Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Foutcode 21

Foutcode 21 komt voor wanneer de TV ontvanger niet de benodigde software uit het netwerk kan ophalen. De oorzaak hiervan kan op vier plekken liggen:

  • De tv-ontvanger is niet rechtstreeks op de Fritz!box modem aangesloten.
  • Er is een andere "DHCP server" dan de Fritz!box modem in het thuisnetwerk actief.
  • In het Fritz!box modem.
  • In het netwerk van XS4ALL.

Oplossing Foutcode 21

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer of de tv-ontvanger

Kijk voor meer informatie over welk modem u hebt: Controleer onder geschikt voor TV bij het type modem op welke poort u de TV ontvanger moet aansluiten.

  1. Indien u een server, router of draadloos (WiFi) accespoint in uw thuisnetwerk hebt aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten u niet op poort 2 van de Fritz!box 7340 modem is aangesloten.
  2. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan)

Indien foutcode 21 of foutcode 14 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van de Fritz!box modem. U kunt dit probleem verhelpen met de volgende stappen:

  1. Zet de TV ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Herconfigureer De Fritz!box modem via de interface in het modem.
  3. Zet de TV ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 21 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via: http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken