De overstapservice

Uw overstap is onze zorg: wij regelen het voor u. Het enige dat wij daarvoor nodig hebben is uw contract-ID bij uw huidige provider. Daarna regelen wij alles voor u en we houden u op de hoogte.

Zo gebruikt u de overstapservice

Stap 1: Controleer uw huidige contract

Zo vindt u uw huidige contract-ID

Uw contract-ID kunt u altijd online vinden bij uw huidige provider. U logt daarvoor in op uw account op hun website. Vaak staat het bij het overzicht van uw abonnementen. Wilt u meteen naar uw contractgegevens? Voeg dan /mijncontract toe aan het webadres van uw provider toe. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/mijncontract.


De meeste providers vermelden het contract-ID ook op brieven en facturen. Of u vraagt het Contract-ID telefonisch op.


1 contract-ID is voldoende.

Check de einddatum

In uw online account ziet u ook de einddatum van uw contracten en of voortijdig opzeggen u iets kost. Kijk meteen of u bij het opzeggen nog meer moet doen. Misschien moet u bijvoorbeeld apparatuur terugsturen.


Kijk ook altijd even welke diensten precies kunnen worden opgezegd met de overstapservice bij uw huidige provider. Zo komt u niet voor verrassingen te staan na de overstap.

Internetcontract op zakelijke naam?

Dan kunt u alleen zelf uw zakelijke internetabonnement opzeggen. De overstapservice kan geen zakelijke contracten voor u wijzigen.

Stap 2: Bestel uw abonnementen en kies voor onze overstapservice

Tijdens uw bestelling kunt u kiezen voor onze overstapservice. U kunt dan uw huidige aanbieder selecteren en uw contract-ID doorgeven.

Timing

Overstappen via de overstapservice duurt gemiddeld zo’n 4 weken.

Wij zorgen voor een overstap zonder onderbreking

Blijft uw aansluitingstype gelijk? Dus houdt u glasvezel of ADSL voor en na de overstap? Dan is de einddatum van uw oude abonnement gelijk aan de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen of TV kijken.


Verandert uw aansluitingstype? Bijvoorbeeld van ADSL naar glasvezel? Dan moet uw nieuwe abonnement minimaal 1 week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap. Zo weet u zeker dat u altijd kunt blijven internetten, bellen of TV kijken.

Wanneer kunt u de overstapservice niet gebruiken?

Bij uitzondering komt het voor dat de overstapservice niet werkt. Bijvoorbeeld bij abonnementen op een zakelijke naam. U kunt dan alleen zelf overstappen. Lees meer

De overstapservice kunt u niet gebruiken als:

  • Uw huidige aanbieder de overstapservice niet ondersteunt. De volgende aanbieders doen wel mee met de overstapservice:
    • UPC
    • Telfort
    • Lijbrandt
    • Tele2
    • XMS
    • Vodafone
    • KPN
    • Ziggo
    • Online
  • U bij uw huidige provider geen internet afneemt;
  • U al Internet van XS4ALL heeft en daar TV aan wilt toevoegen: de overstapservice TV werkt alleen als u met internet overstapt;
  • U Bellen zonder nummerbehoud wilt : de overstapervice voor Bellen werkt alleen, als u nummerbehoud aanvraagt;
  • U verhuist;
  • Uw internetcontract bij uw huidige provider op een zakelijke naam staat. U kunt dan alleen zelf uw zakelijke abonnement opzeggen. XS4ALL kan wel uw telefoonnummerbehoud regelen en uw telefoonabonnement opzeggen. Als u dat wilt, bel ons dan op nummer: 020 398 76 66.
Tip: Kijk altijd even bij www. naamprovider.nl/mijncontract van uw huidige provider om te zien welke diensten precies kunnen worden opgezegd met de overstapservice. Zo komt u niet voor verrassingen te staan na de overstap.
Stap 3: Wij bevestigen uw bestelling en overstap

Wij sturen u na uw bestelling meteen een e-mail, zodat u weet dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Daarna kijken wij of wij de bestelde diensten technisch kunnen leveren. Binnen 3 werkdagen sturen wij u een e-mail waarin we de bestelde diensten bevestigen. Daarin kunt u alles nog eens rustig nalezen. Binnen 7 dagen na de bestelling krijgt u een brief met de geplande datum waarop wij uw abonnement leveren.

14 dagen bedenktijd

De annuleringstermijn is 14 dagen vanaf de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling, of eventueel gekochte hardware ontvangt. Bij annulering betaalt u wel de kosten die u misschien al gemaakt heeft in die 14 dagen.

Lees meer over annuleren

Opzegbevestiging van uw huidige provider

Binnen 2 weken na de bestelling bevestigt uw huidige provider dat u uw abonnement opzegt. In deze brief of e-mail staat ook of er nog kosten aan de opzegging verbonden zijn. Bijvoorbeeld of er een eindafrekening volgt, of afsluitkosten. Uw oude aanbieder kan nog contact met u opnemen om relevante zaken voor uw overstap te bespreken.

Stap 4: Wij leveren uw nieuwe abonnement

U krijgt 1 of meerdere installatiepakketten. Als u een monteur heeft besteld, zal hij alles voor u aansluiten.


U kunt ook zelf installeren met de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.


Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude aanbieder. U heeft dit dus niet meer nodig. Uw oude provider informeert u over het retourneren van zijn apparatuur.

Wilt u zelf opzeggen?

Dat kan ook. Wij hebben hier voor u de stappen op een rij gezet.

Stap 1: Controleer uw oude contract

Controleer uw voorwaarden, contract- en opzegtermijnen bij uw huidige aanbieder(s). U kunt dan uw oude en nieuwe abonnementen naadloos laten aansluiten bij de overstap. En u voorkomt dubbele kosten.

Let op: de voorwaarden kunnen per dienst (internet, telefonie of TV) en aanbieder verschillen.

Heeft u nog een lopend contract?

Misschien brengt uw huidige provider een afkoopsom in rekening, als u uw abonnement voortijdig stopt. Vraag dat aan uw huidige provider.

Informatie over opzeggen

Hoe u uw abonnement kunt opzeggen vindt u op de opzegwebsite van uw huidige provider. Na het website adres van uw huidige provider typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.ziggo.nl/opzeggen.

Stap 2: Bestel uw nieuwe XS4ALL-abonnement(en)

Bestel uw nieuwe abonnementen van XS4ALL op tijd. Bestel hier uw abonnementen.
Houd rekening met een opzegtermijn van een maand bij uw huidige aanbieder.


Overstappen zonder onderbreking

Blijft uw aansluitingstype gelijk? DDus houdt u glasvezel of ADSL voor en na de overstap? Dan is de einddatum van uw oude abonnement gelijk aan de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt. XS4ALL levert de nieuwe verbinding in zo’n twee à drie weken.


Verandert uw aansluitingstype? Bijvoorbeeld van ADSL naar glasvezel? Laat dan uw nieuwe abonnement minimaal 1 week vóór de einddatum van uw oude abonnement ingaan. U heeft dan een korte periode van overlap. Zo kunt u altijd blijven internetten, bellen of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt. XS4ALL levert de nieuwe verbinding in zo’n twee à drie weken.

Stap 3: Lees uw bevestigingsbrief

Wij sturen u na uw bestelling meteen een e-mail, zodat u weet dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Daarna kijken wij of wij de bestelde diensten technisch kunnen leveren. Binnen 3 werkdagen sturen wij u een e-mail waarin we de bestelde diensten bevestigen.


De verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement krijgt u binnen 7 dagen na de bestelling per brief. Dan weet u dus per wanneer u uw oude abonnement kunt opzeggen. Houd daarbij rekening met uw contract- en opzegtermijn.

14 dagen bedenktijd

De annuleringstermijn is 14 dagen. Dat gaat in op de dag dat u de overeenkomst van uw bestelling, of eventueel gekochte hardware ontvangt. Bij annulering betaalt u wel de kosten die u misschien al gemaakt heeft in die 14 dagen.

Lees meer over annuleren

Stap 4: Zeg uw oude abonnement(en) op

Online opzeggen

Weet u de verwachte opleverdatum van uw nieuwe abonnement, dan kunt u uw oude abonnement opzeggen. Die opleverdatum staat in de bevestigingsbrief, die u binnen 7 dagen na uw bestelling krijgt. Kijk op de opzegwebsite van uw huidige provider om te zien hoe u opzegt. Na het website-adres typt u ‘/opzeggen’. Bijvoorbeeld: www.kpn.com/opzeggen.


Geef bij uw opzegging van telefonie altijd duidelijk aan of u uw telefoonnummer wilt behouden.

Opzegkaarten

Met de eenvoudige opzegkaart kunt u uw huidige televisie, internet of bel-abonnement opzeggen.

Overstappen zonder onderbreking

Blijft uw aansluitingstype gelijk? Dus houdt u glasvezel of ADSL voor en na de overstap? Dan is de einddatum van uw oude abonnement gelijk aan de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo heeft u waarschijnlijk geen dubbele kosten en kunt u gewoon blijven internetten, bellen of TV kijken. Let er wel op dat u uw nieuwe abonnement op tijd bij ons bestelt. XS4ALL levert de nieuwe verbinding in zo’n twee à drie weken.


Verandert uw aansluitingstype? Bijvoorbeeld van ADSL naar glasvezel? Dan kunt u het beste oude abonnement ruim 1 week later beëindigen dan de geplande levering van uw nieuwe XS4ALL-abonnement. U heeft dan een korte periode van overlap. Zo blijft u online.

Stap 5: Wij leveren uw nieuwe abonnement

U ontvangt 1 of meerdere installatiepakketten. Als u een monteur heeft besteld sluit hij alles voor u aan.


U kunt ook zelf installeren met de uitgebreide handleiding in het installatiepakket.


Het nieuwe modem vervangt het modem van uw oude provider. U heeft dit dus niet meer nodig. U hoort van uw oude provider hoe u de apparatuur moet terugsturen.

Klantenservice

Niet gevonden wat u zocht? Bel ons.

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07
Voor al uw internetvragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Cookies op XS4ALL

Op XS4ALL.nl maken we gebruik van cookies voor webstatistieken en advertentiecampagnes. Dat gebeurt volledig anoniem en de verzamelde informatie wordt maximaal 2 jaar bewaard. Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken zoals Doubleclick. Onder Meer informatie leest u meer over onze cookies en kunt u uw voorkeuren aanpassen. Gaat u akkoord met onze cookies?

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die op verzoek van een website door uw browser op uw computer opgeslagen worden. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan deze website de inhoud van het cookie terug sturen. Op deze manier kan een website gegevens opslaan die bij uw browser en uw bezoek horen.

Zo'n cookie bevat bijvoorbeeld de inhoud van uw winkelwagentje in een webshop, of een stukje data wat aangeeft dat u ingelogd bent, bijvoorbeeld op XS4ALL Webmail, Facebook of Gmail. Telkens als u een nieuwe pagina bezoekt weet de site door het cookie wat u aan het bestellen bent, of dat u reeds ingelogd bent. Om een onderscheid te maken noemen we cookies voor dergelijke doeleinden "technische cookies".

Cookies kunnen ook dienen om uw browser en uw bezoek uniek te herkennen, om bijvoorbeeld te analyseren hoe bezoekers zich over een site bewegen, om de effectiviteit van online reclamecampagnes te meten of om aan de hand van surfgedrag bepaalde advertenties te tonen. Deze onderscheiden we als "analysecookies" en "advertentiecookies". Al deze cookies werken anoniem. We zijn niet geïnteresseerd wie onze website bezoekt, maar we willen wel graag weten hoe een bezoek aan onze website verloopt.

Wat doet XS4ALL met deze cookies?

Analysecookies: XS4ALL gebruikt cookies om het bezoek aan onze website te analyseren. We volgen u niet persoonlijk, de cookies werken volledig anoniem. Door deze cookies krijgen wij inzicht in hoe gebruikers zich over onze site bewegen. Kunt u gemakkelijk vinden wat u zoekt? Of klikt u misschien heel vaak van de ene naar de andere pagina voordat u de juiste pagina gevonden hebt? Door deze inzichten kunnen wij onze website verbeteren, en dat is goed voor ons en voor onze klanten.

Advertentiecookies: XS4ALL maakt gebruik van banners en andere online reclamecampagnes. Om de effectiviteit van deze campagnes te meten worden cookies gebruikt. Als u een website bekijkt met daarop een banner van XS4ALL wordt er een cookie geplaatst door de partij die de banner voorziet. Op onze website plaatsen wij een code afkomstig van diezelfde partij. Als u na het zien van de banner onze site opent wordt het eerder ontvangen cookie weer teruggestuurd naar deze partij. Op deze manier kan gemeten worden hoe effectief een banner of andere reclame-uiting is.

Daarnaast kan ook zogenoemde retargeting toegepast worden. U heeft bijvoorbeeld eerst op een reclame-boodschap over XS4ALL Televisie geklikt en hierna ons Alles-in-1 pakket bekeken, maar niet besteld. Retargeting betekent dat u later een reclame-boodschap over het 3-in-1 pakket te zien krijgt op de plek waar normaal een boodschap over Televisie zou staan. Op deze manier is het dus mogelijk om reclame-boodschappen toe te spitsen op de interesses van de bezoekers.

Geeft u XS4ALL toestemming voor het plaatsen van cookies?

Nee
XS4ALL mag alleen noodzakelijke cookies verzamelen om de website te laten werken of die gebruikt worden om informatie te krijgen over de kwaliteit of effectiviteit van de website.
Ik geef geen toestemming
Ja
XS4ALL mag cookies plaatsen om de gebruikerservaring van de website te optimaliseren en relevantere (XS4ALL) advertenties te tonen.