Bestel- en orderstatus

U hebt een aanvraag gedaan voor Internet, Bellen en/of Televisie van XS4ALL of u hebt uw abonnement gewijzigd en/of iets bijbesteld. En wat nu?

  • Binnen 7 dagen na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een brief met voor uw bestelling relevante informatie en met de geplande opleverdatum.
  • Ongeveer een week voor de opleverdatum ontvangt u, wanneer van toepassing op uw bestelling, een (of meerdere) pakket(ten) met de door u bestelde apparatuur. Voor elk pakket ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code zodat u de zending op de website van PostNL kunt volgen.

Let op: Als u gebruik maakt van de overstapservice, zegt XS4ALL uw diensten bij de oude provider op. Om te voorkomen dat u dubbele abonnementskosten betaalt, plaatsen wij uw order pas enkele dagen voor afloop van de opzegtermijn in het ordersysteem. Het kan daardoor voorkomen dat u de eerste weken na uw bestelling geen wijziging in de orderstatus ziet. Ook in het geval wanneer u een wensdatum bij uw order opgeeft, zal de order pas enkele dagen voor de gewenste datum in het ordersysteem worden geplaatst.

  • Status van uw bestelling


    Bekijk hier de status van uw aanvragen. U hebt daarvoor uw loginnaam nodig, als u al klant bent. Of het ordernummer als u nieuwe klant bent en nog geen loginnaam heeft ontvangen. Het ordernummer staat in de Bevestiging van uw bestelling.

    Klik hier om in te loggen

    Bellen

    Hebt u gekozen voor Bellen van XS4ALL en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Zeg niet zelf uw vaste telefoonnummer op bij uw huidige telefonie-aanbieder! Doet u dit wel, dan kunnen wij uw telefoonnummer niet overzetten en raakt u uw telefoonnummer kwijt. Wij regelen de opzegging bij uw huidige aanbieder als de overstap mogelijk blijkt te zijn.

    Televisie

    Als u overstapt via de overstapservice dan gaat uw televisieabonnement automatisch mee, als het onderdeel uitmaakt van uw abonnement bij uw huidige internetprovider. Wanneer uw huidige televisieabonnement bij een andere provider loopt dan uw internetprovider, dan moet u uw televisieabonnement zelf opzeggen. Dat kan met deze opzegkaart (pdf).

  • Spotify Premium

    Als u recht hebt op gratis Spotify Premium, omdat u Alles-in-1 Smart, Plus of Pro hebt, dan moet u Spotify na de oplevering zelf activeren via het Service Centre. Spotify activeren

  • Installatiepakket

    U ontvangt het installatiepakket een week voor oplevering van uw bestelling. Hebt u tijdens het bestelproces gekozen voor installatie door de monteur? Laat het pakket dan a.u.b. dicht en overhandig het samen met de abonnementsgegevens die u per post ontvangt aan de monteur.

    Digitenne wordt apart geleverd

    Als u Digitenne hebt besteld dan ontvangt u dit pakket in een aparte levering van KPN.

    Internet Onderweg wordt apart geleverd

    Het Internet Onderwegpakket is een apart pakket en wordt apart geleverd van de overige apparatuur. Internet Onderweg kunt u meteen na ontvangst in gebruik nemen. Instructies voor installatie zijn eenvoudig en worden meegestuurd.

    Als u een monteur heeft besteld

  • Hebt u gekozen voor installatie door een monteur, dan neemt GUIDION Telecom Support enkele dagen voor oplevering van de dienst contact met u op voor het maken van een afspraak.
  • Dit is wat de monteur gratis voor u doet:

    • Coördinatie van het proces 
      Planning van de afspraak. Controle vooraf van het aanwezige modem, loginnaam en wachtwoord. Kwaliteitscontrole achteraf.
    • Installatie en configuratie 
      Installatie van het modem. Aansluiting van maximaal 2 computers.
    • Installatie TV-ontvanger voor 1e en 2e TV-toestel.
    • E-mail (optioneel) 
      Configuratie van 1 e-mailaccount.
    • Bellen (optioneel) 
      Configuratie van 1 account in het modem met aangesloten telefoon.
    • Internet Onderweg (optioneel) 
      Installatie van een simkaart en/of een USB-modem of een Mobiele WiFi.
    • Testen 
      Vanzelfsprekend wordt alles in overleg getest.
    • Uitleg 
      Zodra alles is geïnstalleerd, krijgt u nog een kort advies over het gebruik van de diensten die u vanaf dat moment afneemt van XS4ALL.

    Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

  • Wilt u meer laten doen?

    Als u extra hulp wilt, vertel dit dan vooraf aan de monteur tijdens het maken van de installatieafspraak. U kunt de monteur bijvoorbeeld ook meer TV-ontvangers laten aansluiten. De kosten voor dit meerwerk zijn voor uw rekening: € 17,50 per kwartier.

  • Voorbeelden van extra hulp van de monteur

- Instellen van extra e-mail of bellen-accounts of het aansluiten van extra computers.

- Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen.

- Bekabeling netjes wegwerken.

Zelf installeren

Installeert u alles zelf? Gebruik dan de handleiding in de doos. Heeft u deze liever digitaal? Ga dan naar de handleidingen pagina.

    Klantenservice

    Nog vragen? Neem contact met ons op

    Klantenservice

    Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
    Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

    Technische ondersteuning

    Dagelijks 8:00 - 22:00 uur