Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Foutcode 300 of 311

Zet de TV-ontvanger uit (Stekker uit het stopcontact).

Zorg ervoor dat de TV-ontvanger op de juiste poort is aangesloten.

Kijk voor meer informatie over welk modem u heeft: Controleer onder geschikt voor TV bij het type modem op welke poort u de TV ontvanger moet aansluiten.

  1. Zet de TV-ontvanger uit (Stekker uit het stopcontact).
  2. Zet de FRITZ!Box modem uit, wacht 10 seconden en zet de FRITZ!Box modem weer aan.
  3. Wacht tot het Power/DSL lampje op uw FRITZ!Box modem continu gaat branden.
  4. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat aan).

Indien Foutcode 300 of 311 weer verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de bekabeling of uw Devolo:

  1. Zet de TV-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer de ethernet bekabeling en de Devolo verbinding tussen de TV-ontvanger en de FRITZ!Box. De stekkertjes van de kabel moeten goed vast zitten. De kabel zelf mag niet langer zijn dan 25 meter en moet minimaal van CAT-5 kwaliteit zijn. De in het installatiepakket meegeleverde kabel is van de juiste kwaliteit.
  3. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat aan).

Indien de stekkers goed vastzitten en Foutcode 300 of 311 verschijnt weer, zit er wellicht een breuk in de kabel. Probeert u het met een andere kabel.

  1. Zet de TV-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Verwijder de huidige ethernet kabel.
  3. Verbind de FRITZ!Box modem met de TV-ontvanger met een nieuwe kabel van minimaal CAT-5 kwaliteit en met een maximale lengte van 25 meter. Als uw kabel niet aan deze eisen voldoet, moet u deze vervangen door een kabel die wel geschikt is.
  4. Zet de TV-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 300 of 311 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via: http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken