hoe behoud ik mijn telefoonnummers

Wij zorgen ervoor dat u uw telefoonnummers behoudt en dat u op betreffende nummers bereikbaar blijft. Geef daarom duidelijk aan welke nummers u wilt behouden U kunt uw huidige telefoonnummers opvragen bij uw huidige aanbieder.

Kan ik mijn huidige apparatuur blijven gebruiken?

Sommige analoge telefoontoestellen, faxen, frankeermachines en deuropeners werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP werken deze apparaten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met de leverancier van uw apparatuur.

Behoud ik mijn vaste IP-adressen?

IP-adressen zijn niet overdraagbaar naar een nieuwe aanbieder. U ontvangt van ons nieuwe vaste IP-adressen. Als u hulp wilt bij het instellen van de IP-nummers, kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

Kan ik mijn PIN- en Alarmvoorzieningen blijven gebruiken?

Sommige PIN- en Alarmvoorzieningen werken alleen via traditionele PSTN/ISDN-verbindingen. Bij een overstap van traditionele vaste telefonie (PSTN/ISDN) naar VoIP, werken deze diensten mogelijk niet meer. Bespreek uw overstap met uw PIN- en/of Alarmleverancier.

Welke diensten komen bij de overstap te vervallen?

Neemt u meer diensten af bij een aanbieder, zoals internet, bellen en tv, dan zijn deze mogelijk gebundeld in één contract. Bij beëindiging van een contract, komen alle diensten die onderdeel uitmaken van dat contract te vervallen. U kunt bij uw huidige aanbieder opvragen welke contracten u heeft.

Kan ik na de overstap gebruik blijven maken van mijn e-mailadressen?

Niet-aanbiedergebonden e-mailadressen kunt u na de overstap gewoon blijven gebruiken. Heeft u aanbiedergebonden e-mailadressen (bijvoorbeeld jan@telecomaanbieder.nl), dan kunt u die niet meenemen naar uw nieuwe aanbieder. U krijgt van XS4ALL nieuwe e-mailadressen.

Kan ik mijn huidige clouddiensten blijven gebruiken?

Indien clouddiensten (zoals bijvoorbeeld Microsoft Office 365) onderdeel uitmaken van uw contract dat wordt opgezegd, komt mogelijk ook de clouddienst te vervallen. Bestel een overeenkomstige clouddienst voor gebruik na de overstap en bespreek de migratiemogelijkheden met ons.

Kan ik mijn huidige spraakdienst blijven gebruiken?

Indien internet- en spraakdiensten in uw huidige contract gebundeld zijn, komt bij het opzeggen van uw internetverbinding mogelijk ook de spraakdienst te vervallen. Bespreek uw overstap en uw wens een spraakdienst te behouden met uw nieuwe aanbieder.

Klantenservice

Nog vragen? Neem contact met ons op

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur