Online uw abonnementen opzeggen

Direct zelf aan- en uitzetten:

Aan- en uitzetten in het Service Centre

Deze maandabonnementen kunt u na de contractperiode van 1 maand per dag opzeggen door ze snel en gemakkelijk uit te zetten in het Service Centre:

Bellen
Maandabonnement
Extra zenderpakketten
Extra zenderpakketten zijn maandabonnementen
Extra TV-ontvangers
Maandabonnement

Contractperiode

U kunt in het Service Centre zien of de contractperiode van uw abonnementen al is afgelopen.

Let op

Abonnementen die u binnen de contractperiode opzegt, worden wel voor de volledige contractperiode in rekening gebracht.

Houd bij het opzeggen van uw belabonnement rekening met het volgende:

  • Als u Bellen van XS4ALL opzegt, verliest u het bijbehorende telefoonnummer.
  • Opzeggen kan niet eerder dan 1 maand na het activeren van het abonnement en nummer.
  • De opzegging gaat per direct in. Ook de facturering wordt meteen aangepast. Stel dat u een abonnement Bellen halverwege de factuurperiode opzegt, dan ontvangt u over de resterende periode een creditnota.
  • Na de opzegging kunt u de gemaakte gesprekskosten van het bewuste nummer nog twee maanden raadplegen in VoIP-selfcare.

Wilt u een bestelling annuleren, binnen de annuleringstermijn van 14 dagen? Ga dan naar het online annuleer-formulier.

Opzeggen met online formulier in Service Centre

Deze abonnementen kunt u na de contractperiode per maand opzeggen met een online formulier in het Service Centre:

Internet
Jaarabonnement
Interactieve TV
Jaarabonnement
Internet Onderweg
Maandabonnement
Service Plus
Jaarabonnement

Contractperiode

U kunt in het Service Centre zien of de contractperiode van uw abonnementen al is afgelopen.

Let op

Abonnementen die u binnen de contractperiode opzegt, worden wel voor de volledige contractperiode in rekening gebracht.

Nadat u het online formulier hebt verzonden

Nadat u uw opzeggegevens hebt ingevuld en verstuurd, nemen we telefonisch contact met u op om uw opzegging door te spreken. U ontvangt daarna een schriftelijke bevestiging van uw opzegging per mail.


Wilt u een bestelling annuleren, binnen de annuleringstermijn van 14 dagen? Ga dan naar het online annuleer-formulier.

Overige diensten opzeggen

De volgende maandabonnementen kunt u na de contractperiode van 1 maand per dag opzeggen, door ze snel en gemakkelijk uit te zetten in het Service Centre.

Waarom kiezen voor XS4ALL?

Bij XS4ALL begrijpen we als geen ander hoe belangrijk het voor u is overal online te kunnen. Dat is het voor ons zelf namelijk ook. XS4ALL is in 1993 opgericht door internetpioniers. En in ons hart zijn we dat nog steeds. Daarom leveren wij al jaren het beste internet van Nederland.

Nog vragen?

Wat is de einddatum van mijn abonnement?
Door in te loggen op de pagina Contract info kunt u zien tot wanneer uw contract loopt. Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Als de contractperiode verlopen is, kunt u opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand. Als u bijvoorbeeld op 15 januari opzegt, eindigt de overeenkomst op 16 februari. Als moment van opzegging geldt de datum waarop XS4ALL uw opzegging ontvangen heeft.

Uitzondering: Bellen en extra zenderpakketten voor Interactieve Televisie kunnen na de contractperiode per direct worden opgezegd.
Wat is de contractperiode van mijn abonnement?
  • Internet / Glasvezel: minimaal 12 maanden.
  • Bellen: minimaal 2 weken na de aansluitdatum.
  • Televisie: minimaal 12 maanden.
  • Internet Onderweg: minimaal 1 maand.
  • Extra TV-pakketten: minimaal 1 maand.
  • Pack: geen contract voor een bepaalde tijd.
Kan ik mijn abonnement opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is?
Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Hoe kan ik zelf overstappen naar een andere provider?

Om zelf over te stappen naar een andere provider hebt u een overstap-ID nodig. Met dit persoonlijke nummer verloopt de overstap snel en succesvol.

Direct uw overstap-ID aanvragen

Kan ik mijn e-mailadres houden als ik overstap naar een andere provider?

Als u uw internetverbinding opzegt, kunt u Pack gewoon behouden voor €15,25 per maand. U kunt daarmee uw e-mailadressen blijven gebruiken, maar ook andere diensten zoals Bellen en het veiligheidspakket bijvoorbeeld.

  • 5 XS4ALL e-mailboxen met elk 10 e-mailadressen, (met IMAP en POP) en Secure Webmail
  • XS4ALL Spamfilter: uw mailbox(en) 99% spamvrij
  • Veiligheidspakket, Virusscanner en Firewall
  • InternetVraagbaak: stel al uw vragen over internetgebruik en toepassingen, 7 dagen per week
  • 10 GB schijfruimte, voor documenten of bijvoorbeeld uw website: http://loginnaam.home.xs4all.nl
  • Helpdesk: 7 dagen per week technische ondersteuning bij problemen
  • XS4ALL Nieuwsbrief: maandelijks interessante ontwikkelingen, tips en updates
  • Pack-abonnementsprijs: €15,25 per maand

Let op: Pack is inbegrepen bij uw internet- of glasvezelabonnement. U kunt Pack dus niet apart opzeggen, als u uw internet- of glasabonnement behoudt.

Wanneer kan ik mijn bestelling nog annuleren?

U kunt uw aanvraag voor (een overstap naar) XS4ALL-abonnementen annuleren tot 14 dagen na de overeenkomstbevestiging van uw aanvraag, of de ontvangst van gekochte apparatuur. Bel hiervoor onze Klantenservice via 020 398 76 66 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur, of op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

Is uw annuleringstermijn verstreken en wilt u uw abonnement opzeggen? Dan kunt u het beste ook de klantenservice bellen, of anders naar het online opzegformulier gaan.

Hoe zeg ik het abonnement op na overlijden van de contractant?

Voor vragen over opzeggen bij overlijden belt u de Afdeling Opzeggingen op 020 398 75 40 (werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur). Wij hebben ook een akte van overlijden nodig. Stuur deze per e-mail naar opzeggingen@xs4all.nl of per post naar postbus 1848 1000 BV Amsterdam t.a.v. de Afdeling Opzeggingen.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Menu Zoeken