De overstapservice

Uw overstap is onze zorg. Of het nu alleen om internet gaat, of om internet samen met vaste telefonie en/of TV, wij regelen het voor u.

Wat doet u en wat kunt u van ons verwachten?

Stap 1: U controleert uw huidige contract

U kunt uw contract bij uw huidige aanbieder controleren op www.providernaam.nl/mijncontract. Check hier de einddatum van uw contracten en of voortijdig opzeggen kosten met zich meebrengt. Ook kunt u hier vinden of opzeggen nog meer met zich meebrengt, zoals het retourneren van verstrekte apparatuur. Noteer meteen uw contract-ID, want die informatie hebben wij nodig voor uw opzegging.

Eén contract-ID is voldoende

U kunt uw contract-ID vinden in de ‘mijn contract’ pagina, of op uw factuur of u kunt dit telefonisch opvragen. Eén contract ID is voldoende om uw bundel diensten of pakket op te zeggen.

Zo komt u op de ‘mijn contract’ pagina

De ‘mijn contract’ pagina vindt u via de website van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u /mijncontract. Bijvoorbeeld: www.upc.nl/mijncontract. Om uw gegevens in te zien zult u in moeten loggen. Heeft u geen inloggegevens dan kunt u ook telefonisch de gegevens opvragen die u nodig heeft om over te stappen.

Stap 2: Bestel uw abonnementen en kies voor onze overstapservice

Tijdens uw bestelling kunt u kiezen voor onze overstapservice. U kunt hier uw huidige aanbieder selecteren en op de laatste pagina uw contract-ID doorgeven.

Tijd

Overstappen via de overstapservice duurt gemiddeld zo’n 4 weken, dus vraag uw nieuwe abonnement op tijd aan.

Overstap zonder onderbreking

Hebt u internet via een ADSL-aansluiting en houdt u een ADSL-aansluiting? Of heeft u internet via een glasvezel-aansluiting en houdt u een glasvezel-aansluiting?
De einddatum van uw oude abonnement is dan tevens de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of TV kijken.

Hebt u internet via een kabel, glasvezel of ADSL-aansluiting en stapt over op een ander type aansluiting?

Wij adviseren u dan uw nieuwe abonnement minimaal één week vóór de einddatum van uw oude abonnement in te laten gaan. U heeft dan een korte periode van overlap zodat u altijd kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken.

Wanneer kunt u de overstapservice niet gebruiken?

Bij uitzondering komt het voor dat de overstapservice niet werkt. U kunt dan zelf overstappen.Lees meer

De overstapservice kunt u niet gebruiken als:

  • Uw huidige aanbieder de overstapservice niet ondersteunt. De volgende aanbieders doen wel mee met de overstapservice:
    • UPC
    • Telfort
    • Lijbrandt
    • Tele2
    • XMS
    • Vodafone
    • KPN
    • Ziggo
    • Online
  • U bij uw huidige provider geen internet afneemt;
  • U al Internet van XS4ALL heeft en daar TV aan wilt toevoegen: de overstapservice TV werkt alleen als u met internet overstapt.
  • U al Internet van XS4ALL heeft en daar Bellen zonder nummerbehoud aan wilt toevoegen: de overstapervice voor Bellen werkt dan alleen, als u nummerbehoud aanvraagt.
  • U verhuist.
Tip: Via de www. naamprovider.nl/mijncontract omgeving van uw huidige provider kunt u zien welke diensten worden opgezegd met de overstapservice. Wij raden u aan dit na te gaan, zodat u niet voor verrassingen komt te staan na de overstap.
Stap 3: Wij bevestigen uw bestelling en overstap

Wij sturen u na uw bestelling gelijk een e-mail waarin we bevestigen dat we de bestelling hebben ontvangen. Daarna kijken wij of de bestelde diensten technisch kunnen leveren en sturen wij binnen drie werkdagen een e-mail waarin we de bestelde diensten bevestigen. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen. Binnen zeven dagen na de bestelling ontvangt u een brief met daarin de verwachte datum waarop uw abonnement geleverd zal worden.

De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling, of eventueel gekochte hardware hebt ontvangen. Bij annulering bent u wel de reeds gemaakte kosten verschuldigd.

Lees meer over annuleren

Bevestiging van de opzegging door uw huidige provider

Binnen twee weken na de bestelling ontvangt u ook een bevestiging van de opzegging van uw huidige abonnement. Deze brief of e-mail informeert u ook over eventuele kosten die aan de opzegging verbonden zijn, zoals een eindafrekening of andere afsluitkosten. Het kan zijn dat uw oude aanbieder nog contact met u opneemt om voor u relevante zaken betreffende uw overstap toe te lichten.

Stap 4: Wij leveren uw nieuwe abonnement

Voor de activering van uw verbinding ontvangt u een of meerdere installatiepakketten. Wanneer u een monteur hebt besteld, dan zal hij alles voor u aansluiten.

U kunt de aansluiting ook zelf uitvoeren. Maak in dat geval gebruik van de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. U heeft dit dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het eventueel retourneren van apparatuur (bijv. modem of decoder).

Wilt u zelf opzeggen?

Het kan zijn dat de overstapservice in uw geval niet werkt, of dat u toch liever zelf uw abonnement van internet, mobiel internet, bellen of TV bij uw huidige provider opzegt. Wij hebben hier voor u de stappen op een rij gezet.

Stap 1: U controleert uw oude contract

Controleer uw voorwaarden, contract- en opzegtermijnen bij uw huidige aanbieder(s). Daarmee voorkomt u dubbele kosten en kunt u uw oude en nieuwe abonnementen naadloos laten aansluiten tijdens de overstap.

Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of TV) en aanbieder verschillen.

Heeft u nog een lopend contract?

Houd er rekening mee dat uw huidige aanbieder misschien een afkoopsom in rekening brengt, als u uw abonnement voortijdig beëindigt. Neem hierover contact op met uw huidige aanbieder.

Informatie over opzeggen

Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/opzeggen.
Stap 2: U bestelt uw nieuwe XS4ALL abonnement(en)
Bestel uw nieuwe abonnementen van XS4ALL op tijd. Bestel hier uw abonnementen
Houd daarbij rekening met een opzegtermijn van een maand bij uw huidige aanbieder.

Blijft uw aansluitingstype, zoals ADSL, of glasvezel gelijk?

Dan is de einddatum van uw oude contract tevens de ingangsdatum van uw nieuwe contract. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen en/of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bestelt. XS4ALL heeft zo’n twee à drie weken nodig om de nieuwe verbinding te leveren.

Verandert uw aansluitingstype, zoals ADSL naar glasvezel?

Laat dan uw nieuwe abonnement minimaal één week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap, zodat u kunt blijven internetten, bellen en/of tv kijken. Let erop dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt.
Stap 3: Lees uw bevestigingsbrief

U krijgt na uw bestelling gelijk een e-mail waarin we bevestigen dat we de bestelling hebben ontvangen. Daarna volgt een check of de bestelde diensten technisch geleverd kunnen worden. Binnen drie werkdagen krijgt u van ons een e-mail met daarin de bevestiging dat wij de bestelde abonnementen kunnen leveren.

De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement krijgt u binnen zeven dagen na de bestelling per brief. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Houd daarbij rekening met uw contract- en opzegtermijn.

U kunt uw bestelling annuleren tot zeven werkdagen na de e-mail met de bestelbevestiging. U kunt annuleren door te bellen met 020 398 75 40.

Stap 4: Zeg uw oude abonnement(en) op

Online opzeggen

De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement staat in de bevestigingsbrief, die u zeven dagen na uw bestelling ontvangt. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Hoe u uw huidige abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige aanbieder. Na het website-adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.kpn.com/opzeggen.

Opzegkaarten

Met behulp van de eenvoudige opzegkaart kunt u uw huidige televisie, internet en/of bellenabonnement opzeggen.

Telefoon: nummerbehoud?

Hebt u bij ons aangegeven dat u uw huidige telefoonnummer wilt behouden? Dan kunnen wij uw huidige telefoonaansluiting opzeggen.
Wilt u een nieuw telefoonnummer? Dan kunt u alleen zelf uw huidige telefoonaansluiting opzeggen.

Bundel of pakket (internet, telefoon en/of TV)?

Hebt u een bundel of pakket bij uw huidige aanbieder, bijvoorbeeld een combinatie met internet en bellen, of internet, bellen en televisie? Dan kunt u alleen zelf uw abonnement beëindigen. Geef bij uw opzegging duidelijk aan of u uw telefoonnummer wilt behouden.

Blijft uw aansluitingstype, zoals ADSL of glasvezel, gelijk?

Geef dan aan dat uw ADSL- of Glasvezelaansluiting behouden moet blijven en dat u XS4ALL toestemming geeft de nieuwe verbinding te realiseren. De opzegdatum van uw huidige contract is dan gelijk aan de opleverdatum van u nieuwe XS4ALL aansluiting. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die u ontvangen heeft.

Verandert uw aansluitingstype, zoals van Kabel naar ADSL of glasvezel?

Dan kunt u het beste uw kabel, glas of ADSL abonnement minimaal één week later beëindigen dan het moment van activering van uw nieuwe XS4ALL aansluiting. Zo blijft u online. De opzegdatum van uw huidige kabel, glasvezel of ADSL-contract is dan één week later dan de opleverdatum van de XS4ALL-verbinding. Deze datum kunt u terugvinden in de bevestigingsbrief die wij u binnen zeven dagen na uw bestelling hebben gestuurd.
Stap 5: Wij leveren uw nieuwe abonnement

Voor de activering van uw verbinding ontvangt u één of meerdere installatiepakketten. Als u een monteur hebt besteld, zal hij alles voor u aansluiten.

U kunt de aansluiting ook zelf uitvoeren. Maak in dat geval gebruik van de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.

Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. Dat hebt u dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het eventueel retourneren van apparatuur (bijv. modem of decoder).

Klantenservice

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Indicatie actuele wachttijd: Kort

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Menu Zoeken