Online uw abonnementen opzeggen

Aan- en uitzetten in Mijn XS4ALL

Deze maandabonnementen kunt u na de contractperiode van 1 maand per dag opzeggen door ze snel en gemakkelijk uit te zetten in Mijn XS4ALL:

Bellen
Maandabonnement
Extra zenderpakketten
Extra zenderpakketten zijn maandabonnementen
Extra TV-ontvangers
Maandabonnement

Contractperiode

U kunt in het Service Centre zien of de contractperiode van uw abonnementen al is afgelopen.

Let op

Abonnementen die u binnen de contractperiode opzegt, worden wel voor de volledige contractperiode in rekening gebracht.

Houd bij het opzeggen van uw belabonnement rekening met het volgende:

  • Als u Bellen van XS4ALL opzegt, verliest u het bijbehorende telefoonnummer.
  • Opzeggen kan niet eerder dan 1 maand na het activeren van het abonnement en nummer.
  • De opzegging gaat per direct in. Ook de facturering wordt meteen aangepast. Stel dat u een abonnement Bellen halverwege de factuurperiode opzegt, dan ontvangt u over de resterende periode een creditnota.
  • Na de opzegging kunt u de gemaakte gesprekskosten van het bewuste nummer nog twee maanden raadplegen in VoIP-selfcare.

Wilt u een bestelling annuleren, binnen de annuleringstermijn van 14 dagen? Ga dan naar het online annuleer-formulier.

Overige diensten opzeggen

De volgende maandabonnementen kunt u na de contractperiode van 1 maand per dag opzeggen, door ze snel en gemakkelijk uit te zetten via onderstaande links.

Nog vragen?

Wat is de einddatum van mijn abonnement?
Door in te loggen op de pagina Contract info kunt u zien tot wanneer uw contract loopt. Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Wat is de opzegtermijn van mijn abonnement?
Als de contractperiode verlopen is, kunt u opzeggen. De opzegtermijn is dan 1 maand. Als u bijvoorbeeld op 15 januari opzegt, eindigt de overeenkomst op 16 februari. Als moment van opzegging geldt de datum waarop XS4ALL uw opzegging ontvangen heeft.

Uitzondering: Bellen en extra zenderpakketten voor Interactieve Televisie kunnen na de contractperiode per direct worden opgezegd.
Wat is de contractperiode van mijn abonnement?
  • Internet / Glasvezel: minimaal 12 maanden.
  • Bellen: minimaal 2 weken na de aansluitdatum.
  • Televisie: minimaal 12 maanden.
  • Internet Onderweg: minimaal 1 maand.
  • Extra TV-pakketten: minimaal 1 maand.
  • Pack: geen contract voor een bepaalde tijd.
Kan ik mijn abonnement opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is?
Wilt u een overeenkomst opzeggen voordat de contractperiode geëindigd is, dan kan dit alleen met instemming van XS4ALL. Zegt u voortijdig uw contract op, dan kunnen wij abonnementsgelden voor de resterende periode van uw contract in rekening brengen.
Hoe kan ik zelf overstappen naar een andere provider?

Om zelf over te stappen naar een andere provider hebt u een overstap-ID nodig. Met dit persoonlijke nummer verloopt de overstap snel en succesvol.

Direct uw overstap-ID aanvragen

Kan ik mijn e-mailadres houden als ik overstap naar een andere provider?

Als u uw internetverbinding opzegt, kunt u Pack gewoon behouden voor €15,25 per maand. U kunt daarmee uw e-mailadressen blijven gebruiken, maar ook andere diensten zoals Bellen en het veiligheidspakket bijvoorbeeld.

  • 5 XS4ALL e-mailboxen met elk 10 e-mailadressen, (met IMAP en POP) en Secure Webmail
  • XS4ALL Spamfilter: uw mailbox(en) 99% spamvrij
  • Veiligheidspakket, Virusscanner en Firewall
  • InternetVraagbaak: stel al uw vragen over internetgebruik en toepassingen, 7 dagen per week
  • 10 GB schijfruimte, voor documenten of bijvoorbeeld uw website: https://loginnaam.home.xs4all.nl
  • Helpdesk: 7 dagen per week technische ondersteuning bij problemen
  • XS4ALL Nieuwsbrief: maandelijks interessante ontwikkelingen, tips en updates
  • Pack-abonnementsprijs: €15,25 per maand

Let op: Pack is inbegrepen bij uw internet- of glasvezelabonnement. U kunt Pack dus niet apart opzeggen, als u uw internet- of glasabonnement behoudt.

Wanneer kan ik mijn bestelling nog annuleren?

U kunt uw aanvraag voor (een overstap naar) XS4ALL-abonnementen annuleren tot 14 dagen na de overeenkomstbevestiging van uw aanvraag, of de ontvangst van gekochte apparatuur. Bel hiervoor onze Klantenservice via 020 398 76 66 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 - 20.00 uur, of op zaterdag van 10.00 - 17.00 uur.

Is uw annuleringstermijn verstreken en wilt u uw abonnement opzeggen? Dan kunt u het beste ook de klantenservice bellen, of anders naar het online opzegformulier gaan.

Hoe zeg ik het abonnement op na overlijden van de contractant?

Voor vragen over opzeggen bij overlijden belt u de Afdeling Opzeggingen op 020 398 75 40 (werkdagen van 8.00 - 20.00 uur en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur). Wij hebben ook een akte van overlijden nodig. Stuur deze per e-mail naar opzeggingen@xs4all.nl of per post naar postbus 1848 1000 BV Amsterdam t.a.v. de Afdeling Opzeggingen.

Klantenservice

Niet gevonden wat u zocht? Bel ons.

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

InternetVraagbaak: 020 398 70 07
Voor al uw internetvragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Cookies op XS4ALL

Op deze site wordt gebruik gemaakt van cookies voor webstatistieken en advertentiecampagnes. Sommige informatie kan gedeeld worden met advertentienetwerken. Onder het kopje Meer informatie leest u welke cookies geplaatst worden en waarom. Gaat u akkoord met onze cookies?

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die op verzoek van een website door uw browser op uw computer opgeslagen worden. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan deze website de inhoud van het cookie terug sturen. Op deze manier kan een website gegevens opslaan die bij uw browser en uw bezoek horen.

Zo'n cookie bevat bijvoorbeeld de inhoud van uw winkelwagentje in een webshop, of een stukje data wat aangeeft dat u ingelogd bent, bijvoorbeeld op XS4ALL Webmail.

Cookies kunnen ook dienen om uw browser en uw bezoek uniek te herkennen, om bijvoorbeeld te analyseren hoe bezoekers zich over een site bewegen, om de effectiviteit van online reclamecampagnes te meten of om aan de hand van surfgedrag bepaalde advertenties te tonen.

XS4ALL werkt met drie soorten cookies:

Een betere website:
Usabilla: Hiermee kunt u ons een reactie sturen over de inhoud van onze website.

Advertenties:
DoubleClick: Hiermee meten wij wat het resultaat is van onze advertenties.
Google: Als bezoekers van onze website in Google zoeken, kunnen wij hen in Google een aparte advertentie tonen.

Statistieken en gebruikerservaring:
Wij meten met Adobe Analytics en Piwik hoeveel bezoekers er op de website komen en welke pagina’s zij bekijken. Met Optimizely meten wij welke versie van content de beste gebruikerservaring oplevert.
Er zijn met Adobe, Piwik en Optimizely strenge afspraken gemaakt, waardoor de impact op de privacy minimaal is. Wel vinden wij het belangrijk u te informeren over de activiteiten die wij op dit vlak doen.

Geeft u XS4ALL toestemming voor het plaatsen van cookies?

Nee
XS4ALL mag alleen noodzakelijke cookies verzamelen om de website te laten werken of die gebruikt worden om informatie te krijgen over de kwaliteit of effectiviteit van de website.
Ik geef geen toestemming
Ja
XS4ALL mag cookies plaatsen om de gebruikerservaring van de website te optimaliseren en relevantere (XS4ALL) advertenties te tonen.