migratie-symbol-blurred.jpg migratie-symbol.jpg

Uw online overzicht

Alle veranderingen op een rij

Onderstaande veranderingen gelden vanaf het moment dat uw abonnement omgezet is naar de techniek van KPN, tenzij anders vermeld.

Weet u niet zeker of een verandering van toepassing is op uw situatie? Bel dan met onze Klantenservice. Dan kijken we samen of een onderwerp relevant voor u is.

[A1] Mijn XS4ALL wordt MijnKPN

In plaats van Mijn XS4ALL, gebruikt u straks MijnKPN. Dan heeft u geen toegang meer tot uw Mijn XS4ALL. MijnKPN is beschikbaar via de browser en via de MijnKPN-app. Na omzetting van uw abonnement ontvangt u hier meer informatie over.

In MijnKPN...

  • Wijzigt u uw abonnement, kunt u uw facturen inzien en uw contactgegevens aanpassen

  • Staan al uw huidige gegevens uit Mijn XS4ALL. Óók uw oude facturen

  • Kunt u extra veilig inloggen met een tweestapsverificatie

[A2] Contactvoorkeuren via MijnKPN

Uw contactvoorkeuren voor het ontvangen van onze nieuwsbrief, serviceberichten, tips en aanbiedingen kunt u straks aanpassen via MijnKPN.

Afmelden marktonderzoek
Ontvangt u een uitnodiging voor deelname? Marktonderzoek geschiedt altijd op vrijwillige basis. U kunt zich altijd afmelden zodra u een uitnodiging ontvangt.

[A3] Privacy statement van KPN wordt van kracht

Straks geldt voor u het privacy statement van KPN. KPN heeft een privacy officer die strikt toezicht houdt op de rechtmatige verwerking van persoonsgegevens. Het belang van de klant blijft voorop staan.

[A4] Factuurindeling, factuur inzien en factuurnotificatie

De facturen die u voortaan ontvangt, zien er anders uit. De indeling verandert en de verbruikskosten staan los vermeld. Uw oude én nieuwe facturen vindt u terug in MijnKPN.

Uitleg nieuwe factuur
Bij uw eerste factuur na de omzetting van uw abonnement vindt u een link naar een uitleg over de nieuwe factuur. U krijgt voortaan standaard een factuurnotificatie per e-mail. Ontving u de factuur altijd per post? Dan blijft u deze post ontvangen.

[A5] Betalingen via nieuw bankrekeningnummer

De betaling van uw abonnement loopt straks via IBAN NL41 INGB 0000 4675 98 ten name van KPN.

Betalingen via automatische incasso
Deze betalingen lopen straks door via bovenstaand rekeningnummer. Daar hoeft u niets voor te doen.

Betalingen via acceptgiro
Deze betaalwijze vervalt. Wel kunt u handmatig blijven betalen. Gebruik hiervoor straks de betaalinformatie op de factuur voor handmatige betalingen.

[A6] Online servicepagina's worden verplaatst

Gebruikt u de online servicepagina’s xs4all.nl/service met instructies of informatie
over onze diensten en hardware? Straks kunt u deze op de website van KPN terugvinden.

[A7] De hardware webshop van XS4ALL vervalt

Op webshop.xs4all.nl kunt u terecht voor hardware. Voor bijvoorbeeld wifi-repeaters en kabels. Deze webshop is alleen toegankelijk vanaf een XS4ALL-internetverbinding.

Straks is deze niet meer toegankelijk en kunt u op de webshop apparatuurvoorthuis.kpn.com terecht voor apparatuur en kabels. Deze webshop is voor iedereen toegankelijk en heeft een groter assortiment.

[I1] Een nieuw IP-adres

Elke internetverbinding heeft een eigen en uniek IP-adres. Uw IP-adres verandert. Meestal heeft dat geen gevolgen en hoeft u niets te doen. Uw (wifi-)netwerk en uw aangesloten apparaten blijven dan ook werken zoals u gewend bent.

Wanneer u wél iets moet doen
Uw nieuwe IP-adres ontvangt u ongeveer één week voor de omzetting van uw abonnement. Per post én per e-mail. Pas uw IP-instellingen aan als u een eigen server of programma heeft waarop uw IP-adres handmatig is ingesteld.

Krijgt u hulp van een automatiseringsbedrijf of IT-specialist? Informeer hen over deze wijziging.

[I2] Poortbeveiliging van XS4ALL vervalt

In Mijn XS4ALL kunt u momenteel het poortbeveiligingsniveau instellen voor het netwerk tussen onze datacenters en uw modem. Bij de omzetting van uw abonnement komt deze poortbeveiliging te vervallen. KPN maakt gebruik van diverse andere beveiligingsmethodes, waarbij uw internetveiligheid uiteraard op hetzelfde niveau blijft.

[I3] Hostnames vervallen

Een hostname is een unieke handmatig ingestelde naam van een IP-adres.

Heeft u een hostname aangemaakt? Hostnames komen te vervallen. Ook kunt u geen nieuwe hostnames meer instellen. Waar u nu uw hostname gebruikt, kunt u straks uw nieuwe IP-adres invullen. U ontvangt uw nieuwe IP-adres één week voor de omzetting van uw abonnement.

[B1] Nieuwe abonnementsstructuur

Heeft u één Bellen Basis-abonnement? Dan verandert de abonnementsopbouw niet voor u. Deze verandert wél als u meerdere telefonie-abonnementen heeft, of als u Bellen Onbeperkt Benelux of Bellen Onbeperkt Buitenland heeft. U ziet dit terug in de tabel van uw persoonlijke overzicht. Dit overzicht wordt per post naar u verzonden.

Heeft u meerdere Bellen van XS4ALL-abonnementen?
Dan gaan uw abonnementskosten omlaag

Heeft u meerdere telefonie-abonnementen bij XS4ALL, waarvan minstens één met onbeperkt bellen naar de Benelux of het buitenland?
Dan kunt u straks met al uw Bellen van XS4ALL-telefoonnummers óók onbeperkt bellen.

[B2] Functies van VoIP Selfcare (o.a. voicemail)

De functionaliteiten van VoIP Selfcare vindt u straks grotendeels in MijnKPN terug. De volgende onderdelen worden gereset en komen niet terug in MijnKPN. Deze kunt u opnieuw instellen en/of terugvinden op de volgende plaatsen:

Voicemail beluisteren en verwijderen
Bel hiervoor naar telefoonnummer 1233

Uw belkosten per maand samengevat
Deze vindt u op uw toekomstige facturen

Uitgaande oproepen naar geografische nummerreeksen blokkeren
Via uw FRITZ!Box, zie hiervoor xs4all.nl/voipfuncties

Gesprekshistorie inzien
Via uw FRITZ!Box, zie hiervoor xs4all.nl/voipfuncties

Nummerweergave bij uitgaande oproepen standaard uitschakelen
Via uw FRITZ!Box, zie hiervoor xs4all.nl/voipfuncties

Let op: de instellingen van blokkades op uitgaande oproepen - naar geografische nummerreeksen - en uw nummerweergave bij uitgaande oproepen worden gereset. Deze kunt u nu alvast instellen via de FRITZ!Box. Dan blijven de instellingen behouden. Bekijk ook hiervoor xs4all.nl/voipfuncties

[B3] Voicemail: welkomstboodschap wordt gewist

Heeft u een welkomstboodschap ingesproken voor uw voicemail? Deze wordt gewist. Na de omzetting van uw abonnement kunt u deze opnieuw inspreken. Bel daarvoor ná de omzetting van uw abonnement naar 1233. Bij het volgen van de instructies kunt u ook een pincode voor uw voicemail instellen – zie daarvoor onderwerp B4.

[B4] Voicemail beluisteren vanaf een andere telefoon

Wilt u voortaan uw voicemail bereiken via een ander telefoonnummer? Dat is mogelijk na de omzetting van uw abonnement. Hiervoor dient u een pincode in te stellen. Bel na de omzetting van uw abonnement naar 1233 (met uw vaste telefoon) en doorloop eenmalig de instructies. Bij het volgen van deze instructies kunt u ook een nieuwe welkomstboodschap inspreken. Zie daarvoor onderwerp B3.

Uw voicemail blijft vanaf uw eigen telefoonnummer toegankelijk zonder pincode.

[B5] Voicemail: De bewaartermijn verandert

Onbeluisterde voicemailberichten blijven in plaats van 100 dagen straks 30 dagen
beschikbaar.

Beluistert of bewaart u een voicemail?
Dan blijft de voicemail vanaf dat moment nog eens 30 dagen beschikbaar, net zoals dat nu het geval is. Het telefoonnummer voor toegang tot uw voicemail blijft 1233.

Oude voicemailberichten beluisteren
Wilt u voicemailberichten beluisteren die u ontvangen heeft vóór de omzetting? Bel dan naar 1333.

[B6] Bellen kan straks alleen vanaf uw aansluitadres

Gebruikt u Bellen van XS4ALL op een ander adres dan uw aansluitadres? Bellen van XS4ALL werkt straks alleen via het modem op het adres van uw internetaansluiting. Is uw telefoon aangesloten op uw modem? Dan blijft deze gewoon werken.

Tip: voor inkomende gesprekken kunt u de telefoon doorschakelen naar uw mobiele telefoon. Heeft u een Bellen Basis-abonnement? Dan zijn hier wel kosten aan verbonden.

[B7] Telefoonnummer op maximaal één apparaat actief

Uw telefoon kan straks alleen actief zijn op één modem, smartphone, tablet óf computer. Voorheen kon uw telefoon actief zijn op maximaal tien apparaten.

Heeft u meerdere telefoontoestellen via een basisstation aangesloten op het modem?
In zulke gevallen blijven deze telefoontoestellen wél werken. Een basisstation geldt namelijk als één actief apparaat.

[B8] De kostenlimiet vervalt

De maandelijkse kostenlimiet voor Bellen van XS4ALL vervalt straks. Onverwacht hoge kosten voorkomen? Dan kunt u bijvoorbeeld een blokkade instellen op uitgaande oproepen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan telefoonnummers waar extra kosten aan verbonden zijn, zoals 0900-nummers. Dit regelt u straks via MijnKPN.

[B9] Telefoongidsen

Heeft u toestemming gegeven om uw telefoonnummer te laten opnemen door nummerinformatiediensten? Zoals de online telefoongids? Dan geven wij uw gegevens straks opnieuw aan deze diensten door.

Uw gegevens daarna inzien en aanpassen? Ga dan naar mijnnummervermelding.nl.

Heeft u géén toestemming gegevens om uw gegevens door te geven aan nummerinformatiediensten? Dan blijft dit zo.

[B10] Onbeperkt bellen met andere klanten

U belt nu kosteloos met andere XS4ALL-klanten die Bellen van XS4ALL hebben. Straks kan dat ook met alle KPN Consumenten-klanten met een regionaal telefoonnummer. Samen zijn dat 1,6 miljoen nummers in Nederland.

[T1] Televisie van XS4ALL wordt KPN TV

Voortaan ziet u het KPN-logo in het tv-menu. Televisie blijft gewoon werken. Er verandert niets aan de tv-ontvanger(s), het tv-menu, de afstandsbediening, het zenderaanbod, opnames en persoonlijke zenderlijsten.

[T2] XS4ALL Televisie-app wordt KPN iTV-app

Televisiekijken op uw smartphone of tablet? Dat doet u straks via de KPN iTV-app. Liever via uw computer kijken? Dat kan straks via de internetbrowser op tv.kpn.com.

Het menu en de functies blijven hetzelfde. Alleen de kleur en het logo veranderen naar die van KPN. De XS4ALL Televisie-app werkt nog drie maanden nadat uw abonnement is omgezet. U ontvangt na de omzetting meer informatie over het installeren van de KPN iTV-app en tv.kpn.com.

[T3] Nieuw: persoonlijke aanbevelingen films & series

Persoonlijke kijktips op basis van uw kijkgedrag? Deze vindt u in het tv-menu en in de KPN iTV-app. De optie om uw kijkgedrag bij te houden staat standaard uit. Wilt u dit inschakelen? Dat kan na de omzetting van uw abonnement via MijnKPN of in de KPN iTV-app.

[T4] Nieuw: zenderpakketten bestellen via het tv-menu

Bestelt u wel eens een zenderpakket? Met bijvoorbeeld extra sport- of filmzenders? Deze bestellingen en opzeggingen regelt u voortaan in MijnKPN.

Nieuw: straks kunt u zenderpakketten ook bestellen en opzeggen met uw afstandsbediening. Dat doet u via het tv-menu.

[M1] Mobiel Internet als los abonnement, factuur van KPN

Uw Mobiel Internet-abonnement wordt voortaan geleverd door KPN Mobiel met de voorwaarden van KPN. U ontvangt in de toekomst losse facturen van KPN, óók als u Mobiel Internet Instap heeft van € 0,- per maand. De prijs en datalimiet van alle Mobiel Internet-abonnementen blijven gelijk.

[M2] U krijgt een nieuwe simkaart

Uw Mobiel Internet-abonnement wordt straks geleverd door KPN Mobiel. Daarom moet uw simkaart vervangen worden. De nieuwe simkaart en informatie over het
activeren hiervan krijgt u van KPN toegestuurd, nadat uw abonnement is omgezet.

Oude simkaart werkt nog twee maanden
Als uw abonnement omgezet is, werkt uw oude simkaart nog twee maanden. De nieuwe simkaart heeft - net als uw huidige simkaart - een 097-nummer waarmee u niet kunt bellen, maar alleen kunt internetten.

[M3] Notificaties dataverbruik

Ontvangt u notificaties per e-mail over uw Mobiel Internet-abonnement? Deze optie vervalt straks. Voortaan ontvangt u een sms op het 097-nummer van de nieuwe simkaart. Dat is het geval als u 50%, 75% en 100% van uw data heeft verbruikt én als de nieuwe maand ingaat.

Let op:
Deze sms'jes ontvangt u als de simkaart in een apparaat zit dat sms'jes kan ontvangen. Bijvoorbeeld een smartphone en de meeste tablets. De status van uw dataverbruik bekijkt u ook via de MijnKPN-app.

[E1] Webmail van XS4ALL wordt KPN Webmail

Webmail biedt toegang tot uw e-mail via een webbrowser. U kunt gewoon met uw huidige gegevens blijven inloggen op webmail.xs4all.nl. Na het inloggen komt u terecht op de webmail-omgeving van KPN. Deze heeft een groen kleurtje, maar werkt grotendeels hetzelfde als de XS4ALL-omgeving.

Nieuw
In de webmail-omgeving van KPN krijgt u er een agendafunctie bij. U kunt straks ook inloggen via webmail.kpnmail.nl.

[E2] Webmail: de greenlist vervalt

Met de greenlist-functie kunt u e-mails van een specifieke afzender in uw inbox terecht laten komen, zodat deze niet in uw spamfolder belanden. Deze functie vervalt straks. Controleer regelmatig uw spamfolder, zodat u geen gewenste e-mails mist.

[E3] Spamfilter staat standaard aan

Straks staat het spamfilter standaard aan. U kunt het dan niet meer uitschakelen. Daardoor is het mogelijk dat gewenste e-mails soms in de spamfolder terechtkomen. Controleer regelmatig uw spamfolder op gewenste e-mail.

[E4] Spam afleveren op ander e-mailaccount kan niet meer

Spam ontvangt u in de folder ‘Spam’ van het bijbehorende e-mailaccount. U kunt spam niet meer automatisch laten afleveren in een spamfolder van één van uw andere e-mailaccounts.

[E5] DNSBL’s via XS4ALL werken niet meer

Regelt u uw eigen spamfiltering en heeft u handmatig Domain Name Server Blacklists (DNSBL’s) via XS4ALL (SURBL & SpamHaus) ingesteld voor uw spamfilter? Straks kunt u geen gebruik meer maken van deze DNSBL-lijsten via XS4ALL.

Tip: u kunt DNSBL's van andere aanbieders gebruiken.

[O1] F-Secure SAFE wordt KPN Veilig

Er zijn standaard 5 licenties voor het internetveiligheidspakket F-Secure SAFE inbegrepen bij uw abonnement. Deze software beschermt uw apparaten tegen virussen en malware.

Vervang het internetveiligheidspakket
Na de omzetting van uw abonnement kunt u F-Secure SAFE niet meer op nieuwe apparaten activeren. Vervang daarom na de omzetting van uw abonnement F-Secure SAFE door KPN Veilig. Informatie over de installatie krijgt u na de omzetting.

Hoe lang werkt F-Secure SAFE nog?
F-Secure SAFE blijft nog twee maanden werken nadat uw abonnement is omgezet. Voor KPN Veilig behoudt u hetzelfde aantal licenties. KPN Veilig is ontwikkeld door F-Secure en beschermt uw apparaten net zo goed.

[O2] XS4ALL KEY vervalt

Maakt u gebruik van XS4ALL KEY? Dat is een digitale kluis om uw wachtwoorden in te bewaren.

Geen nieuwe apparaten
Direct na de omzetting van uw abonnement kunt u geen nieuwe apparaten meer aan uw kluis koppelen. Maar de kluis blijft nog wel even werken zoals u gewend bent. Later vervalt de ondersteuning voor XS4ALL KEY - hierover informeren wij u één maand van tevoren.

Zodra de ondersteuning voor XS4ALL KEY vervalt, ontvangt de app geen updates meer en worden wachtwoorden niet meer gesynchroniseerd naar eventueel gekoppelde apparaten. Uw wachtwoorden blijven nog wel beschikbaar in uw digitale kluis.

[O3] Geen nieuwe homepages

Heeft u een homepage (persoonlijke website) bij XS4ALL? Te herkennen aan 'loginnaam.home.xs4all.nl'? Dan blijft deze bestaan en kunt u deze gewoon blijven beheren. Het is straks alleen niet meer mogelijk om een homepage aan te maken als u er nu ook nog geen heeft aangemaakt

[O4] ServicePlus wordt Back-up Internet

ServicePlus is een back-up-dienst voor € 10,- per maand, waarmee u binnen vier uur een nieuw modem kunt krijgen, vijf extra F-Secure-licenties krijgt en een Internet Stick (dongel) met simkaart krijgt die u kunt gebruiken om direct weer online te zijn bij storingen.

Back-up Internet
Straks betaalt u € 5,- per maand en vindt u dit op uw factuur terug onder de naam Back-up Internet. De service waarmee u tijdens een storing online blijft, behoudt u. U krijgt daarvoor een nieuwe dongel en simkaart van KPN in de week vóór de omzetting van uw abonnement.

Wat vervalt er?
De modemwissel binnen vier uur en de vijf extra F-Secure-licenties vervallen. De andere vijf F-Secure-licenties die u standaard bij Internet van XS4ALL krijgt blijft u gewoon behouden.

[O5] NTP-server vervalt

Netwerkbeheerders gebruiken vaak een NTP (Network Time Protocol)-server. Hiermee lopen de systeemklokken van apparaten synchroon met elkaar. Dat is niet de tijd die standaard op uw apparaten wordt weergegeven. Gebruikt u onze NTP-server (ntp.xs4all.nl)? Dan is dit bij u bekend omdat u dit handmatig heeft ingesteld. Onze NTP-server verdwijnt straks.

NTP blijven gebruiken?
Er zijn online andere NTP-servers te vinden waar u kosteloos gebruik van kunt maken.

[O6] De shell-server van XS4ALL vervalt

Onze shell-server shell.xs4all.nl is een publieke UNIX-server. Dit soort servers wordt voornamelijk door systeembeheerders gebruikt om commando's op uit te voeren. De toegang tot onze shell-server wordt straks opgeheven.

[O7] De pingserver van XS4ALL vervalt

De XS4ALL-pingserver ping.xs4all.nl gebruikt u om te controleren of uw verbinding met het internet werkt en wat de reactietijd daarvan is. Gebruikt u onze pingserver? Deze is straks niet meer bereikbaar.

chevron-down