Waarmee kunnen
wij u helpen?

Terug naar Klantenservice

Foutcode 14

FRITZ!Box 7340

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer of de tv-ontvanger rechtstreeks op poort 2 van het FRITZ!Box modem is aangesloten. Tussen de tv-ontvanger en het FRITZ!Box modem zitten geen andere apparaten. Uw computer(s) en andere apparaten zijn aangesloten op een andere ethernetpoort anders dan poort 2 van het FRITZ!Box 7340 modem.
  3. Als u een server, router of draadloos (WiFi) accesspoint in uw thuisnetwerk heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten niet op poort 2 van het FRITZ!Box 7340 modem is aangesloten.
  4. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

FRITZ!Box 7360/7390

  1. Zet de tv-ontvanger uit (stekker uit het stopcontact).
  2. Controleer of de tv-ontvanger rechtstreeks op poort 4 van het FRITZ!Box modem is aangesloten. Tussen de tv-ontvanger en het FRITZ!Box modem zitten geen andere apparaten. Uw computer(s) en andere apparaten zijn aangesloten op een andere ethernetpoort anders dan poort 4 van het FRITZ!Box modem.
  3. Als u een server, router of draadloos (WiFi) accesspoint in uw thuisnetwerk heeft aangesloten zorg dan dat de DHCP server van deze apparaten niet op poort 4 van het FRITZ!Box modem is aangesloten.
  4. Zet de tv-ontvanger opnieuw aan (stekker in het stopcontact en druk het apparaat weer aan).

Als foutcode 14 opnieuw verschijnt, zit het probleem waarschijnlijk in de software van het FRITZ!Box modem. U kunt dit probleem verhelpen met de onderstaande stappen. Daarbij is het essentieel dat het IPTV profiel op het modem geselecteerd staat. Dit kunt u als volgt instellen:

  1. Log in op de FRITZ!Box (https://fritz.box)
  2. Klik op 'Account information'
  3. Bij 'Select your internet service provider' selecteert u 'XS4ALL IPTV', of als u VDSL heeft en de optie 'XS4ALL IPTV VDSL' ziet staan kiest u deze.
  4. Als u een glasvezelverbinding van ons afneemt, selecteert u 'XS4ALL IPTV FTTH'.

Mocht ondanks de bovenstaande werkwijze foutcode 14 zich nog steeds voordoen, kijk dan eerst op http://www.xs4all.nl/storingen/ of er in uw regio een internet of televisie storing is. Zo niet, neem dan contact met de helpdesk van XS4ALL op telefoonnummer: 020 398 76 66 of per mail via: http://www.xs4all.nl/overxs4all/contact/.

Indien u telefonisch contact opneemt is het noodzakelijk dat u op locatie aanwezig bent waar het probleem zich voordoet.

Niet gevonden? Neem contact met ons op

Klantenservice en Technische ondersteuning: 020 398 76 66

Klantenservice

Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

De Klantenservice is gesloten

Technische ondersteuning

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

De Helpdesk is gesloten

InternetVraagbaak: 020 398 70 07

Voor al uw internet vragen

Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Modem bij contractverlenging:
geavanceerde FRITZ!Box 7360

  • Eersteklas draadloos modem t.w.v € 249
  • Geschikt mee te bellen met vaste telefoon
  • Levenslange garantie
FRITZ!Box 7360
Menu Zoeken