Bestel- en orderstatus

    • Status van uw bestelling

      U heeft een bestelling geplaatst en nu bent u benieuwd naar de status. Logisch. Gelukkig bent u hier aan het goede adres. Druk simpelweg op de knop ‘Bekijk bestelstatus’ voor meer informatie. Als nieuwe klant kunt u vervolgens het ordernummer van uw bestelling en uw postcode invoeren. Die vindt u terug in de bevestigingsmail. Bent u een bestaande klant? Gebruik dan uw loginnaam en wachtwoord.

      Bekijk bestelstatus

    • Hoe verloopt uw aanvraag?

      1. U ontvangt een e-mail ter bevestiging nadat u de aanvraag heeft geplaatst
      2. Ongeveer 1 week voor de gewenste opleverdatum ontvangt u van ons een brief. Hierin staat de definitieve opleverdatum vermeld. En de gegevens die voor installatie van belang zijn. Bewaar deze brief goed voor de monteur.
        Let op: als u gebruik maakt van een overstapservice wordt altijd een maand opzegtermijn in acht genomen. Dit gebeurd om dubbele kosten zoveel mogelijk te voorkomen.
      3. Een week voor de definitieve opleverdatum versturen wij, indien nodig, uw nieuwe apparatuur. Het kan voorkomen dat dit door middel van meerdere pakketten gebeurd. Per pakket ontvangt u een Track & Trace-code zodat u de zending via PostNL kunt volgen. Dit gaat per e-mail.
      4. Onze monteur van Guidion neemt uiterlijk 5 dagen voor de opleverdatum contact met u op voor het maken van een installatieafspraak.
    • Bellen

      Heeft u gekozen voor Bellen van XS4ALL met nummerbehoud? Zeg dan niet zelf uw vaste telefoonabonnement op bij uw huidige telefonieprovider. Doet u dat wel? Dan kunnen wij het nummer niet overzetten en raakt u het mogelijk kwijt.

      Televisie

      Neemt u internet en tv bij dezelfde provider af? Dan worden beiden diensten opgezegd via onze overstapservice. Als u voor het laatste gekozen heeft natuurlijk. Neemt u internet en tv apart af? Dan moet u tv zelf opzeggen. Dat kan gemakkelijk via deze opzegkaart (pdf).

    • Installatiepakket

      U ontvangt het installatiepakket een week voor oplevering van uw bestelling. Heeft u tijdens het bestelproces gekozen voor installatie door de monteur? Laat het pakket dan a.u.b. dicht en overhandig het samen met de abonnementsgegevens die u per post ontvangt aan de monteur.

      Digitenne wordt apart geleverd

      Als u Digitenne hebt besteld dan ontvangt u dit pakket in een aparte levering van KPN.

      Als u een monteur heeft besteld

    • Heeft u gekozen voor een installatie door monteur? Dan neemt Guidion contact met u op. Per e-mail of telefonisch. Dit gebeurt meestal een week voor de oplevering van uw diensten. De monteur kan altijd pas vanaf de eerstvolgende dag langskomen. Gaat uw internetverbinding maandag 3 december online? Dan kan de monteur vanaf dinsdag 4 december langskomen.

    Dit doet de monteur kosteloos voor u:

    1. Het modem wordt, voor het beste resultaat, zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt van het KPN-netwerk geplaatst.
    2. De monteur controleert de kwaliteit van het aansluitpunt.
    3. De monteur sluit maximaal 2 apparaten (computer, tablet, etc.) aan op het modem. Inclusief de configuratie van 1 e-mailaccount. Eventuele netwerkkabels zijn voor uw rekening. U kunt rekenen op € 5,- per 5 meter kabel.
    4. Configuratie van uw telefoonnummer in het modem met aangesloten telefoon.
    5. Installatie van de 1e en 2e tv-ontvanger. 20 meter netwerkkabel bij de prijs inbegrepen. Deze kabels worden langs de muur gelegd. Extra bekabeling of het wegwerken hiervan in kabelgoten of loze leidingen is voor uw rekening. Vraagt u in dat geval om een kabelexpert. Guidion rekent hiervoor € 17,50 per kwartier. Wilt u 1 of meerdere tv-ontvangers draadloos aan laten sluiten? Bij de monteur kunt u de benodigde apparatuur aanschaffen. Voor de eerste draadloze aansluiting bedragen de kosten € 75,00 voor iedere extra ontvanger € 37,50.
    6. WiFi-check door het hele huis inclusief en advies over verbetermogelijkheden, bijvoorbeeld via een WiFi-versterker.
    7. Zodra alles is geïnstalleerd controleert de monteur of alles goed werkt en krijgt u nog kort advies over het gebruik van uw diensten en Mijn XS4ALL.

    Uw extra TV-ontvangers of Digitenne-ontvangers sluit u eenvoudig en snel zelf aan. In het installatiepakket vindt u hiervoor een handleiding.

    Wilt u meer laten doen?

    Wilt u extra werkzaamheden laten uitvoeren die niet in het standaardpakket zitten, zoals het leggen van kabels of extra installaties op andere computers? Geef dit dan aan tijdens het maken van uw afspraak met Guidion. De extra kosten worden dan met u besproken.

    Als u liever zelf installeert

    Installeert u alles zelf? Gebruik dan de handleiding in de doos. Heeft u deze liever digitaal? Ga dan naar de handleidingen pagina.

    Klantenservice

    Heeft u nog vragen?

    Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.

    Kijk op deze pagina voor al uw contactopties