Bestel- en orderstatus

U heeft een aanvraag gedaan voor Internet, (met bellen en/of Televisie van XS4ALL). En wat nu?

  1. Binnen 3 werkdagen na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u per post de orderbevestiging.
  2. Ongeveer 10 dagen voor de gewenste opleverdatum ontvangt u van ons een brief met de opleverdatum en de gegevens die voor de installatie van belang zijn. Bewaar deze brief goed voor de monteur.
  3. Ongeveer een week voor de opleverdatum ontvangt u, wanneer van toepassing op uw bestelling, een (of meerdere) pakket(ten) met de door u bestelde apparatuur. Voor elk pakket ontvangt u per e-mail een Track & Trace-code zodat u de zending op de website van PostNL kunt volgen.
  4. Onze monteur (van Guidion) neemt uiterlijk 5 dagen voor de opleverdatum contact met u op voor het maken van een installatieafspraak.
  • Status van uw bestelling

    Bekijk hier de status van uw aanvragen. U hebt daarvoor uw loginnaam nodig, als u al klant bent. Of het ordernummer als u nieuwe klant bent en nog geen loginnaam heeft ontvangen. Het ordernummer staat in de Bevestiging van uw bestelling.

    Klik hier om in te loggen

    Bellen

    Hebt u gekozen voor Bellen van XS4ALL en wilt u uw huidige telefoonnummer behouden? Zeg niet zelf uw vaste telefoonnummer op bij uw huidige telefonie-aanbieder! Doet u dit wel, dan kunnen wij uw telefoonnummer niet overzetten en raakt u uw telefoonnummer kwijt. Wij regelen de opzegging bij uw huidige aanbieder als de overstap mogelijk blijkt te zijn.

    Televisie

    Als u overstapt via de overstapservice dan gaat uw televisieabonnement automatisch mee, als het onderdeel uitmaakt van uw abonnement bij uw huidige internetprovider. Wanneer uw huidige televisieabonnement bij een andere provider loopt dan uw internetprovider, dan moet u uw televisieabonnement zelf opzeggen. Dat kan met deze opzegkaart (pdf).

  • Spotify Premium

    Als u recht hebt op gratis Spotify Premium, omdat u Alles-in-1 Smart, Plus of Pro hebt, dan moet u Spotify na de oplevering zelf activeren via Mijn XS4ALL. Spotify activeren

  • Installatiepakket

    U ontvangt het installatiepakket een week voor oplevering van uw bestelling. Hebt u tijdens het bestelproces gekozen voor installatie door de monteur? Laat het pakket dan a.u.b. dicht en overhandig het samen met de abonnementsgegevens die u per post ontvangt aan de monteur.

    Digitenne wordt apart geleverd

    Als u Digitenne hebt besteld dan ontvangt u dit pakket in een aparte levering van KPN.

    Internet Onderweg wordt apart geleverd

    Het Internet Onderwegpakket is een apart pakket en wordt apart geleverd van de overige apparatuur. Internet Onderweg kunt u meteen na ontvangst in gebruik nemen. Instructies voor installatie zijn eenvoudig en worden meegestuurd.

    Als u een monteur heeft besteld

  • Heeft u gekozen voor installatie door een monteur, dan neemt GUIDION Telecom Support vijf dagen voor oplevering van de dienst contact met u op voor het maken van een afspraak. De afspraak vindt de dag na oplevering van de verbinding plaats zodat we zeker weten dat alles werkt.De richttijd voor de installatie werkzaamheden: 45 minuten voor installatie Internet (en Bellen), 90 minuten voor Internet, TV (en Bellen)
  • Dit is wat de monteur gratis voor u doet:

    • Coördinatie van het proces 

      Planning van de afspraak. Controle vooraf van het aanwezige modem, loginnaam en wachtwoord. Kwaliteitscontrole achteraf.

      Installatie en configuratie 

      Het modem wordt, voor het beste resultaat, zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van het KPN-netwerk geplaatst. De monteur controleert de kwaliteit van het aansluitpunt op het KPN-netwerk, het zogenaamde ISRA-punt en vervangt dit indien nodig.

    • Draadloos aansluiten van maximaal 2  apparaten (computers, tablets) op het modem. Eventueel benodigde netwerkkabels zijn uw rekening. Eur 3,50 per 5 meter kabel.
    • Extra kabel of het wegwerken van kabels in kabelgoten of loze leidingen is voor uw rekening. Guidion rekent hiervoor Eur 17,50 per kwartier.

      Wilt u TV-ontvangers draadloos aan laten sluiten? Bij de monteur kunt u de benodigde apparatuur aanschaffen. Voor de eerste draadloze aansluiting bedragen de kosten Eur 75, voor iedere extra ontvanger Eur 37,50

      Wifi-check door het hele huis incl instellen optimaal wifi kanaal en advies over verbetermogelijkheden, bijvoorbeeld via een Repeater. Deze kunt u bij de monteur aanschaffen.

      E-mail (optioneel) Configuratie van 1 e-mailaccount.

      Bellen (optioneel) Configuratie van 1 account in het modem met aangesloten telefoon.

      Internet Onderweg (optioneel) Installatie van een simkaart en/of een USB-modem of een Mobiele WiFi.

      Testen Vanzelfsprekend wordt alles in overleg getest.

      Uitleg Zodra alles is geïnstalleerd, krijgt u nog een kort advies over het gebruik van de diensten die u vanaf dat moment afneemt van XS4ALL en aandacht voor  mijn.xs4all.nl en xs4all.nl/klantenservice

      Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

      Wilt u meer laten doen?

      Installatie TV-ontvanger voor 1e en 2e TV-toestel. Hiervoor zit 20m kabel bij de prijs inbegrepen. Kabels worden langs de muur gelegd.

      Wilt u extra werkzaamheden laten uitvoeren die niet in het standaardpakket zitten, zoals het leggen van kabels of extra installaties op andere computers, geef dit aan tijdens het maken van in de installatieafspraak. Extra kosten worden door de monteur voor aanvang van de werkzaamheden met u besproken. Na uitvoering dienen de extra kosten via iDeal met de monteur afgerekend te worden. Alle bovengenoemde prijzen zijn incl BTW.

  • Voorbeelden van extra hulp van de monteur

- Instellen van extra e-mail of bellen-accounts of het aansluiten van extra computers.

- Een harde schijf of printer in uw netwerk opnemen.

- Bekabeling netjes wegwerken.

Als u liever zelf installeert

Installeert u alles zelf? Gebruik dan de handleiding in de doos. Heeft u deze liever digitaal? Ga dan naar de handleidingen pagina.

    Klantenservice

    Nog vragen? Neem contact met ons op

    Klantenservice

    Werkdagen 8:00 - 20:00 uur.
    Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

    Technische ondersteuning

    Dagelijks 8:00 - 22:00 uur