Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Televisie & internetsnelheid

Wat is de benodigde internetsnelheid om Televisie van XS4ALL te ontvangen?

Of u Televisie kunt ontvangen is afhankelijk van de internetsnelheid op uw adres.

De ondergrens voor Televisie van XS4ALL is 6 Mbit/s voor SD-TV (DVD kwaliteit) en 10 Mbit/s voor HD-TV (720p of 1080i). Daarmee houdt u minimaal 2 Mbit/s over om te internetten als uw ontvanger aanstaat. Hiermee kunt u nog gewoon goed bellen, mailen en surfen. Als de digitale TV ontvanger op stand-by staat, krijgt u weer gewoon uw snelheid terug. Het is dus van belang niet alleen de TV op stand-by te zetten, maar ook de digitale TV ontvanger.

De HD-zenders die zijn inbegrepen in het Basispakket kunt u alleen ontvangen als uw bandbreedte voldoende is: vanaf 10 Mbit/s. Indien uw bandbreedte tussen 10 en 18 Mbit/s ligt, kunt u wel een 2e TV-ontvanger gebruiken maar geen HD-zenders bekijken. U moet dan kiezen tussen de extra ontvangers en HD-zenders. Ligt uw bandbreedte boven de 18Mbit/s, dan kunt u op twee TV-ontvangers HD-zenders bekijken.

Invloed van Televisie van XS4ALL op bandbreedte

Maximale internetsnelheid - Televisie heeft invloed op uw internetsnelheid. Wij hebben een methode ontwikkeld om die invloed zo klein mogelijk te maken.

We zetten de internetsnelheid tijdens het TV-kijken altijd op de maximaal haalbare. Automatisch.

De eerste week minder snelheid door DLM

Uw verbinding wordt eerst optimaal afgesteld qua snelheid en kwaliteit. Dit proces heet: Dynamic Line Management (DLM) en duurt maximaal 10 dagen. DLM detecteert lijnverstoringen en zoekt vervolgens een profiel dat het best overweg kan met de locale situatie. Op die manier bent u ervan verzekerd dat u (na uiterlijk 10 dagen) de meest optimale internetverbinding heeft op uw adres.

Automatische snelheidsaanpassing

De snelheid en de kwaliteit van de internetverbinding zijn belangrijk voor XS4ALL. We proberen dan ook de gevraagde bandbreedte van TV zo min mogelijk ten koste te laten gaan van de snelheid die de klant afneemt. Dit doen we door de snelheid van uw internetverbinding altijd op de maximaal haalbare bandbreedte te zetten. Dit maximum is voornamelijk afhankelijk van de afstand van uw huis tot de wijkcentrale.

Als u alleen internet heeft, dan zorgen wij ervoor dat u gewoon uw commerciële snelheid krijgt en ervaart zoals dat nu het geval is. De bandbreedte die TV nodig heeft gaat zoveel mogelijk ten koste van de bandbreedte die u over heeft tussen uw maximaal haalbare snelheid en de commerciële snelheid. Pas als er te weinig snelheid over is dan gaat de bandbreedte van Televisie ten koste van de bandbreedte van internet.

Twee voorbeelden

Klant 1: Internet Extra VDSL, 20 Mbps kijkt een normaal digitaal kanaal en neemt tegelijk op. De maximaal haalbare snelheid gaat na het inschakelen van de TV-ontvanger naar: 28 Mbps. Standaard (SD) TV-kijken, zowel live als je opnames, kost 4 Mbps en in High Definition (HD) kwaliteit kost 8 Mbps. Deze klant verliest niets van de internetsnelheid van 20 Mbps.

Klant 2: Internet Basis ADSL 10 Mbps kijkt een HD-kanaal. De maximaal haalbare snelheid gaat na het inschakelen van de TV-ontvanger naar: 16 Mbps. Het kijken naar een HD-kanaal kost 8 Mbps. Deze klant verliest 2 Mbps op de internetsnelheid. Zodra de TV-ontvanger uit wordt gezet, gaat de internetsnelheid weer van 8 naar 10 Mbps.

TV via het stopcontact met Devolo

Geen extra kabels meer nodig - Met een draadloze netwerkset sluit u uw TV gemakkelijk aan, overal in huis, zonder extra kabels te trekken. Steek de adapter in het stopcontact en sluit uw modem aan op dezelfde adapter. Steek vervolgens een adapter elders in huis in het stopcontact en sluit uw TV-ontvanger hierop aan.

Voor een draadloze verbinding van uw Internet modem naar de TV ontvanger hebt u een draadloze netwerkset (Devolo) nodig. De Devolo kost nu slechts € 45,- (normaal € 129,-).

Minimale televisie-vereisten

Uw televisie-toestel moet uitgerust zijn met SCART-, composiet- of HDMI-aansluiting, voor het inkomende signaal. De meeste moderne toestellen beschikken over deze aansluitingen.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken